Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doranto
tt-tjes schreef: maar welke moet ik dan hebben?
Ik heb de gewone wondzalf.
De tule die ik gebruik is geïmpregneerd met de wondgel. Wat precies het verschil is, zou ik zo gauw niet weten. Ik denk dat de gel misschien wat dunner is.
Je kunt ook altijd even Alex een mailtje of appje sturen, die weet er echt alles van. Hij is heel aardig en helpt je graag.
Door Ramses1
Ppffff arme Harrie en arme jij.
Wat een zorg van een schijnbaar klein ongelukje.  Het ziet er al wel heel veel beter uit en dat in relatief korte tijd. Mooi spul dat Mesitran!
Door sella
Gaaf he hoe goed de mesitran werkt. Ik heb er op eigen houtje al een heel grote wond mee dicht gekregen 8 jaar terug.
Toen was de hele castratie wond open geklapt en moest het zo helen en dat zou 3-4 maanden duren.
Ik ben toen heel eigenwijs begonnen met een tube per dag in het gat te spuiten, en de ziel liet het allemaal goed toe. 3 weken later was het een oppervlakkig wondje en deed ik heel lang met een tube. Hier gaat het voor de honden en de mensen op een lelijk wondje tot wond.
Door Ruisje
Wat een verschil en zo fijn te lezen dat de wond bijna zienderogen kleiner wordt!! Ik hoop dat de jeuk ook snel minder wordt en over gaat met de gegeven suggesties, ik heb daar geen ervaring mee.

Beterschapsknuffel voor Harrie :bigarmhug:
Door Elf
Aha... daarom zwel ik op als ik eens Mesitran smeer bij de honden...  :oLanoline.... daar ben ik echt mega-allergisch voor! ::)

Wat fijn dat de wond aan het genezen is! Het is echt een grote plek...
Door doranto
Even een fotootje voor het verschil.
De bovenste is van gisteren en die van een week geleden staat er ter vergelijking onder.
Hier zit dus maar 1 week tussen! Je ziet het echt met de dag kleiner worden. Echt ongelooflijk spul die mesitran-zalf.

Afbeelding
Afbeelding

Maar voor ons en Harrie kan het natuurlijk niet snel genoeg gaan. De tip van de groene thee met de appelazijn lijkt gelukkig wel wat verlichting te geven. Hij schuurt nu een stuk minder met zijn kop overal langs.
Omdat zijn oren niet helemaal lekker zijn, klappert hij veel en heeft nu de topjes van zijn oren kapot geklapperd. Die zijn nu super gevoelig. Om de wondjes te behandelen en de korstjes wat zachter te maken, doe ik er nu ook maar wat mesitran op.
Door Sanyo
Wauw, dat gaat mooi de goede kant op!

Hoe breng je de mesitran aan, de wond lijkt me best gevoelig?
Doe je de mesitran rechtstreeks op de wond of eerst op een gaasje en die dan op de wond?
Door doranto
Sanyo schreef: Wauw, dat gaat mooi de goede kant op!

Hoe breng je de mesitran aan, de wond lijkt me best gevoelig?
Doe je de mesitran rechtstreeks op de wond of eerst op een gaasje en die dan op de wond?
Ja echt wel hè  :D
Ik doe de zalf meestal op de speciale mesitran tule (geïmpregneerd gaasje dat niet aan de wond plakt) en dan op de wond. Niet omdat het al dan niet gevoelig is hoor, maar meer vanwege het feit dat ik dat gemakkelijker vind. Voorzichtig met een rubber spateltje op de wond aanbrengen heb ik ook al eens gedaan, maar soms blijft de zalf niet zo goed plakken en wrijf je het er weer af, vandaar.
Voordat ik het verband verwissel, spoel ik de wond eerst af met een zwakke fysiologische zoutoplossing op lichaamstemperatuur, en wrijf dan met een steriel gaasje de wond voorzichtig af, om het 'gelige laagje' dat zich vormt te verwijderen en de wond schoon te maken. Aan de wond kom ik dus sowieso  :-\. Super gevoelig is dat niet hoor.
Door doranto
Extreme schreef: Dat is zeker een groot verschil van de wond.
Fijn dat hij ondanks alle ellende toch blijft spelen enz.
Ja, inderdaad ondanks alle ellende.... Het is zo'n vreselijk lieve knul  :smitten:
Ik ben echt héél erg blij dat hij niet beseft hoe lang het allemaal duurt eer hij zijn shirt weer uit mag en geen kraag meer om hoeft. Je zou er moedeloos van worden van zo'n eindeloze periode... :( Maar ik weet het daarentegen wel en ik moet zeggen dat ik dat op dit moment nog wel het moeilijkste vind. pfff
Als het goed is zijn we echter nu zo'n beetje op de helft hoop ik.
Toen net zag ik hem voor het eerst een poging doen om te krabben  :-\ Hopelijk gaat hij dat niet vaker doen, want hoe ik dát dan weer moet zien te voorkomen....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door