Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine.
Ik denk ook dat je gelijk hebt hoor Lizzy. Zolang een hond af en toe de wond een even likt en niet bijna constant obsessief aan een wond likt denk ik dat het totaal geen kwaad kan. Pas als een hond obsessief aan een wond zou blijven likken zou ik kunst en vliegwerk gaan uithalen. Dit is mij in 22 jaar dat ik zelf honden heb en zes honden gelukkig nog nooit overkomen. 
Door Ike
Da's waar hoor Lizzy, we willen altijd graag de "natuur" een handje helpen om zo snel mogelijk
van de "narigheid" af te zijn (logisch hoor, dat wil iedereen) maar met sommige dingen kan het lichaam het zelf goed herstellen  ;)
Door danielle1980
tja ik doe ook zo min mogelijk altijd eraan, want tja ze maken hier ook erger door weg te halen.
hopelijk knapt ze nu zo snel mogelijk op :-*
Door Lizzy
Pinkel zit sinds gisterenavond aan de AB. Haar poot werd gisterenavond ineens helemaal dik en we vertrouwde het voor geen meter meer dus DA gebeld, AB erin. We hebben en een opblaasbare kraag en een zachte kap om en jullie raden het vast wel.... Ze kan er nog steeds bij :-X. Waar blijven de goede uitvindingen voor wanneer de hond wat aan zijn ACHTERpoot heeft?!?!
Door Borke
40 cm kap van de DA voor haar verbouwen.
Dat is bij Sofi het enige wat helpt.
We bewaren hem goed voor de volgende keer dat haar poot weer eens kapot is.
Wil je hem lenen, je ziet het zo of het werkt.
Ik denk dat de maat voor Pinkel en Sofi wel ongeveer gelijk is.
De kap is zo getaped dat hij smaller gemaakt is zodat het niet halsmaat St. Bernard is en met een versmald uiteinde zodat hij niet zo giga groot is. Dan alle meubels aan de kant, zodat ze zich niet steeds stoot.
Lukt dat niet, dan zou ik haar haar gang laten gaan met die poot, evt met ondersteuning via Sita vd Munnik.
Die heeft Sofi van een likfobie afgeholpen.
Door Lizzy
Borke schreef: 40 cm kap van de DA voor haar verbouwen.
Dat is bij Sofi het enige wat helpt.
We bewaren hem goed voor de volgende keer dat haar poot weer eens kapot is.
Wil je hem lenen, je ziet het zo of het werkt.
Ik denk dat de maat voor Pinkel en Sofi wel ongeveer gelijk is.
De kap is zo getaped dat hij smaller gemaakt is zodat het niet halsmaat St. Bernard is en met een versmald uiteinde zodat hij niet zo giga groot is. Dan alle meubels aan de kant, zodat ze zich niet steeds stoot.
Lukt dat niet, dan zou ik haar haar gang laten gaan met die poot, evt met ondersteuning via Sita vd Munnik.
Die heeft Sofi van een likfobie afgeholpen.
We hebben een verbouwde kap (versmalt en langer dan de kap waarmee ze er nog bij kan). Bedankt voor je lieve aanbod trouwens :-*

Maar daar wordt ze compleet hysterisch van. Met kap kan ze er niet bij, maar blijkbaar verliest ze haar normale bewustzijn. Misschien komt dat omdat ze 100% doof is of misschien omdat ze 100% doof is en niet meer goed ziet en natuurlijk nooit normaal tussen de twee oren is geweest, ik weet het niet. Ze gaat er echter mee tegen muren en kasten en de schuifpui op lopen en ze is echt compleet de weg kwijt is. Ik kan het misschien niet goed uitleggen maar het is dermate triest dat ik haar nu niet eens meer de kap om ga doen om er snel een filmpje van te maken om te laten zien wat ik bedoel.......
Door Borke
Dan zou ik denk ik haar comfort voor de pootgenezing laten gaan, zelfs als het dan slecht of niet wil helen.
Als jij zelf wanhopig en moedeloos van het gedoe wordt, dat zou ik me zo voor kunnen stellen, dan pikt zij jouw stress ook op en dat helpt ook niet.
Laat haar dan een blije hond zijn met een kapotte poot.
Verbinden ter bescherming voor de wandeling en daarna weer gewoon onbedekt.
Door Lizzy
Borke schreef: Dan zou ik denk ik haar comfort voor de pootgenezing laten gaan, zelfs als het dan slecht of niet wil helen.
Als jij zelf wanhopig en moedeloos van het gedoe wordt, dat zou ik me zo voor kunnen stellen, dan pikt zij jouw stress ook op en dat helpt ook niet.
Laat haar dan een blije hond zijn met een kapotte poot.
Verbinden ter bescherming voor de wandeling en daarna weer gewoon onbedekt.
Dat is inderdaad exact wat we doen. Maar daardoor zit ze nu dus aan de AB. Het is niet anders....
Door Esther Q
Hè wat balen joh! Het is al lastig aan een poot, maar met Pinkel is het blijkbaar tiendubbel moeilijk allemaal :-\ Pinkel is blij toe dat ze bij jullie zit, mja, daar heb jij niets aan :P Hopen maar dat het vanaf nu de goede kant op gaat...
Door Angelique
Lizzy schreef: Pinkel zit sinds gisterenavond aan de AB. Haar poot werd gisterenavond ineens helemaal dik en we vertrouwde het voor geen meter meer dus DA gebeld, AB erin. We hebben en een opblaasbare kraag en een zachte kap om en jullie raden het vast wel.... Ze kan er nog steeds bij :-X. Waar blijven de goede uitvindingen voor wanneer de hond wat aan zijn ACHTERpoot heeft?!?!
Tjonge jonge, ze maakt er wel een serieuze klus van zo :-X  HIer voldoen verbandjes e.d. altijd, maarja, daar heb je geen ruk aan natuurlijk :-\
Door pallas
Wat een tegenvaller :( Zo'n dikke poot daar zit je niet op te wachten...
Geen idee wat je nog kan doen om te voorkomen dat ze eraan blijft likken, behalve haar 24/7 bij je in de buurt houden.
Je zou bijna zo'n plastic oogkapje met verband om de poot binden, maar dat haalt ze er natuurlijk ook binnen no time af :-X
Blijft over een muilkorf, maar ik geloof dat dat ook geen optie was hè.

Veel sterkte voor Pinkel en jullie :-*
Door Charlie Angel
Dit is wel balen zeg, ze maakt er een hele toer van zo.
Hopelijk als je haar haar gang laat gaan dat ze er toch meer afblijft.
Sterkte en beterschap. :-*
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Hoe staat het met de wondgenezing?
Mwah.... Het gaat tergend langzaam en er komt nog steeds heel veel vocht uit de wond. De AB houdt de ontsteking wel aardig onder controle.
Door nova
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om een hond te verhinderen  aan kapotte voeten/poten te likken  :-\

Een oplossing heb ik ook niet.
wat ik wel gemaakt heb:  van de voering van een regenjas, (dat net-stof ,)  heb ik een soort sokjes gemaakt en die doe ik Noxy aan.
vastzetten met schilderstape.

Dat is het enige  om te voorkomen dat ze een plek helemaal  kunnen open likken terwijl het toch kan drogen aan de lucht.
Ik heb inmiddels ook heel wat geprobeerd, maar zonder succes.
Beterschap voor Pinkel,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door