Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Als ze "pas" 4x ontwormd zijn in hun leven, lijkt het me tijd ze nog een keertje te ontwormen.
Normaal gesproken worden ze ca. 4x ontwormd voordat ze naar de nieuwe eigenaars gaan.
Ik adviseer de puppie kopers altijd, ze te ontwormen een week nadat ze de laatste enting hebben gehad en dan weer met ca. 5 of 6 maanden.
Karin & Pyrs schreef: Als ze "pas" 4x ontwormd zijn in hun leven, lijkt het me tijd ze nog een keertje te ontwormen.
Normaal gesproken worden ze ca. 4x ontwormd voordat ze naar de nieuwe eigenaars gaan.
Ik adviseer de puppie kopers altijd, ze te ontwormen een week nadat ze de laatste enting hebben gehad en dan weer met ca. 5 of 6 maanden.
tja maar dat wilde ik dus niet doen als ze al zo ziek waren.
Lizzy schreef: Dan zou ik toch even een bezoek aan de DA brengen en de mest grondig laten onderzoeken. Je kunt de honden nu wel op brokken zetten, maar daarmee omzeil je het probleem. En dat lijkt me niet verstandig.
o maar ik ben ook niet van plan om ze al op brokken te zetten hoor.
zeker niet voordat we alles uitgesloten hebben.

alleen ik ben niet de enige hier in huis.
en de da raad natuurlijk brok aan ::)
en er word hier bv gezegt ja maar voor we op vers zaten waren ze hier nooit ziek.
essie is pas ziek geworden sinds dat vlees(na de bevalling dus)
en de pups zijn constant ziek sinds ze hier zijn.
en onze vorige honden zijn erg gezond geweest en oud geworden op brok.

tja en die reacties begrijp ik ook wel. :-\

ik ben met vers gekomen.
en ik geloof er ook in, maar ik bepaal niet alles in huis ;)
Waar ik overigens benieuwd naar was is of de andere pups uit het nest, die niet bij jullie wonen, ook problemen hebben met de ontlasting. Als zij geen problemen hebben en ook vers eten, dan kun je er gevoegelijk wel vanuit gaan dat het niet zo is dat jouw honden niet tegen vlees zouden kunnen. Snap je mijn redenatie?
Lizzy schreef: Waar ik overigens benieuwd naar was is of de andere pups uit het nest, die niet bij jullie wonen, ook problemen hebben met de ontlasting. Als zij geen problemen hebben en ook vers eten, dan kun je er gevoegelijk wel vanuit gaan dat het niet zo is dat jouw honden niet tegen vlees zouden kunnen. Snap je mijn redenatie?
bij 1 reu weet ik dat hij het helemaal niet goed deed op energique, steeds slechte ontlasting.
die krijgt nu kivo en zelf samengesteld.
maar volgens mij doen de rest van de pups het gewoon goed op vlees, maar ook niet op alle merken.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 25 mar 2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Karin & Pyrs schreef: Ik zou ze gewoon ontwormen .........
aan de sch*t zijn ze toch al ......... ::) ::)
Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor. Als de darmen niet goed functioneren (en dat doen ze duidelijk niet - hoewel het mogelijk een genetisch defect is. Kan natuurlijk) dan lijkt me het niet verstandig om de boel nog verder onder druk te zetten door te ontwormen terwijl dat misschien het probleem helemaal niet is (terwijl ze mogelijk geen wormen hebben). Ik zou eerst de ontlasting maar eens heel goed laten onderzoeken. Wie weet is het giardia ofzo. Geef je ze eerst een wormenkuur (niet onschuldig): helpt niet en kun je ze zometeen NOG meer troep gaan geven.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 25 mar 2005, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Karin & Pyrs schreef: Ik zou ze gewoon ontwormen .........
aan de sch*t zijn ze toch al ......... ::) ::)
;D ;D
ja daar heb je gelijk in.
maar leuk is het niet :'(
ik wilde het niet omdat het beter ging, maar ja nu het slecht gaat kan ik misschien beter wel onwormen.
ik heb het al wel in huis.
en echt wormen herkennen en syptomen vind ik best moeilijk, want onze honden hebben nooit wormen gehad.
en de pups toen ze klein waren en ontwormt werden ook nooit.
maar ze vreten alles op als ze de kans krijgen, dus zou best kunnen ::)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 25 mar 2005, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door