Doranto schreef:Jemig zeg. Ik heb het topic toen het net werd geplaatst wel gezien en ook gereageerd, maar het vervolg is mij totaal ontgaan! Pffff, zo'n ontwikkeling verwacht je niet!
Ik weet wel dat ik ook totaal in paniek was toen Harrie franse hartwormbesmetting had.
Jij kwam daar ook achter door het Utrechtse onderzoek, toch?
De da waar ik aanklopte voor info en begeleiding, wist ook van toeten nog blazen. Ook toonden ze niet veel interesse laat staan haast, om hun kennis actief te actualiseren. Ik moest maar regelen dat ze vanuit Utrecht contact met hen op zouden nemen. Ondanks dat ze er totaal geen verstand van hadden, gaven ze wél advies
Een deel van dat advies was dat ik voorlopig nog maar niet moest behandelen, totdat zij voldoende waren geïnformeerd. Dat terwijl het juist essentieel is om zo snel mogelijk de behandeling te beginnen! Daar heb ik dus niet op gewacht en gelukkig zijn wij toen ook heel goed begeleid door Rolf Nijsse. Ik kon hem bellen zo vaak ik wilde. Echt geweldig! Ik weet hoe belangrijk het is voor je gemoedsrust om iemand te hebben die je vertrouwd en waar je terecht kunt als er iets niet goed mocht gaan. Het is dus heel fijn dat jij zo'n fantastische da. hebt!
Mijn broek zakt hier toch wel behoorlijk van af hoor, als ik dit zo lees... Hoe kan het ze nou zo weinig boeien? En hoe kunnen ze nou adviseren zonder zich in de materie te verdiepen? Echt he. Een staaltje prutswerk. Gelukkig dat je zo "eigenwijs" bent dat je wel direct bent gaan behandelen. Want Harrie had nergens last van, toch?
Echt heel fijn dat je Rolf mocht bellen voor hulp en begeleiding! Hij is van dat wormen-team?
Ja, ik heb het echt getroffen met mijn DA. Ik vond dat hij al behoorlijk veel wist maar met het moment dat hij hoorde dat Linga besmet was, is ie direct achter de PC gaan zitten. Hij belde mij natuurlijk eerst en ik ben direct naar de praktijk gevlogen. Daar lagen de juiste middelen al klaar en wist hij me al te vertellen dat er kans was op allergische reacties, hoe ik dat kon herkennen en wat ik dan moest doen. Hij zei gelijk "zorg dus dat je de auto klaar hebt staan".
Nou moet ik zeggen... Zowel mijn DA als Leo en ik hebben dagen achter de PC gezeten en vooral veel Engelstalig onderzoek gelezen. Maar nergens staat dat de kans zo vreselijk groot is op proppen en het rustig houden van je hond. Nergens. Ja, er staat dat je je hond in een kooi moet gooien als ie voor aanvang van de behandeling al bijna de moord stikken van de benauwdheid. En zuurstof toe moet dienen. Dat vind ik wel apart, het grote verschil tussen wat ik lees en het advies van Rolf. Natuurlijk neem ik het zekere voor het onzekere!
Wij hebben Harrie 4 keer ontwormd met Milbemax met steeds 1 week tussenpozen. Iedere week hebben wij hem de eerste 4 dagen aan de riem gehouden en de laatste 3 dagen los, maar wel opgelet dat hij niet te wild ging doen. Dat mocht van Rolf omdat Harrie totaal geen symptomen liet zien. Ik neem dus aan dat de 1ste 4 dagen steeds de meest kritische zijn.
Liet jij hem ook in een rondje rond het huis uit, toen ie nog aangelijnd moest?
Wél was de jeuk die Harrie heeft door de atopie, na al die ontwormingskuren een heel stuk erger geworden en heeft hij ook een oorontsteking gehad. Maar dat wijd ik dus aan de combinatie ontwormingskuur / atopie en niet het afvoeren van dode wormen.
Dat is wel mooi kl*te. Hoe is het nu?
Het enige wat je kunt doen is Linga goed in de gaten houden en zorgen dat ze rustig blijft.
Eh. Ja. En dat is moeeeelukkkk! Ze voelt zich kip lekker he. Dus ze snapt er allemaal geen reet van..... Hersenspelletjes zijn ook waardeloos want die vindt ze dus te leuk
De eerste dagen zijn het meest kritisch. Volgens mij hebben jullie die nu inmiddels al wel gehad. Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer zelf ook wat rust te pakken. Aan een overspannen vrouwtje heeft Linga ook niets.
Wat ik bij Harrie wel gedaan heb nadat hij de laatste wormkuur had gekregen, is meteen een ontgiftingskuurtje met heilaarde erachteraan.
Ik ga hard voor jullie duimen, dat het100% goed komt, zonder restverschijnselen! 
We zitten nu op de 3de dag, want we zijn dinsdagochtend begonnen met de Milbemax. Ze kucht vandaag toch wel weer af en toe en soms lijkt ze ook wel wat benauwd. Ik probeer ook rustig te blijven hoor. Maar ja, leg een hond die zich niet ziek voelt maar eens uit dat ze toch het genaaide haasje is en thuis moet blijven! Dan krijg je dus dit:
"ik voel me zoooo verdomd alleeeeeeeeen!".
Goed idee, om na de kuur te gaan ontgiften (na 4 keer). Ga ik ook doen.
Dank je