Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BarfBull
keetje schreef: Er is zit echt niets in haar poot, en het is begonnen toen ze op pas gemaaid gras liep, daarna is het dus geëscaleerd.
Ai, dat komt me akelig bekend voor  :( Wat hier helpt om het allerergste te voorkomen, is de pootjes na elke wandeling door gras goed schoonmaken in een sopje van Biotex groen. Eventueel voorzichtig schoonboenen met een zacht babyborsteltje, vooral tussen de teentjes. Daarna goed afdrogen.
Onze bull heeft nu al jaren geen tussenteenontstekingen meer gehad, maar vroeger wilden sodabadjes nog weleens helpen.
Baden in verdunde Molkosan is mij destijds ook aangeraden, en ik heb het één keer geprobeerd bij onze bull. Dat doe ik nooit meer... het verergerde het probleem alleen maar  :'( >:(
Door keetje
BarfBull schreef: Ai, dat komt me akelig bekend voor  :( Wat hier helpt om het allerergste te voorkomen, is de pootjes na elke wandeling door gras goed schoonmaken in een sopje van Biotex groen. Eventueel voorzichtig schoonboenen met een zacht babyborsteltje, vooral tussen de teentjes. Daarna goed afdrogen.
Onze bull heeft nu al jaren geen tussenteenontstekingen meer gehad, maar vroeger wilden sodabadjes nog weleens helpen.
Baden in verdunde Molkosan is mij destijds ook aangeraden, en ik heb het één keer geprobeerd bij onze bull. Dat doe ik nooit meer... het verergerde het probleem alleen maar  :'( >:(
Ok, dan blijft de molkosan fles mooi dicht, ik ga geen extra risico's lopen, ;)

Keet, onze vorige bull heeft haar hele leven last gehad van en chronische stafylokokken besmetting waardoor ze heel vaak tussenteen ontstekingen had en daar is toentertijd heel wat AB ingespoten. Dat was ik nu dus eigenlijk niet meer van plan vandaar mijn zoektocht naar iets anders.
Dus vandaag begonnen met iets nieuws. De biotex, soda en badedas heb ik al geprobeerd, had niet erg veel effect.
Door BarfBull
keetje schreef:
Keet, onze vorige bull heeft haar hele leven last gehad van en chronische stafylokokken besmetting waardoor ze heel vaak tussenteen ontstekingen had en daar is toentertijd heel wat AB ingespoten. Dat was ik nu dus eigenlijk niet meer van plan vandaar mijn zoektocht naar iets anders.
Wat een ellende  :'( Logisch dat je op zoek bent naar een goed alternatief. Ben je met de Arnica D6 begonnen?
Door keetje
BarfBull schreef: Wat een ellende  :'( Logisch dat je op zoek bent naar een goed alternatief. Ben je met de Arnica D6 begonnen?
Ja eergisteren, ik ben benieuwd,..................
Door keetje
Luna begint anders te ruiken, ik had een beetje op konijn gerekend :biggrin2: maarnee, het is meer vissig of zoiets, hier meer mensen die ervaring hebben dat hun hond anders gaat ruiken tijdens het elimineren? Het vreemde is dat ze helemaal vreemd ruikt, haar vacht en uit haar bek, en nee,...ze heeft niet door vis gerolt. ;)
Door nienk
keetje schreef: Luna begint anders te ruiken, ik had een beetje op konijn gerekend :biggrin2: maarnee, het is meer vissig of zoiets, hier meer mensen die ervaring hebben dat hun hond anders gaat ruiken tijdens het elimineren? Het vreemde is dat ze helemaal vreemd ruikt, haar vacht en uit haar bek, en nee,...ze heeft niet door vis gerolt. ;)
haha nou Reus heeft dus een tijdje vrij sterk naar wild konijn geroken. ik kon maar niet bedenken wat het was, totdat ik van iemand hier op barfplaats wilde konijnenboutjes kocht. trek thuis die zak open, en ineens wist ik het! meneer rook naar konijn!

hij heeft als ik hem nu een ontgift kuurtje geef ook een erg typisch luchtje, niet sterker dan zijn gewone geur, maar volledig anders. ik denk dat je elimineren als een soort super ontgiften kan zien, dus het is naar mijn idee helemaal niet vreemd dat ze een beetje sterker ruikt. het zou ook kunnen dat ze straks, als alle ellende voorbij is, anders ruikt als voorheen. (bij Reus is dat zeker zo)

(oh en niet relevant, maar ik vind het zelf erg grappig, hij ruikt anders als ie slaapt. dus als ie bij mij ligt op de bank, en dan in slaap valt, dan ruik ik dat. niet dat het stinkt, maar gewoon heel subtiel een ander luchtje, zoals zijn bedje ook ruikt. heel raar!)
Door keetje
Luna vreet nu 31 dagen konijn en ik zie eigenlijk alleen maar wat achteruitgang.
Ik weet dat haar huid pet is vanwege inwendige allergie (tenminste kip/rund) en allergieën van buitenaf,( pollen schimmels planten etc).
Ze krijgt daar Puur pollen voor maar het seizoen is nu zowat op zijn hoogtepunt.
De kans zit erin dat als de winter straks weer begint dat ik dan, door vermindering van invloeden van buitenaf, verbetering ga zien, maar misschien ook niet,..
Meneer Keetje is nu al zover dat hij zegt dat we weer een zak RC hypo allergeen moeten gaan halen. Ik weet niet hoelang ik het nog kan vol houden haar konijn te blijven geven. Ik heb mijn principes maar het is ook zijn hond.
En nu niet zeggen,....gooi meneer Keetje de deur uit, want dat is geen optie, als ik moet kiezen tussen meneer Keetje (met een zak brokken) of voor 20 kilo konijn, dan kies ik voor meneer Keetje. ;)

Sjips, best wel moeilijk,....als ik nu maar iets verbetering zou zijn,..... maar echt helemaal niets,integendeel. De tussenteenontsteking is ondertussen wel weer weg.  :)
Laatst gewijzigd door keetje op di 10 jul 2012, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door luuntje
misschien een heel domme vraag van mij maar, is ze niet allergisch voor konijn?
als ze hier op achteruitgaat zit er toch iets niet goed dacht ik, misschien kun je een andere diersoort proberen?

bah, ik hoop echt voor jullie dat de verbetering zich snel laat zien.
Door keetje
Tuurlijk, bedankt voor het meedenken,.... ;)
Ze kan best reageren op het konijn maar volgens haar vorige baas was ze allergisch voor Rund en kip, dus was het logisch om op iets over te gaan wat ze nooit eerder gehad had en de kans dat ze konijn gehad had was erg klein,... Misschien toch fout gegokt, ... :-\
Ik denk er nu over om iets ander te gaan proberen maar Meneer Keetje is het zat dat zijn meissie (zoals hij haar liefkozend noemt, kom niet aan het hondje van de baas ;)) er zo slecht uit ziet.

Misschien toch maar eens kijken naar hert ofzo.
Maar ik heb geen idee, hert is herkauwer, misschien zit dat te dicht bij rund, eiwitmatig bedoel ik dan?
Door nienk
hè balen.

is de verslechtering acuut gekomen na het konijn? zijn het nieuwe klachten?

even denken hoor, wat at ze ook al weer voor het konijn? het kan namelijk ook zo zijn dat ze nog even een extra rondje ontgiften en dat daardoor de klachten even verergeren.
Door keetje
Voor de knijn at ze RC hypoallergeen brok, carnibest bio (dus rijst/kip/rund) en bandit nierdieet.Waren restanten van Keet.
Daarna konijn....
Het is iets achteruit gegaan en zeker niet verbeterd.
Ik heb net even zitten goegelen op andere mogelijkheden.
Hert is een optie, van degomeat,.....
Door nienk
keetje schreef: Voor de knijn at ze RC hypoallergeen brok, carnibest bio (dus rijst/kip/rund) en bandit nierdieet.Waren restanten van Keet.
Daarna konijn....
Het is iets achteruit gegaan en zeker niet verbeterd.
Ik heb net even zitten goegelen op andere mogelijkheden.
Hert is een optie, van degomeat,.....
samenstelling daarvan is in mijn ogen alles behalve ideaal, zeker als je het een lange tijd als enige voer gaat geven. (ik ben niet (meer) zo'n  fan van kvv's met premixen en incomplete percentage's.)

maar het is natuurlijk wel lastig. ik zou denk ik nog even door gaan met alleen konijn.
Door eelke
Ik snap je twijfel, en denk dan ook, waarom niet dan toch de brok proberen? Hoewel 31 dagen nog niet zo lang is natuurlijk, kan ook nog ontgiften zijn.
Maar nu een zak brok proberen, is ook niet gelijk voor eeuwig natuurlijk :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door