Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat volgens mij trouwens ook echt helpt bij Xerox is lichamelijke en geestelijke uitdaging. Dinsdagavond waren we naar de hondenschool geweest, woensdag en donderdag geen enkel jeukje (ook niet in zijn liezen waar hij als eerste jeuk heeft). Vrijdag en zaterdag niks zwaars gedaan (wel naar het bos maar geen pittige wandeling), toen begon hij weer te jeuken. Niet zo erg dat ik me zorgen begon te maken, maar wel wat inmiddels 'normaal' is voor Xerox' doen. Af en toe even in de liezen likken of een keer aan de kin krabben... Gisteren in totaal 2 uur in de buurt gewandeld, waarbij hij ongeveer een kwartier heeft gespeurd en 2 uur in het bos. Nu ligt hij nog KO en heb hem niet 1 keer horen/zien likken, krabben...
Laatst gewijzigd door Xerox op ma 13 aug 2012, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is hij dan lichamelijk en geestelijk zo afgemat dat dat de jeukprikkel onderdrukt?
Ik weet het niet hoor maar dat zou best wel eens kunnen.
Ik merk bij Luna dat als ze ergens druk mee (geweest) is dat de plekken roder worden door de opwinding(?) maar ze krijgt er gelukkig geen jeuk door.
Dat gaat dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bewegen worden voor jullie. ;)
Nou als je het op die manier kunt opvangen dan zou dat wel heel mooi zijn, maar ja dat wordt het wel veel wandelen  ;D  ;D
Misschien eens kijken hoe je hem nog meer geestelijke of lichaamlijke uitdaging kunt geven zonder dat het heel veel tijd kost ;) Zitten vast wel wat mogelijkheden in  :biggrin2:
Ach tijd heb ik zat joh, ik ga gewoon 's nachts studeren! Komt helemaal goed  ;D

keetje, ja of de jeukprikkel wordt onderdrukt, maar ik heb ook in een boek gelezen over 'stressallergie', waarbij stress zorgt voor jeuk en door uitdaging (fysiek en/of mentaal) kun je die stress verminderen.. Dat verhaal zou wel kunnen kloppen met zijn 2 vorige eigenaren+asielervaring in het achterhoofd. Ik weet het niet hoor, maar vind het wel interessant om erover na te denken!
Heb zeker een fiets en ook al geprobeerd hem naast de fiets te zetten, maar dat vond Xerox niet zo'n geslaagd idee. Geloof dat het meer een wandelhond is haha!

Probleem is ook dat hij in z'n koppie nog heel jong is, maar z'n lijf werkt niet altijd mee  :-\
Bijna twee weken verder en het gaat nog steeds goed! Xerox krijgt nu konijn/lama/haas en courgette/wortel/sperzieboontjes. Deze week hebben we een mentaal wat zwaardere week: dinsdag Rally-O gehad, gisteren een wedstrijdje daarvan en maandag onze eerste les gehoorzaamheid A  :) Heb het idee dat dit hem, in combinatie met veel wandelen met zoekspelletjes en oefeningetjes intussen, heel erg goed doet. Geen tot weinig jeuk en een tevreden hondje dat 's avonds blij is als ie mag gaan slapen  ;) Dus we gaan lekker zo door!

Ik denk dat ik volgend weekend begin met zalm, dan krijgt hij 3 weken haas. Ook heb ik nog steeds wat spullen in de kast staan (chlorella, visolie, groene leem..) die ik een keer wil gaan gebruiken, maar al die verhalen over ontgiften enzo maken me wel een klein beetje bang voor de gevolgen  :-\ Visolie (omega 3 heb ik) kan ik natuurlijk wel zo toevoegen, misschien dat ik daar maar mee begin na zalm...
Fijn dat het goed gaat.

Mooi dat je het weer iets verder hebt kunnen uitbreiden. Laten doorgaan zo dus  ;)
Ja die visolie zal waarschijnlijk niet veel problemen geven de andere 2 gebruik ik zelf ook niet dus persoonlijk zou ik daar ook niet te snel mee beginnen. Eerst zou ik mijn menu uitbreiden als ik jou was.

Succes
We zijn alweer een paar weekjes verder! Na de haas vorige week eens andijvie gegeven (raakte door de andere groentes heen) en helaas snaaide hij dezelfde dag een stukje gegrilde kip van de straat  >:( Doorgegaan met andijvie, maar hij had toch een paar vurige plekjes in zijn lies. Voor de zekerheid ook maar met de andijvie gestopt en de plekjes zijn nu weer weg, net zo snel verdwenen als ze gekomen zijn. Dus waar het nou aan heeft gelegen... Denk dat ik de andijvie morgen opnieuw probeer...
Oke, andijvie probeer ik later misschien wel weer eens. Voorlopig krijgt hij wortels, sperzieboontjes en courgette, vind ik al heel wat!

Nu lijkt het me misschien toch verstandiger binnenkort eerst te beginnen met iets ter ondersteuning van de huid... Op zijn buik groeit inmiddels haar, maar er zijn ook nog steeds wat zwarte puntjes te zien die maar niet weg willen. Ook heeft hij op zijn rechterachterpoot een kale plek zitten, die al wel een hele tijd dicht is maar er groeit nog geen haar op... Ook bij zijn ellebogen heeft hij een paar plekjes waar de huid er wat rood uitziet en waar geen vacht op groeit.

In de kast heb ik omega 3, chlorella en groene leem staan. Waar zouden jullie mee beginnen?
Uiteindelijk ben ik met groene leem begonnen, na dit weekend stoppen we er weer mee. Een groot gedeelte van de zwarte puntjes is van zijn buik gevallen. De plek op zijn achterbeen zit er nog, maar die plek is 'droger' geworden en er groeien wel wat haartjes op. De eerste week had hij iets meer jeuk, maar daarna was dat verdwenen, dus dat was ontgiften denk ik.

Vorig weekend zijn we ook gestart met omega 3, 1 capsule per dag. Tot nu toe merk ik hier nog niet veel van, maar denk zeker niet dat het kwaad kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door