Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat een vreselijke situatie
Ik googelde net op Cushing en kwam terecht op http://www.huisdierendokter.nl/cushing-hond.html. Hier staat dat Cushing vooral wordt veroorzaakt door een tumor in de hypofyse. Bij de klantenreacties onder aan de pagina las ik een aantal mensen die aangaven dat Cushing niet uit bloed en urinetesten tevoorschijn kwamen, maar ze toch zo behandeld werden omdat ze alle symptomen hadden en het hielp wel. Op deze site raden ze trouwens een kruidenpreparaat aan genaamd  Cushing-complex.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het Guus zal helpen, misschien is het toch het proberen waard?

Sterkte en we duimen hier voor Guus.

groetjes Petra
rosmin schreef: Heel veel sterkte gewenst met Guus en het nemen van de juiste keuzes voor jezelf en voor Guus.

Het beeld wat je beschrijft doet me denken aan het ziektebeeld bij een van mijn katten die jaren gelden is overleden , aan amyloidose (na sectie werd de diagnose gesteld).
Ik ben geen deskundige, maar is hier aan gedacht?
nooit van gehoor zal er eens op googlen
rosmin schreef: Heel veel sterkte gewenst met Guus en het nemen van de juiste keuzes voor jezelf en voor Guus.

Het beeld wat je beschrijft doet me denken aan het ziektebeeld bij een van mijn katten die jaren gelden is overleden , aan amyloidose (na sectie werd de diagnose gesteld).
Ik ben geen deskundige, maar is hier aan gedacht?
Guus zijn organen zijn niet vergroot
yvette_van_alert schreef: Een lichtpuntje Hij staat niet meer op knappen. Echt zijn huid stond zo bizar griezelig strak. Door de prednison is hij in elk geval zo in te schattend als ik hem optil sinds zaterdagmiddag een paar liter vocht kwijt geraakt. Hij is een flink stuk lichter en wel opgezwollen maar niet meer zo griezelig strak.  Het leek echt of hij elk moment kon ontploffen zo strak zat zijn vel. Ook geen aanvallen meer.

Daar de beste aanwijzing is 'enorme hoeveelheden vet in zijn buik'  ga ik straks mede ook door de berichtjes met Tannetje met de DA overleggen om daan maar symptomatisch in te zetten op cushing. Ik hoop dat ze daar in mee wil gaan. Een andere optie zie ik niet ik denk niet dat prednison alleen voldoende zat 'helpen'.

Het is niet waarschijnlijk dat er ergens een tumor zit, hij heeft al een echo gehad. hij is ook niet op 1 plek dik maar zijn hele romp is gezwollen. Hij was met name vrij/zat net een zeppelin.
Bij Flodder was de cushingtest ( ook ) negatief maar ze wordt wel als zodanig behandeld met chinese kruiden en is daar enorm van opgeknapt
Hoi,
heb je hier al eens aan gedacht? Klinkt niet logisch maar toch blijf ik daaraan denken. Shock.
Er zijn meerdere mogelijkheden wat de oorzaak kan zijn; denk zelf aan Hypovolemische shock of Obstructieve shock.
Dit is dan wel bij mensen, maar goed, alle levende wezentjes zitten ongeveer hetzelfde in elkaar. De basis dan.
Ik dacht eraan doordat m'n schoonvader ook is overleden aan de gevolgen van een shock; het komt in de beschrijvingen niet terug, maar ik heb zelf gezien dat hij enorm opzwol als gevolg daarvan. Lees hieronder meer over shock via de link.
Obstructie kan ik een bloedvat zijn, of hypovolemisch door in vroeg stadium diarree en braken=vochtverlies.

http://www.ikehbo.nl/eerste-hulp-bij-on ... sche-shock
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door