Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
Na de laatste wandeling bleef Joop manken.
We zijn naar Oisterwijk gegaan en het blijkt nu een gescheurde kruisband en een kapotte binnenmeniscus te zijn.
Joop wordt 30-7 geopereerd door Dr. Herpen in Oisterwijk.
Jammer, dat we hier niet eerder achter waren, dan was het nooit zo erg geweest als nu.
Door ine
Ivonne schreef: :o de story of Bas herhaald zich maar dan bij Joop :-\
Ja, jakkie hoor, dat 6 weken rustig houden, daar zit ik echt mee! :-\
Door Ivonne
dat is wel erg optimistisch (sorry) bij Bas werd de eerste keer ook veeeeeel te laat ontdekt en neemt het herstel veel langer in beslag; de eerste keer 6 maanden en de tweede keer 3 maanden. Misschien dat het is omdat Bas een zwaardere hond is maar dan nog.

Als ik zie hoe Bas nu is met zijn recent ondergane operatie dan geloof ik die zes weken wel maar niet bij een kruisband incl meniscus verhaal.

Misschien kun je "hersengymnastiek" met hem gaan doen (deed ik bij Bas op een gegeven moment ook om hem toch maar moe te krijgen) en misschien kun je in het uiterste geval op natuurlijke basis iets kalmerends geven?
Door ine
Pfieuwwwww, das lekker! :'(
Maar goed, ik zal mij dan maar in de kalmerende middelen gaan verdiepen, want dit is een overactieve hond van 47 kilo. :-\
Heb jij een boekje ofzo, waar die spelletjes instaan?
Door Paul_Barte
Ine schreef: Na de laatste wandeling bleef Joop manken.
We zijn naar Oisterwijk gegaan en het blijkt nu een gescheurde kruisband en een kapotte binnenmeniscus te zijn.
Joop wordt 30-7 geopereerd door Dr. Herpen in Oisterwijk.
Jammer, dat we hier niet eerder achter waren, dan was het nooit zo erg geweest als nu.
TADAAAAAAAAAAAAAAA...gek hè dat Joop liep te manken :-\
Aan de ene kant is het balen dat Joop onder het mes moet maar aan de andere heb je een berg duidelijkheid gekregen!!!!!
Ine, je zit daar goed hoor, perfecte kliniek!!
En iedereen de baas maar voor gek verklaren grrr.....had het hier vanmorgen nog met Ivonne over. Ga op je gevoel af en ALLEEN de baas c.q. bazin kan oordelen of er 'iets' met de hond is of niet!!! In alle gevallen die ik ken klopte dit perfect.
Door Paul_Barte
Ine schreef: Pfieuwwwww, das lekker! :'(
Maar goed, ik zal mij dan maar in de kalmerende middelen gaan verdiepen, want dit is een overactieve hond van 47 kilo. :-\
Heb jij een boekje ofzo, waar die spelletjes instaan?
Je hebt tijd genoeg om hem schaken te leren Ine..... ;)
Door Ivonne
Ja, volgens mij heb ik dat nog wel, moet ik ff kijken voor je (kom ik op terug).

En sorry als je hiervan schrikt dat was niet mijn bedoeling maar mijn ervaring heeft dit gewoon laten zien. En houdt dus ook rekening met het feit dat de andere knie ook een keer aan de beurt zal zijn, die kans is erg groot, maar dan zul je het zelf veeeeeel eerder herkennen.

Verder heb ik als tips: leg tapijtlopers in huis en op de plekken waar Joop graag ligt (indien je een gladde vloer hebt). Ze kosten "weinig" maar Joop zal er erg blij mee zijn. Tijdens het uitlaten een baddoek onder zijn buik doordoen en een stukje tillen tijdens het lopen is erg prettig voor hem; je merkt vanzelf wanneer dat niet meer nodig is.

Bij Bas heb ik bij de eerste keer een schema aangehouden met het uitlaten (en dan niet zo zeer om het plassen etc maar meer om de beweging) van eerst 8x per dag een stukje, en dan 6x per dag een stukje etc etc.

Meer tips en trucs weet ik zo ff niet maar als je vragen hebt.... ik help je graag dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden.
Door ine
Dank je Ivonne, alles wat je te binnen schiet is meegenomen!
En in eerste instantie dacht ik een half jaar revalideren, alleen de da zei dus 6 tot 8 weken! :-\
Paul, ja, als baas weet je het het beste, had ik maar ...., nee, dat heeft geen zin.
We gaan gewoon vanaf nu ons best doen om Joop weer een goedlopende hond te laten worden.
We zullen Dorit nog wel even bellen :-X
Door Francisca
Hoi Ine lees dit hele verhaal net,heel veel sterkte volgende week vrijdag en de weken erna.Kus voor Joop :-*
Door 202spots
Ohww Ine...wat rot toch!!
Maar denkt maar dat over 'n paar maanden alles weer achter de rug is en dat Jopie dan weer lekker kan hollen.
Misschien is 'n half jaar lang...maar reken toch maar op 'n maand of 3 AAN de lijn..inplaats van 6-8 weken.. :-\
Door jeanne
Goh, een gescheurde kruisband :o
Geen wonder dat ie mank loopt.
Arme Joop.
Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is, en word er iets aan gedaan :D En het is een hele fijne kliniek daar, ik ben er met Freule ook een paar keer geweest.
Door Lupa
nou ine,
ik zou zeggen gefeliciteerd!!! je weet nu tenminste wat er mankeerd en nu kun je er wat aan doen.
sterkte met joop.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door