Ik geloof dat ik niet meteen met alle kanonnen tegelijk zou gaan schieten, maar dat ik zou beginnen met een eenvoudig middel als groenlipmossel en dan in de loop der jaren uitbreiden/vervangen door sterkere middelen. Dat je iets achter de hand houdt voor later, zeg maar. Zo ben ik met Max ook begonnen destijds. Die liep al rond een jaar of 9 op een manier dat ik dacht: hm, volgens mij heeft ie pijn in zijn linkervoorpoot. Groenlipmossel gegeven, problemen weg. Na een jaar of anderhalf begon het effect van de groenlipmossel weg te ebben; toen ben ik met andere supplementen begonnen en gestopt met de mossel. Op een gegeven moment zag ik daar ook een vervlakking van het effect, dus weer iets anders geprobeerd. Ik heb volgens mij alles wat hier op BP wordt aangeraden bij artrose inmiddels wel gehad: Corta, kurkuma, Puur, Doils, nu Flexijoint en Chinese kruiden, CBD noem maar op. Inmiddels is Max 14,5 jaar jong, en hoewel hij in huis behoorlijk krukkig is, gaat ie tijdens wandelingen nog als een speer. Hij maakt vaak even een uitstapje naar de buurman terwijl wij verder lopen, en meestal valt er bij buum zoveel te snuffelen dat wij al een paar honderd meter verderop zijn wanneer hij zich herinnert dat er nog ergens een roedel van 'm rondloopt.

Die paar honderd meter komt hij dan in galop achter ons aan, bergop en bergaf.
Fritzi is nog jong, dus ik zou niet meteen het grofste geschut van stal halen maar langzaam beginnen. Mocht er dan ooit artrose ontstaan (wat sowieso kan gebeuren, ook als ze geen traumaplatvoet zou hebben), heb je de zwaardere middelen nog achter hand.