Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Dian,

ik ben blij om te lezen dat het met je kanjer weer een stukkie beter gaat.
Ik zou beginnen met geen botjes te geven en alleen kvv of iets in de geest zodat alles weer op gang kan komen.

probiotica, geen idee denk aan de tuinen of reformhuis als je dat in de buurt hebt

zal voor je duimen dat je, je kleine man vanavond weer thuis mag hebben
Hoera!!!! Het gaat beter. Gelukkig Dian. Ik zat er echt over in. Iedereen hier volgens mij.
Wat een aandacht heeft die kleine Rakker gekregen.
Probiotica kun je volgens mij ook in de apotheek krijgen. Zelf bestel ik altijd op internet. Heb je plenty keuze. Maar dat duurt wel een week voor je het in huis hebt.
Mijn honden krijgen 4x6 Acidophilus. Zitten 6 soorten bacterieculturen in of hoe je dat ook mag noemen.
Zelf slik ik ze ook.Je moet wel goeie nemen heb ik me laten vertellen omdat de maaginhoud bij de hond erg zuur is bij KVV  en barf.ze moeten de maag wel overleven.
Dus als ik het goed begrijp is de DA van mening dat versvlees misschien wel eens de veroorzaker kan zijn?
Mijn DA is ook niet zo pro rauw. Maar goed. Mijn honden hebben het sindsdien nog nooit zo goed gedaan.Maar ik word soms ook wel onzeker gemaakt door al dat geklets over bacterien in rauw vlees waar de hond ziek van zou kunnen worden.
Zelf zou ik eerder aan die sloot denken waar Rakker uit drinkt. Daar werd een van mijn vorige labs ook altijd zo ziek van.
Ik hoop in ieder geval dat Rakker vandaag weer een stuk opknapt en vanavond lekker thuis komt om uit te zieken. Dat is nog altijd het beste voor beide partijen.
Ik blijf op de hoogte.
Groetjes Liliane.
Wat fijn dat je kereltje weer opknapt :) :) Ik zou zelf precies hetzelfde doen, tijdelijk terug naar KVV en in het begin even met kokend water overgieten en dan langzaam weer opbouwen met barf-hapjes.
Dat de DA vindt dat je maar brok moet gaan voeren is natuurlijk niet verwonderlijk, zo zijn ze nu eenmaal grootgebracht :( Net alsof de doodgekookte brok de darmflora weer zal helpen opbouwen.... not! Gelukkig weet jij wel beter.
Wat zul jij blij zijn als hij weer thuis is; en wij hier allemaal geloof ik :D (inderdaad zoals pallas al schreef 'onze Rakker'!).
Vanavond mag hij naar huis!!!! Ze bellen me tussen 7 en 8 wanneer het infuus er uit gaat en wanneer ik hem dan kan ophalen. Ze wil graag deze infuuszak nog leeg hebben, zodat hij optimaal vocht binnen krijgt. Hij heeft zelf al gedronken, heeft buiten geplast en tot heden geen diarree meer gehad. Staat ook levendiger in zijn hok. Ik ben nu wel echt opgelucht.
Dian schreef: Vanavond mag hij naar huis!!!! Ze bellen me tussen 7 en 8 wanneer het infuus er uit gaat en wanneer ik hem dan kan ophalen. Ze wil graag deze infuuszak nog leeg hebben, zodat hij optimaal vocht binnen krijgt. Hij heeft zelf al gedronken, heeft buiten geplast en tot heden geen diarree meer gehad. Staat ook levendiger in zijn hok. Ik ben nu wel echt opgelucht.

:-* :-* :-* :-* :flowers:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door