Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
't gaat gelukkig allemaal goed met Cis!
Ze heeft vanacht heerlijk tegen me aan liggen knorren en is heel blij dat ze weer thuis is.

Ikwas 'n klein stukkie met d'r wezen lopen, en zoals ik al verwachte moest ze lekker bij d'r vaste plekkie gaan poepen...ik was al blij dat ze moest, want had nog niks in de tuin gevonden, maar toen ze klaar was......
Nah ja, ik ben die grote hopen niet meer gewend hoor..... :o
ik was wel blij dat ze goed en makkelijk gepoept had,
maar er is dus wel heel wat verschil in de kleine stevige barfkeuteltjes en deze blikkenvoer massa...
('t raapt ook niet zo makkelijk op!!!) :-\

En Arme Cis...Ik had 'n beetje cottage cheese door d'r blikvoer geprakt, en in d'r bak gedaan,en daar begon ze lekker van te smikkelen....totdat ze me met de lams ribbetjes voor Tor naar buiten zag lopen...
ze liet gelijk d'r bak in de steek om mee naar buiten te hollen want ze dacht dat ze OOK lekkere ribbetjes zou krijgen.....en ze wilde bijna de rauwe ribbetjes uit Tor z'n bek halen....
nee Cis, ga maar terug naar de keuken om je bak leeg te maken..ik vond het wel zielig hoor.

Ik heb 12 blikken voer mee naar huis gekregen en ze mag er geloof ik 1.5 of zo per dag, dus ik heb nog voor 'n week of zo.
Ik denk dat ik volgende week ga afwisselen met zelf gekookt of blik te geven, of gekookt door de blikvoer heen te prakken, of wat gekookte groentes erdoor heen prak of zo.
Ik moet 't allemaal nog effe bekijken.
Ik ben allang blij dat ze zich aardig goed voeld.
Ik heb alle knuffels en likkies gegeven en ze stuurd voor allemaal 'n big smile and kisses back!! :-* :-* :-*
Door Lizzy
Fijn dat het goed met haar gaat Dory!!! En ja, wel zielig zeg, voor Cis... ziet ze haar grote broer met al dat lekkers lopen.... Erg he, die blikdrollen?! Ieks :o! Overigens, de recepten van Edalati: je mag het vlees ook koken hoor!
Door sheba
TE GEK DAT ZE WEER THUIS IS ;D VEEL
KNUFFEL PLEZIER ;DDIKKE KNUFF
VAN ONS ALLEMAAL :-*
ALLEEN WEL SNEU VOOR HAAR DAT HET ANDERE
LEKKERS NOG FFIES AAN HAAR NEUS VOORBIJ
GAAT :-\
Laatst gewijzigd door sheba op zo 11 sep 2005, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
ohh gelukkig dat ze thuis is,
je schrikt je toch rot he ,
heel veel knuffels voor cis.
Door 202spots
Truus schreef: Hoe gaat het met Cis? Krijgt ze al gekookt eten?
't gaat gelukkig nog steeds goed met d'r.
We zijn alweer aan de wandel geweest en gisteren liep ze te hollen in de tuin,dus vandaag heb ik d'r ook maar naast de fiets gebonden...heb d'r niet laten hollen hoor, maar wel lekker door gestapt, dus ik denk zelf dat ze 'n stuk beter voeld als vorige week!(toen lag ze nog aan de infuus)
Gisteren ben ik rijst gaan koken met 'n beetje geplette gort erdoor heen, en fijgeneden broccoli erbij, dus ik kan zeggen dat ik echte PRUT heb gemaakt!!! ;DIk had nog stukjes geitenvlees waar ook bot in zat, dat heb ik in de snelkookpan tot pampus gekookt, en toen alle botjes en alle vet er van af gehaald.
Toen de handel in de vergiet gegooid en onder de hete water afgespoeld zodat het niet vettig meer voelde...en hield toen 'n soort droge stro over...
Toen 1/3 van de blikvoer met 'n mengsel van
half rijst/ half stro er doorheen geroerd en beetje ontvette kookwater erbij, en mevrouw dacht dat ze in 'n 5 sterren restaurant aan 't eten was....Dat heb ik haar 3 x per dag gegeven, vandaag nog 'n keer 't zelfde en met ook 'n klein beetje groentemix erbij, en wanneer de blik op is (nog 4 of zo)dan krijgt ze voorlopig alleen de homecooked, zal wel effe kijken met wat voor vlees ik 't ga afwisselen, kan natuurlijk kip, gehakt, witte vis, en ik zie wel ... inplaats van rijst, kan ik balaat of andere gekookte pieper en wat gekookte groentes erbij doen.
gekookte eiwit mag ook.
En ook gaan afwisselen met beetje cottage cheese of yoghurt ...er is gelukkig genoeg variatie mogelijk.

Vandaag of morgen besteed ik meer tijd aan Cis d'r eten koken dan dat ik voor onszelf doet!!
Ik ben allang blij dat ze 't lekker vind en dat ze zich lekker voeld!
Thanks for asking! :-*
Laatst gewijzigd door mahuni op do 15 sep 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
Oh gelukkig gaat het goed !
Ik schrok al een beetje toen ik zag dat je weer gepost had bij dit onderwerp .........
Door Truus
O wat fijn Dory ! :D Wat kan het in een week veranderen he, dan ben je toch super blij ;). Succes met het kokkerellen en neem zelf ook een hapje ;D
Een hele opluchting en verdere beterschap met Cis :-*
Door tieneke
Ja gelukkig gaat het stukken beter met Cis ;)
En ook mazzel dat ze haar hopelijk voorlopige dieet lust.
We gaan er vanuit dat ze eerdaags weer voorzichtig aan de barf gaat :D
Door Helen
O wat fijn zeg!!! Cis is er weer helemaal bij zo te horen!! Die wordt maar verwend met jouw kookkunsten!!
Door 202spots
Nou ik geloof dat helemaal terug op rauw nog niet zo in de nabije toekomst zit... :-\
Het ging 'n paar keer goed toen ik 2/3 blikvoer met 1/3 eigengemaakte PRUT had gegeven, dus ik dacht gisteravond dat ik me prut er wel allemaal bij kon doen.
Was dus ietsie meer prut dan blik geworden.

Toen we vanmorgen uit bed kwamen, ging Cis zoals gewoonlijk gelijk met ons mee, en eenmaal in de keuken aangekomen begon ze dus het eten van gisteravond er uit te spugen.... :'(
Ik was al gewaarschuwed om heeeeel langzaam te doen, maar weet niet hoe langzaam, langzaam is....
en omdat het 'n dag goed was gegaan, dacht ik dat ik wel 'n beetje meer prut erbij kon doen.
Weet nou helaas dat dit betekend dat ik niet langzaam genoeg heb gedaan, en veeeeeel langzamer moet doen.
Dus van armoe maar weer 'n stelletje hills i/d blikken en deze keer ook gelijk maar 'n zak van de i/d brokken bij de DA meegenomen..... :o

Zal dus wel effe gaan duren voordat ik op eigengemaakte prut kan over schakelen, en aan rauwe botjes voor Cis, moet ik voorlopig maar niet eens aan denken.... :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 16 sep 2005, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
Wat een tegenvaller. Jammer hoor, het ging net zo lekker. Tja, doe dan echt rustig aan en hou het steeds een week op het zelfde en dan weer een stapje meer. Is het de rest van de dag goed gegaan? Of is het bij jou nog steeds ochtend?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door