Moderator: Lizzy
Hope schreef: Sinds gisterenmiddag is Nelson ziek.Ach gossie, wat een ellende
's Middags speelde hij nog fanatiek met Hope, niets aan de hand.
Rond een uur of 17.00 werd hij wat sloom en begon te smakken. Een half uur later gaf hij over, alleen slijm.
Hij heeft de hele avond in zijn bench gelegen en kwam er niet uit. Ik heb hem een klein beetje gemalen haas gegeven, niet te veel.
Hij is nog steeds niet fit. Hij smakt veel maar heeft niet meer gebraakt. De jeuk is in alle heftigheid terug, maar of het met elkaar te maken heeft weet ik niet. Hij is best onrustig. Hij ligt in zijn bench, komt er uit, gaat in zijn mand liggen, komt er weer uit, gaat in de keuken liggen, komt weer even bij mij, gaat weer naar zijn bench en dan begint het weer van voor af aan. Arm ventje.
Kan ik okugest geven tijdens het elimineren?
Hij loopt met muilfkorfje om dus hij kan niets gegeten hebben dat de jeuk en misselijkheid veroorzaakt.
Lizzy schreef: Ach gossie, wat een ellendeDank je, de okugest helpt goed tegen de misselijkheid. Hij smakt niet meer en is ook rustig nu.
Ja, geef gewoon maar Okugest hoor, geen probleem. Liever heb je het niet nodig, maar nu heb je geen keus. Het kan zijn dat hij niet goed reageert op haas. Maar het kan ook goed een virusje zijn. Er heerst weer van alles en nog wat..... Knuffels voor Nelson![]()
Hope schreef: Vanmorgen gelukkig weer een rennende Nelson.Oh wat erg
Hij is weer fit en vrolijk, ook zonder okugest.
Alleen de jeuk... Jemig wat heeft hij een jeuk.
Ik heb hem gewassen met de shampoo van de dierenarts, een medicinale shampoo om te voorkomen dat de bacteriële infectie terugkomt door het krabben. Het zou ook moeten helpen tegen de jeuk, maar ik zie geen verschil. Arm dier. Hij krabt en bijt zich een ongeluk![]()
Jantina schreef: Geen idee of je wat aan deze info hebt en of het van toepassing is, maar ik zet het toch maar even neer.Ik vind dit helemaaaaaaaaaaal zo gek nog niet. Misschien niet onverstandig, om een echt Nederlands zuiver product te kiezen voor Nelson!
Ik weet niet of je de herkomst van het vlees exact weet, maar aangezien hier in NL het wildseizoen nog niet is begonnen (of vandaag dan wel toevallig) schat ik zo in dat de haas (en lama) niet uit Nederland komen. Helaas heb ik ook een extreem verleden van een bizar allergische hond. Het vlees van over zee, daar kon hij echt totaal niet tegen. Het zal allemaal wel dat het slechts ingevroren het schip op gaat, maar er wordt gewoon iets mee gedaan om bederf te voorkomen weet ik bijna zeker. Op een gegeven moment had ik er een neus voor en kon ik zo'n blok linea recta in de container kiepen wilde Bas niet doodziek worden. Misschien toch iets om aan te denken met het voeren van 'wild'.
En misschien tegen alle verantwoorde adviezen in, maar als het nu zo heftig is met hem, waarom dan niet even helemaal terug naar neutraal? Ik heb Bas rustig gekregen op een dieet van in Nederland kleinschalig gehouden struisvogel, ik ging het zelf persoonlijk halen bij de boerderij en met een beetje geluk mocht ik rond de slacht het afval voor een fijner prijsje ophalen bij de slachterij. Als calciumbron maalde in de eischillen van de struis en het ei zelf vond hij natuurlijk ook zalig. ja het kost even een vermogen maar misschien zou je hetzelfde kunnen doen met ree ofzo, als je nu een jager bij jullie in de buurt zou kunnen contacten. Of haas. Echt, een in NL geschoten haas is geen velden of wegen te vergelijken met een in verweggiestan gekweekt exemplaar. Maar ik zou persoonlijk gaan voor een tijdje op 1 eerlijke diersoort zetten. En dan heel langzaam eens iets erbij. In ons geval duurde het tweede diersoort bijna een jaar, aangevuld met een op maat voor Bas gemaakt hypoallergeen supplement. En het tweede diersoort duurde bij ons een jaar eer dat kon. Dit alles speelde ook op zeer jonge leeftijd. Hij is nu 6 en gewoon prima uitgegroeid zonder afwijken of wat dan ook. En een heel stuk minder gevoelig maar het was een proces van jaaaaren.