Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
Een maand na de eerste spuit heeft Bas twee weken geleden een tweede injectie gehad. Ik zag hem toch weer afzakken.

Nu begint die tweede spuit zijn werk echt te doen en dat verschil zie je (oke, geen spectaculaire verschillen maar wel zoveel dat ik het de moeite waard vind op deze manier).

Nou ja, we zullen zien hoe het verder gaat. De DA kon eigenlijk geen uitspraken doen over de toekomst maar gaf nog een keer mee dat Bas zeer waarschijnlijk niet oud gaat worden (da's al de tweede arts die me dat verteld).
Door Lizzy
Gatverdamme Ivonne...., dat is niet best nieuws..... Maar, laat je aan de andere kant ook niet gek maken hoor. Onze kat werd op 3 jarige leeftijd en op 4-jarige leeftijd opgegeven. Kat zou nooit ouder worden als 5. Ze is nu 17,5 jaar jong and still going strong!!!

Ik zal voor jullie duimen.
Door Ine
Ook ik duim mee en zolang die spuiten kunnen helpen, is dat alleen maar fijn voor Bas! :-*
Door sylvia
Ivonne, heb je wel eens contact opgenomen met de fokker van Bas, of Bas de enige is die dit heeft of dat er meer nestgenoten zijn ?
Door Peet
Ivonne schreef: De DA kon eigenlijk geen uitspraken doen over de toekomst maar gaf nog een keer mee dat Bas zeer waarschijnlijk niet oud gaat worden (da's al de tweede arts die me dat verteld).
Yvonne, ik leef heel erg met je mee hoor....Beau is ook vanaf zijn 6e al opgegeven....en hopelijk wordt hij binnenkort 11!!

Hij heeft ook al ruim 3 jaar achterhandslapte, maar slingert nog vrolijk rond.

Dus laat je niet gek maken hoor :-* en een knuffel voor je grote beer :D
Door Hitam
Krakende wagens lopen het langst, zeggen ze toch. Je weet het niet.
Door Ivonne
sylvia schreef: Ivonne, heb je wel eens contact opgenomen met de fokker van Bas, of Bas de enige is die dit heeft of dat er meer nestgenoten zijn ?
Nou, na de demodexperiode is het contact zodanig verslechterd dat er totaal geen contact meer is (mede door mijn toedoen is de moeder van Bas gesteriliseerd om te voorkomen dat zij nog meer puppen zou krijgen).

Ik heb nog wel veel contact met de eigenaren van een broer van Bas en die hond zit om te janken zo slecht in elkaar.

Ik ga er maar vanuit dat het hele nest van Bas de nodige problemen heeft (was al met de demodex zo zijn we na een lange zoektocht achter gekomen).
Door sylvia
Ivonne schreef: Nou, na de demodexperiode is het contact zodanig verslechterd dat er totaal geen contact meer is (mede door mijn toedoen is de moeder van Bas gesteriliseerd om te voorkomen dat zij nog meer puppen zou krijgen).

Ik heb nog wel veel contact met de eigenaren van een broer van Bas en die hond zit om te janken zo slecht in elkaar.

Ik ga er maar vanuit dat het hele nest van Bas de nodige problemen heeft (was al met de demodex zo zijn we na een lange zoektocht achter gekomen).

Dat spreekt niet erg voor de fokker, dat het contact verslechterd is na de demodex :-\
Maar ja dan kun je er dus wel gevoegelijk van uitgaan dat hij gewoon erfelijk belast is met al deze ellende :-\
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 20 apr 2005, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Hopelijk blijft Bas nog een lange tijd bij je :-*
Een vriendin van mij had jaren terug een Afghaan die om de zoveel maanden een anabole spuit kreeg,hij is er bejaard mee geworden ;)
Dus geniet lekker van hem zoals hij nu is en laat je niets aanpraten.
Door Robian
Hoi Ivonne,

Laat je de kop niet gek maken door die DA's.
Zoals je hierboven leest zijn er genoeg gevallen die al jaaaren geleden opgegeven zijn maar nog steeds vrolijk rond huppelen ;)

Kijk gewoon hoe Bas het doet en richt je op hem.
Ondertussen blijf ik gewoon duimen dat de spuiten helpen en hij een bejaard mannetje gaat worden :-*

Liefs,
Sylvia
Door margreet
Natuurlijk wensen wij ook dat Bas nog vele goede hondsejaren bij je mag blijven hoor :-*
Door Irm-Joh
Ik begrijp het niet helemaal. Wat is dat voor spul dat hij ingespoten krijgt en wat was de diagnose van de DA?
Door Ivonne
Bas krijgt anabole steroiden ingespoten omdat hij geen spieropbouw meer heeft maar juist een afbraak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door