Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door markdekker
In welke fase zat GAIA ?
Tara zat tussen 4 en 5 in...
Met Tara is het nu wisselend, haar Prednison ging van 10mg naar 5mg afgelopen woensdag, en dat uitte zich meteen al 's avonds in niet meer eten.
Donderdag at ze de hele dag niet en wilde niet meer naar buiten, lag alleen maar in een hoekje, dus ze is weer terug naar 10mg, tja ik weet het, wisselen met Prednison is niet verstandig maar ja wat dan ???
Nu is ze heel rusteloos, ze kwispelt wel maar kijkt zielig en loopt dus de hele tijd heen en weer, naar buiten wil ze niet, althans wel naar beneden maar zo gauw er gras tevoorschijn komt wil ze niet meer lopen, ze piept nu de hele ochtend al, eet nog wel.
Ik weet niet of ze nu last van haar tanden heeft, of dat de tumoren ergens anders zijn teruggekomen, volgens de dierenarts was haar buik wat dikker, volgens mij kwam dat toen omdat ze veel gegeten had de avond ervoor.
Ze denken misschien toch dat de kanker is uitgezaaid in haar buikholte, dus ze willen een nieuwe echo maken.
Door Zosha
:o  Hallo!  Zie hier een medepatient,althans die ook een hond heeft die het naar alle waarschijnlijkheid heeft. Heb gisteren het bericht gekregen,na verwijdering van een gezwel op haar poot,waarvan de DA aanvankelijk dacht dat het om een vetbult ging.

Voelde bij het wegbrengen van de hond ter operatie de klieren erg gezwollen (fout dus)

Heb meteen weer HOKAMIX FORTE besteld bij de Paardendrogist afdeling Dursydog (www.paardendrogist.nl
Is prima spul voor het immuunsysteem (zosha had al een bloedziekte,heeft het 1,5 jr geleden bij de dood weggehaald,leeft nog ook dankzij het spul.

Ze had kale plekken ,haar is terug gekomen incl vitaliteit.

Echt proberen hoor,na ong. 6 weken krijg je al resultaat.  Laat even weten hoe het gaat of gegaan is, ben net ingelogd en aangemeld sinds gisteren;wilde je niet de info onthouden.  groetjes en sterkte!  Leonie
Door DJARA
Hoi Mark

Het is moeilijk te zeggen in welk stadia GAIA nu is.
Dit omdat we met de  "normale "chemo gestopt zijn omdat deze niet genoeg "aansloeg".

Wacht ik zal even een stukje van mij van de Beauceron site kopieëren dan hoef ik het niet allemaal nog eens te schrijven.

Ik heb met jullie en Tara te doen hoor en zou zo graag willen dat ik iets voor jullie kon doen. :'(
Wie weet is het een idee om eens naar Wageningen te gaan en daar een second opinion te laten doen????
Ik wens julie heel veel sterkte met deze ongelike strijd!!!!
Dikke knuffels voor TARA!!!

Geplaatst: Ma 23 Jun 2008 20:58    Onderwerp:   

--------------------------------------------------------------------------------

Ik was in Wageningen vandaag,vol goede moed, en GAIA werd helemaal vrolijk toen we daar de oprijlaan opreden…. 
In de spreekkamer start dhr Rutteman zijn onderzoek, eerst wegen 47,4 kilo, dat ziet er goed uit, en in een paar tellen zegt hij ineens, nou we moeten de prognose even bijstellen.....
Wat blijkt, zegt hij, de Lymfeklieren zijn inderdaad enorm geslonken, maar helaas niet ver genoeg........................
Er zou nog zo'n 20% aanwezig zijn.
En dat zou, met de medicatie die tot nog toe gegeven is, zo goed als nul moeten zijn….
Dit wil zeggen dat de chemo wel aanslaat maar dat de kanker er gewoon door heen groeit.
Er hebben dus niet genoeg kankercellen het loodje gelegd, zo gezegd.

Pppppfffooooeeeee ik zakte echt even door het ijs,en kreeg het benauwd en blubberbenen en kon niet meer goed in me opnemen wat de beste man toen allemaal nog vertelde.

De chemo wordt gestopt, dit heeft weinig zin om mee door te gaan.
Er worden nu andere medicijnen voorgeschreven en GAIA heeft weer een injectie met L-Asparaginase te samen met Tavegil gekregen.
Morgen moet ik starten met Leukeran ( fijne naam ook ) tabletten geven 7 stuks maar liefst.
Overmorgen gaan we over op Prednoral.
Dan over een week weer 7 stuks Leukeran en zo verder.
Dan de 7e juli mogen we ons weer melden, in Wageningen.
In het slechtste geval heeft GAIA nog 10 tot 12 weken………………………….
Maar dhr Rutteman kende ook een golden retriever die nog 3 jaar een goed leven had gehad op de Prednoral.

Bij thuiskomst zijn we in bed gekropen en zijn in slaap gedonderd.
Zo juist ontwaakt, nu bos in, eten en weer slapen.......................

Diepe diepe heeeeele diepe zucht.

Shit mijn hele verhaal gelezen wat ik had geschreven, nu wel meteen weer natte oogjes hoor, sjezus wat een verhaal als je het allemaal achter elkaar leest.
Zal ik alles hier neer zetten???
Ik ga maar even naar buiten met mijn ondenmannen!!! frisse lucht NU!!!

Door markdekker
Ik trok dat net echt niet met dat gepiep, toen ik mijn auto sleutels pakte, werd Tara actief en ging mee, we zijn saampjes lekker in de regen en de modder in het bos gaan wandelen...ok, ze eet dan veel gras maar goed, laat haar maar lekker :-D
Ze zat helemaal onder de modder, haha, thuis gekomen had ze honger, ging ze eten en slapen, af en toe nog een piepje maar ik heb het idee dat ze weer wat anders wil eten.
Ik ga sowieso maar eens een afspraak maken in Wageningen, voor een echo en een biopt.
Tara krijgt, 10mg Prednisolon, 5mg Temgesic, 5mg Primperid.
Door Nitus
DJARA schreef:
Ik was in Wageningen vandaag,vol goede moed, en GAIA werd helemaal vrolijk toen we daar de oprijlaan opreden…. 
In de spreekkamer start dhr Rutteman zijn onderzoek, eerst wegen 47,4 kilo, dat ziet er goed uit, en in een paar tellen zegt hij ineens, nou we moeten de prognose even bijstellen.....
Wat blijkt, zegt hij, de Lymfeklieren zijn inderdaad enorm geslonken, maar helaas niet ver genoeg........................
Er zou nog zo'n 20% aanwezig zijn.
En dat zou, met de medicatie die tot nog toe gegeven is, zo goed als nul moeten zijn….
Dit wil zeggen dat de chemo wel aanslaat maar dat de kanker er gewoon door heen groeit.
Er hebben dus niet genoeg kankercellen het loodje gelegd, zo gezegd.

Pppppfffooooeeeee ik zakte echt even door het ijs,en kreeg het benauwd en blubberbenen en kon niet meer goed in me opnemen wat de beste man toen allemaal nog vertelde.

De chemo wordt gestopt, dit heeft weinig zin om mee door te gaan.
Er worden nu andere medicijnen voorgeschreven en GAIA heeft weer een injectie met L-Asparaginase te samen met Tavegil gekregen.
Morgen moet ik starten met Leukeran ( fijne naam ook ) tabletten geven 7 stuks maar liefst.
Overmorgen gaan we over op Prednoral.
Dan over een week weer 7 stuks Leukeran en zo verder.
Dan de 7e juli mogen we ons weer melden, in Wageningen.
In het slechtste geval heeft GAIA nog 10 tot 12 weken………………………….
Maar dhr Rutteman kende ook een golden retriever die nog 3 jaar een goed leven had gehad op de Prednoral.

Bij thuiskomst zijn we in bed gekropen en zijn in slaap gedonderd.
Zo juist ontwaakt, nu bos in, eten en weer slapen.......................

Diepe diepe heeeeele diepe zucht.

Shit mijn hele verhaal gelezen wat ik had geschreven, nu wel meteen weer natte oogjes hoor, sjezus wat een verhaal als je het allemaal achter elkaar leest.
Zal ik alles hier neer zetten???
Ik ga maar even naar buiten met mijn ondenmannen!!! frisse lucht NU!!!     

Shit Jeroen, dat zijn niet echt de berichten die je wilde horen :(  :'(. Ik hoop voor jou dat Gaia niet tot de slechtste gevallen hoort en dat jullie nog een heeele tijd van elkaar kunnen genieten :bigarmhug:.
Probeer Gaia verder in een zo goed mogelijke conditie te houden, mijn dame was in januari al bijna opgegeven en is er ook nog steeds ;).
Door Kuszco
Ik hoop ook voor jullie allemaal dat jullie lieverds nog lang bij jullie mogen blijven.
Over de ziekte zelf weet ik weinig uit ervaring,gelukkig natuurlijk,maar ik hoop op nog een lange tijd in het verschiet.
Maar zeker niet bij de pakken neer gaan zitten.
Heel veel sterkte.
Liliane.
Door markdekker
Gisteren ochtend was het weer hetzelfde, rusteloos, heen en weer lopen, keihard piepen maar wel kwispelen en blaffen.
We zijn naar de DA geweest en die kon zoals gewoonlijk niets ontdekken, haar hartslag was normaal, haar ademhaling klonk niet raar, haar maag was dus NIET opgezwollen, hij kon verder ook niets raars ontdekken, temp. was ook normaal.
Wat we wel wisten en hij ook zag was dat haar kiezen echt rottende zijn, de tandplak trekt het tandvlees in.
Tara krijgt nu antibiotica omdat er misschien een ontsteking in de kiezen heerst waardoor ze misschien pijn heeft.
Thuisgekomen was ze wel rustig, eten wilde ze niet, later op de dag gelukkig weer wel een beetje, en 's avonds at ze al veel meer.
Ze heeft heel veel geslapen, haar ademhaling was veel rustiger dan de laatste dagen, vanmorgen echter was ze zo stijf als een plank, ze kon amper lopen, daarom heb ik haar maar naar beneden gedragen, beneden stond ze wel weer vrolijk te kwispelen alleen haar oren hangen dan af, dus ik weet toch al dat ze totaal niet lekker is.
Buiten heeft ze een beetje geplast, en haar ontlasting was donker bruin/zwart (kan door de pens komen die ze gisteren heeft opgegeten).
Thuis ging ze meteen weer liggen en eet nog steeds niet, en is nog steeds erg zwakjes, straks nog maar eens kijken hoe ze zich in het bos gedraagt.
Deze week toch informeren over een echo, en eigenlijk een goed volledig onderzoek om te weten/kijken of de chemo wel aanslaat en/of om te kijken of het misschien ergens anders naartoe uitgezaaid is.
Mijn vrouw en ik vinden het nog steeds erg moeilijk om haar los te laten en Tara ziet er zelf angstig uit maar ze mag niet lijden, als blijkt dat dit een uitzaaiing is, laten we haar inslapen, dat is voor iedereen het beste, en we zullen altijd weten dat we alles gedaan hebben om haar te redden maar dat het op een gegeven moment ophoudt.
Door DJARA
AI ai ai Mark wat moeilijk.

Maar waarom wordt er niets aan haar gebit gedaan????
Het lijkt me dat haar lijfje het al moeilijk genoeg heeft, en dus die ontstekingen zullen denk ik zeker niet bijdragen tot een "genezing".
In de wagenrenk is ook een dieren tandarts aanwezig, wie weet als je daar toch al heen gaat............
Ik kan me zo voorstellen dat jullie radeloos worden van het hele verhaal, maar ik hoop dat jullie nog door kunnen zetten en vooral TARA in eerste instantie natuurlijk!!.
Sterke en TARA zet hem op!!

Kusco en Nitus...
Het stukje wat ik eergister hier plaatste was een stukje van de Beauceron site waar ik regelmatig schrijf, en dit stukje was van 24 juni, maar dat is in de kop niet te lezen.
Momenteel gaat het "goed' met GAIA!!!
Hij is stabiel en de lymfeklieren blijven tot nog toe mooi klein!!!
Ik doe mijn uiterste best om zijn conditie op peil te brengen en te houden, dit dmv allerlei middeltjes als bosbessen chlorella pillen brandnetel thee en een koolhydraat vrij dieet, visolie en vette vis  en heeeeeel veel knuffels en liefde etc etc etc.
Ik voel me af en toe net het kruiden vrouwtje haha :o
We laten onze kop niet hangen en denken in positieve zin over het geen wat komen gaat.
Het is juist meer dat ik af en toe wordt wakker geschud en denk, shit hij is ernstig ziek.
Want aan de buitenkant zie je niets aan mijn grote prins het enige wat je merkt is dat hij sneller moe is, en toch wel een stuk aanhankelijker dan dat hij vroeger was.
Hij MOET MOET MOET bij mij in de buurt zijn zelfs als ik op toilet zit of onder de douche sta, en zelfs in de werkplaats als het aan hem ligt komt hij bij me onder de auto's liggen haha, mijn lieve schoot Beauceron van bijna 80 cm zie je het voor je....... :D :-*
Door Nitus
DJARA schreef: Kusco en Nitus...
Het stukje wat ik eergister hier plaatste was een stukje van de Beauceron site waar ik regelmatig schrijf, en dit stukje was van 24 juni, maar dat is in de kop niet te lezen.
Momenteel gaat het "goed' met GAIA!!!
Hij is stabiel en de lymfeklieren blijven tot nog toe mooi klein!!!
Oh, gelukkig maar! Ik dacht al, wat een tegenslag, want het ging toch zo goed.
Ik doe mijn uiterste best om zijn conditie op peil te brengen en te houden, dit dmv allerlei middeltjes als bosbessen chlorella pillen brandnetel thee en een koolhydraat vrij dieet, visolie en vette vis  en heeeeeel veel knuffels en liefde etc etc etc.
Ik voel me af en toe net het kruiden vrouwtje haha :o
Ja, haha, heel herkenbaar, ik noem mezelf de gifmengster ;D.
We laten onze kop niet hangen en denken in positieve zin over het geen wat komen gaat.
Het is juist meer dat ik af en toe wordt wakker geschud en denk, shit hij is ernstig ziek.
Ja, je vergeet vaak heel snel hoe slecht ze geweest zijn. En dat is maar goed ook. Maar soms is het wel goed om je te realiseren waarvan je gekomen bent.
Want aan de buitenkant zie je niets aan mijn grote prins het enige wat je merkt is dat hij sneller moe is, en toch wel een stuk aanhankelijker dan dat hij vroeger was.
Hij MOET MOET MOET bij mij in de buurt zijn zelfs als ik op toilet zit of onder de douche sta, en zelfs in de werkplaats als het aan hem ligt komt hij bij me onder de auto's liggen haha, mijn lieve schoot Beauceron van bijna 80 cm zie je het voor je....... :D :-*
Gitte is ietsje kleiner (32 kilo op schoot is ook niet niks ;)) dus ik kan me er wel een voorstelling van maken :D.
Door markdekker
Zosha schreef: :o  Hallo!  Zie hier een medepatient,althans die ook een hond heeft die het naar alle waarschijnlijkheid heeft. Heb gisteren het bericht gekregen,na verwijdering van een gezwel op haar poot,waarvan de DA aanvankelijk dacht dat het om een vetbult ging.

Voelde bij het wegbrengen van de hond ter operatie de klieren erg gezwollen (fout dus)

Heb meteen weer HOKAMIX FORTE besteld bij de Paardendrogist afdeling Dursydog (http://www.paardendrogist.nl
Is prima spul voor het immuunsysteem (zosha had al een bloedziekte,heeft het 1,5 jr geleden bij de dood weggehaald,leeft nog ook dankzij het spul.

Ze had kale plekken ,haar is terug gekomen incl vitaliteit.

Echt proberen hoor,na ong. 6 weken krijg je al resultaat.  Laat even weten hoe het gaat of gegaan is, ben net ingelogd en aangemeld sinds gisteren;wilde je niet de info onthouden.  groetjes en sterkte!  Leonie
Dit kreeg ik als antwoord van hun:

Een hond kan veel schadelijke stoffen in zijn lichaam binnen krijgen in de vorm van: stoffen uit het milieu (benzinedampen bijv.), medicijnen maar ook wormmiddelen of vlooienmiddelen, via de voeding (bijv. sommige conserveringsmiddelen). Maar ook bij de “gewone” stofwisseling worden er stoffen gemaakt welke afvalstoffen zijn en uit lichaam verwijdert moeten worden, via het lymfestelsel en de bloedbaan naar de urine en ontlasting.

Door Hokamix aan de voeding toe te voegen, vindt er een optimale vertering en stofwisseling plaats. Dit  resulteert o.a. in een grotere en betere afvoer van afvalstoffen, maar aangezien bij uw hond de lymfeklieren en lever niet optimaal werken i.v.m. tumorvorming is het niet te adviseren om Hokamix te gaan gebruiken. De afvalstoffen kunnen dan namelijk niet in verhoogde mate worden afgevoerd en er treedt een ophoping op, dit zou kunnen leiden tot negatieve effecten en derhalve niet wenselijk.

Samenvattend: het is dus niet raadzaam Hokamix Forte aan uw hond te geven.
Door Kuszco
Goh maar even goed dat je dit nu weet. Stel je voor,zou je misschien het tegenovergestelde bereiken. Ik dacht er al aan om het aan een van mijn honden te geven. Zij is pas hersteld van hepatitis. Maar dat lijkt me dus ook niet zo'n goed idee.
Groetjes Liliane.
Door DJARA
Oei inderdaad, ben blij dat je dit even meld, want in mijn geval en GAIA, ik moet er niet aan denken, dat je dit geeft aan een hond met deze kwaal!!
Hoe is het verder met TARA??
Door markdekker
Wel tof van het bedrijf dat ze hun eigen spul niet zomaar verkopen, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Met Tara is het moeilijk te zeggen, ze is moe (ze heeft dan ook veel gelopen de afgelopen dagen), ze drinkt wel weer normaal, en ze begint weer te eten.
Aanstaande vrijdag heb ik toch nog een echo weten door te drukken, dus dan weten we hopelijk meer.
Toen we net thuiskwamen was ze super vrolijk, dat was toch wel heel fijn om te zien, echt geen hondje die je op dat moment zou willen laten inslapen maar ja...als het vrijdag blijkt dat het is uitgezaaid naar haar maag of naar andere organen en de chemo heeft geen zin meer, dan gaan we goed nadenken hoe verder te gaan.
We vinden het moeilijk om de "gevaarlijke" chemo te geven, dit i.v.m. 2 katten en onze eigen gezondheid (ik en mijn vrouw zitten aan kinderen te denken), Tara likt sowieso veel, kwijlt veel, er wonen hier veel kleine kinderen in de buurt, en er is een speeltuin voor de deur, als er ook maar iets gebeurd waardoor lichaamsvloeistoffen van Tara in contact komen met die kinderen dan zou dat verschrikkelijk zijn, dus het blijft heel moeilijk maar goed, hopelijk weten we vrijdag meer, ondertussen ligt de kleine stinkerd lekker te slapen.
Door Kuszco
Wel heel knap dat jullie er zo over denken. Ik hoop voor jullie echt dat er geen uitzaaingen zijn. Duimpjes draaien.
Is die chemo dan echt zo ontzettend gevaarlijk voor de omgeving? Heb je het dan over infuzen of over tabletjes die ze gedurende een langere periode moet nemen.?
Zelf heb ik gedurende enkele jaren chemotherapie aan mensen gegeven. Er waren wel richtlijnen voor ons en voor de omgeving maar er was goed mee te leven.
Ik kan me voorstellen dat je heel erg voorzichtig bent als je aan kinderen denkt. In die periode zou ik er ook zeker niet aan beginnen(aan kinderen bedoel ik). Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe lang die kuren gaan duren.
Groetjes Liliane.
Door sandra43
Even een update over onze Maud.

We hebben inmiddels chemo 7 (de pillen) en chemo 8 (infuus) achter de rug.
Johan de Vos was tevreden over de bloedwaarden.
Wij vinden zelf dat Maud wat haar conditie betreft vooruit gaat. Ze is weer lekker fel op een bal en ze ligt niet meer heel de avond in haar mand te slapen maar komt lekker bij ons zitten en we wandelen weer dagelijks een grote ronde.
Ze ziet er ook een stuk beter uit en je ziet haar ruggegraad niet meer zo duidelijk.

Mark en Tara, succes morgen bij de DA,  ik ga voor jullie duimen.

Groetjes Sandra en Maud
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door