Moderator: Lizzy
Borke schreef: 40 cm kap van de DA voor haar verbouwen.We hebben een verbouwde kap (versmalt en langer dan de kap waarmee ze er nog bij kan). Bedankt voor je lieve aanbod trouwens
Dat is bij Sofi het enige wat helpt.
We bewaren hem goed voor de volgende keer dat haar poot weer eens kapot is.
Wil je hem lenen, je ziet het zo of het werkt.
Ik denk dat de maat voor Pinkel en Sofi wel ongeveer gelijk is.
De kap is zo getaped dat hij smaller gemaakt is zodat het niet halsmaat St. Bernard is en met een versmald uiteinde zodat hij niet zo giga groot is. Dan alle meubels aan de kant, zodat ze zich niet steeds stoot.
Lukt dat niet, dan zou ik haar haar gang laten gaan met die poot, evt met ondersteuning via Sita vd Munnik.
Die heeft Sofi van een likfobie afgeholpen.
Borke schreef: Dan zou ik denk ik haar comfort voor de pootgenezing laten gaan, zelfs als het dan slecht of niet wil helen.Dat is inderdaad exact wat we doen. Maar daardoor zit ze nu dus aan de AB. Het is niet anders....
Als jij zelf wanhopig en moedeloos van het gedoe wordt, dat zou ik me zo voor kunnen stellen, dan pikt zij jouw stress ook op en dat helpt ook niet.
Laat haar dan een blije hond zijn met een kapotte poot.
Verbinden ter bescherming voor de wandeling en daarna weer gewoon onbedekt.
Lizzy schreef: Pinkel zit sinds gisterenavond aan de AB. Haar poot werd gisterenavond ineens helemaal dik en we vertrouwde het voor geen meter meer dus DA gebeld, AB erin. We hebben en een opblaasbare kraag en een zachte kap om en jullie raden het vast wel.... Ze kan er nog steeds bijTjonge jonge, ze maakt er wel een serieuze klus van zo. Waar blijven de goede uitvindingen voor wanneer de hond wat aan zijn ACHTERpoot heeft?!?!
*Dorothea* schreef: Hoe staat het met de wondgenezing?Mwah.... Het gaat tergend langzaam en er komt nog steeds heel veel vocht uit de wond. De AB houdt de ontsteking wel aardig onder controle.