Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
Hoi Kim !!
Ik heb je hele verhaal met tranen in mijn ogen gelezen !
Ik vind het ongelofelijk triest wat jullie overkomen is meid :'( :'(
Ik wil jullie dan ook bij deze ongelofelijk veel sterkte toewensen met het verlies van jullie geliefde maatje !
Je hebt alles gedaan wat je kon doen..en meer !!
En je hebt nu ook de juiste beslissing genomen !!
Helaas heb je die beslissing veel te vroeg moeten nemen doordat je maatje zó ziek was...jullie hadden eigenlijk nog vele jaren van elkaar moeten kunnen genieten !
Ik weet verder niet eens meer wat ik moet zeggen meid :'(
Nogmaals heel veel sterkte ! :'( :-*
Door Chezzies
youp schreef: Youp is vanmorgen om 10 over 9 heengegaan. Het is heel rustig gegaan en we hebben hem tot het eind in onze armen gehad.

We moeten vandaag beslissen of we sectie willen laten verrichten. Alleen op deze manier is het mogelijk om vast te stellen of dit aangeboren is of niet.
Voor ons is het nier belangrijk maar voor de fokker misschien wel. Ze hebben namelijk zelf een teefje uit dit nest gehouden. Ik ga haar vanmiddag bellen.
Ik heb geen juiste woorden, ik vind het erg verdrietig allemaal...jullie hebben Youp verlost van zijn ellendige lichaampje...jee wat sneu is dat toch.
Jullie hebben alles gedaan wat mogelijk was...je kan hier niet tegen op.
Veel sterkte om dit een plekje te geven.
Door ine
[quote="Angelique"]
Ja, eigenlijk wel. De wet is namelijk simpel. De verkoper (fokker) heeft een product verkocht welke niet aan de verwachting voldeed en daarom dient hij de koper schadeloos te stellen.
Het is logisch dat je van die fokker geen hond meer wilt en dan is het niet meer dan normaal dat ze het aankoopbedrag teruggeven.

Die verkoopcontracten zijn in de regel allemaal ze lek als een mandje. Zo slim is deze fokker niet aangezien ze wel praat over inruilen bij afwijkingen, maar de regel voorziet niet in het feit dat de betreffende hond al is overleden.

Stuur een mooi briefje waarin je je eis kenbaar maakt. Geen reactie, dan stuur je er een advo op af of je maakt het aanhangig middels een kort geding.
[/quote]

Klopt, dat is een wet, die er nog niet zo lang is! Ik geloof, dat je binnen een half jaar na aankoop moet reageren!
Door youp
Hij is voor sectie naar deventer gegaan. Mijn beste vriendin werkt daar en ze ziet hem zo liggen vanaf haar werkplek.
Aan de ene kant heel naar maar aan de andere kant wel een voordeel, ik wordt wel constant op de hoogte gehouden.
Vanmiddag is hij daar aangekomen en ze gaan heel respectvol met hem om.
Hij zag er uit alsof hij lag te slapen.

Aan de ene kant kan ik het allemaal goed aan. Maar als ik weg ben geweest en ik kom dat lege huis weer binnen heb ik het niet meer. Ik heb ook de hele dag het gevoel dat ik naar huis moet om hem uit te laten.
Laatst gewijzigd door youp op vr 07 jan 2005, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
[quote="youp"]
Hij is voor sectie naar deventer gegaan. Mijn beste vriendin werkt daar en ze ziet hem zo liggen vanaf haar werkplek.
Aan de ene kant heel naar maar aan de andere kant wel een voordeel, ik wordt wel constant op de hoogte gehouden.
Vanmiddag is hij daar aangekomen en ze gaan heel respectvol met hem om.
Hij zag er uit alsof hij lag te slapen.

Aan de ene kant kan ik het allemaal goed aan. Maar als ik weg ben geweest en ik kom dat lege huis weer binnen heb ik het niet meer. Ik heb ook de hele dag het gevoel dat ik naar huis moet om hem uit te laten.
[/quote]

Jeetje.... nou, ik ben 'blij' dat Youp daar gearriveerd is (wat is het voor een instituut, als ik vragen mag?) en dat hij met veel respect behandeld wordt. Dat heeft hij en dat hebben jullie verdiend. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal onderste boven van bent hoor. En ik vind toch al dat je er heel moedig mee om gaat.
Door tieneke
Lees dit nu pas... :'(
Wat vreselijk erg dat Youp zo kort mocht leven.
Aangeboren afwijking of niet jullie krijgen hem er niet meer mee terug,dat jullie toch sectie laten verrichten vind ik echt moedig.
Een beetje meer warmte steun en begrip van de fokkers was hier wel op zijn plaats geweest.
En dan nog vol blijven houden dat er niets van een afwijking of iets anders aan de hand is ???
Ze moeten zich schamen,dit is echt te triest voor woorden.
Jullie staan trouwens volkomen in je recht als het om een nieuwe pup of geld terug gaat ;)
Pak ze maar flink aan...bah >:(
Heel erg veel sterkte gewenst!
Door youp
Youp is bij de gezondheidsdienst voor dieren.

Kreeg net al een telefoontje dat ze klaar waren met de sectie. Moet maandag doorgeven of ik hem laat cremeren en waar.
We hebben besloten om het zo vlak mogelijk bij deventer te laten doen. Anders moeten we weer € 110,00 of meer betalen voor vervoer.
Ik hoef er toch niet bij te zijn. Ik wil alleen niet dat hij naar destructie gaat.

We hebben net alles opgeruimd, moeilijk. Het is nu net of hier nooit een hond gewoond heeft.
Vanmiddag heb ik een mooi lijstje gekocht. Daar zit nu 1 van de mooiste foto's in. Hij staat op de vensterbank met een kaarsje ernaast.
De allermooiste foto laten we uitvergroten.
Door Truus
O wat erg :'( :'( :'( Je mag ook een foto plaatsen ,opsturen naar Leo. Op barfclub hebben we een prachtig plekje voor Youp.
Sterkte!
Laatst gewijzigd door Truus op vr 07 jan 2005, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
[quote="youp"]
Youp is bij de gezondheidsdienst voor dieren.

Kreeg net al een telefoontje dat ze klaar waren met de sectie. Moet maandag doorgeven of ik hem laat cremeren en waar.
We hebben besloten om het zo vlak mogelijk bij deventer te laten doen. Anders moeten we weer € 110,00 of meer betalen voor vervoer.
Ik hoef er toch niet bij te zijn. Ik wil alleen niet dat hij naar destructie gaat.

We hebben net alles opgeruimd, moeilijk. Het is nu net of hier nooit een hond gewoond heeft.
Vanmiddag heb ik een mooi lijstje gekocht. Daar zit nu 1 van de mooiste foto's in. Hij staat op de vensterbank met een kaarsje ernaast.
De allermooiste foto laten we uitvergroten.
[/quote]

Oh jee..... :'(. Dit is huilen geblazen.... verschrikkelijk... sterkte, heel veel sterkte. Ik denk aan jullie en wij gaan nu een kaarsje branden voor Youp. Je mag inderdaad zeker een foto van Youp op BarfClub (http://www.barfclub.nl) zetten hoor. In memoriam..... Leo z'n email is [email protected].
Door Nitus
O, dat is zo erg hè, thuis komen in een leeg huis :'(, en elke keer maar weer denken dat je de hond uit moet laten. Dat zijn zulke rot momenten :'(.
Heel veel sterkte de komende tijd :-*.
Door guusenkereltje
Hoi,

Wat een verdriet.
Toch vreemd en ook fijn dat je het op zo'n plaats als hier kunt delen.

Nu moet je gaan beslissen over hoe je definitief afscheid van hem wilt nemen.
Wij hebben veel dieren, van kippen tot varkens tot honden en poezen.
Ongeacht welk dier overlijdt proberen we altijd op een "goede" manier afscheid te nemen.
Met alle rituelen die daar bijhoren.
Veel dieren begraven we op eigen terrein, soms moeten ze helaas naar de destructie.

Bij Youp kunnen jullie/jij zelf kiezen hoe je het doet, hoe je het wilt.
Afscheid is verdrietig en je zult het de afgelopen dagen al hebben gedaan.
Probeer op je eigen manier de laatste stap te zetten, hoe verdrietig en emotioneel die ook is. Zorg dat je "later" geen spijt krijgt van dingen die je wel of niet hebt gedaan.
Het is het laatste wat je kunt doen.

Veel sterkte,

Sas
Door youp
Ik heb al een gedeelte van de uitslag binnen.

Hij had een beetje vocht achter zijn longen, hij had te veel bloed in zijn longen, in de lever zaten meerdere ontekingshaardjes, zijn nieren zijn te klein en te bleek, te veel bloed in de mild, verder geen afwijkingen.

Weet verder niet goed wat dit nu inhoud maar dat moet ik maar even met de da overleggen.
Door Lizzy
[quote="youp"]
Ik heb al een gedeelte van de uitslag binnen.

Hij had een beetje vocht achter zijn longen, hij had te veel bloed in zijn longen, in de lever zaten meerdere ontekingshaardjes, zijn nieren zijn te klein en te bleek, te veel bloed in de mild, verder geen afwijkingen.

Weet verder niet goed wat dit nu inhoud maar dat moet ik maar even met de da overleggen.
[/quote]

Pfff, ik ben benieuwd wat je dierenarts er van zegt. Doen ze in Deventer ook nog een uitspraak in de zin van "dit hebben geconstateerd en dit moet de oorzaak zijn"? (geen idee hoe dit allemaal in z'n werk gaat...). Fijn trouwens dat je ons op de hoogte houdt.
Groetjes, Lizzy en sterkte he....!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door