Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Heel lief is ze :-* Ik heb op je website genoten van alle foto's van poncho, vooral de videoclip vond ik erg leuk. Als ik die foto's bekijk zie ik hoeveel je van haar hebt gehouden :-* Sterkte :-* :-*
Door Willemijn
Wat een lieve foto!

Natuurlijk heb je nog verdriet, Maar zo te horen ben je het aan het verwerken. Op je eigen wijze en volgens mij op een goede manier.
Hou je taai.

Lieve groet,

Willemijn

Ps. Inderdaad een prachtige tekst van Joki
Door Lycka
Ik zie dit topic nu pas, maar ik wil je toch heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd!
Door Kuszco
Ik lees dit nu pas.
Dat je dit hebt moeten meemaken. gelukkig was je erbij. Nou ja wat heet gelukkig.
Het maakt het natuurlijk niet minder erg. Ik heb je website bekeken, het was wel een scheet he?
Heel erg veel sterkte.
Liliane,Zita en Lotje.
Door judith1967
Ik lees dit oo knu pas,kon niet zo vaak in dit forumgedeelte

Heel veel sterkte!!

Wat een lieverdje was het.
Door Cat
Ook mijn reactie is wat laat, maar niet minder gemeend. Ik wens je veel sterkte de komende tijd met het verlies van je hond.
Door nikèdog2000
mag ik nog reageren?
op een ander forum las ik dat er een bulletje in een rib was gestikt.
en daar aan is overleden.
ik ben me rot geschrokken
vreselijk om zo iets mee te maken
het is wel heel erg laat
maar ik wil je toch nog heel veel sterkte toe wensen
en inderdaad het was een mooi beertje
sterkte anna
Door Staftime
Ik heb alles doorgelezen met een brok in mijn keel.....
Wat een vreselijke gebeurtenis.
Ook ik wil je alsnog heel erg veel sterkte toewensen.
Ik heb de foto's bekeken op de site waar je een link van plaatste.
De liefde voor je hondje spreekt heel erg.......  :'(
Door Anna Penta
Bedankt voor de meeleving aan de laatste twee posters. Ik heb weer een beetje zitten lezen in dit topic, ben er nog dagelijks mee bezig, herinneringen, maar probeer de gebeurtenis zelf te verdringen want dat is te pijnlijk. Wel begin ik me dit af te vragen: hoe gaat het stikken in z'n werk? Schiet er dan een stuk in de luchtpijp? Want als er voedsel in de slokdarm vastzit, hoeft dat toch niet tot stikken te leiden? En kan het zo zijn dat de ene hond gevoeliger is voor stikken dan de andere doordat ie een nauwere slokdarm of luchtpijp heeft? Zomaar wat dingen die door me heen gaan...
Door conleeuw
Anna Penta schreef: Bedankt voor de meeleving aan de laatste twee posters. Ik heb weer een beetje zitten lezen in dit topic, ben er nog dagelijks mee bezig, herinneringen, maar probeer de gebeurtenis zelf te verdringen want dat is te pijnlijk. Wel begin ik me dit af te vragen: hoe gaat het stikken in z'n werk? Schiet er dan een stuk in de luchtpijp? Want als er voedsel in de slokdarm vastzit, hoeft dat toch niet tot stikken te leiden? En kan het zo zijn dat de ene hond gevoeliger is voor stikken dan de andere doordat ie een nauwere slokdarm of luchtpijp heeft? Zomaar wat dingen die door me heen gaan...
ja ik kan mij erg goed voorstellen dat je prop vol met vragen zit. Ik kan niet op alles een antwoord geven maar kan jou wel vertellen wat ik weet. het stikken op zich kan zijn dat iets in de luchtpijp is geschoten en daardoor de luchtweg blokkeerd, en als het net zo zit dat het niet meer er uit gehoest kan worden of er uit kan door kokhalzen, dan heb je een probleem... stikken dus. Het kan ook zo zijn dat een toevallige slik actie net fout gaat en daardoor blijft steken achter in de keel en zodoende de lucht pijp afsluit, alle stikken is namelijk de luchtpijp afsluiten waardoor er geen lucht meer kan passeren.
En is de een meer gevoellig dan de ander, ja helaas is dat wel zo. Je zie dat honden die een afwijkende bouw hebben, zeg maar te korte iets hier en te brede iets daar of een te slappe slokdarm of een... nou je begrijp het wel, een afwijkende bouw van zeg maar wat wij normaal zullen noemen, die kunnen soms makkelijker stikken, zo heeft een vriendin van mij een engelse buldog die ook een aantal keren heeft gestikt in een kauw staafje van een of andere aard, hij is daar kennelijk meer gevoellig voor, zijn huisgenoot ook een engelse buldog heeft nog nooit gestikt, maar blijkbaar hoor je het iets vaker bij dat ras... dat wil absoluut niet zeggen dat engelse bulldogs altijd stikken of de enige zijn die daar gevoellig voor kunnen zijn. Nee, dat hoor je mij niet zeggen, maar het is maar een voorbeeld. Al wat jij voor jezelf kan doen is nagaan of jij iets anders had kunnen doen, voor de toekomst dan, zo niet, dan zal jij je hoe moeilijk het ook is er gewoon bij moeten neerleggen. Nogmaals, mijn bedoelling hiermee is zeker niet om iemand op de kast te jagen of angstig te maken, en ik vindt dat jij jezelf zeker niets moet verwijten, ik vindt het knap dat jij er over nadenk en kritisch vragen durf te stellen, wat mij betreft een teken van een goede hondenbaas. Weereens, heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet :'( :-* :-*
Door Anna Penta
Bedankt voor de uitleg. Kluifjes uit de dierenwinkel gaf ik om precies die reden niet meer, zelfs geen pensstaafje. Maar nooit heb ik één seconde gedacht dat ze uiteindelijk in een natuurlijk bot zou stikken, het kwam echt niet in me op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door