Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
Ik heb dodezeezout in huis, ga het opzoeken en anders morgenochtend even naar de natuurwinkel.
Sdocrem heb ik ook nog. Dat ga ik doen, ben benieuwd.

Bedankt,allemaal voor de tips.
Door Extreme
keetje schreef: Nee helaas, hier dichtbij het veluwe meer maar die is niet (meer) zout. ;)
uhmmm ruilen? hier veel zoutwater in de buurt ;) ahhhhh wij veluwe  :smitten:

Hoop dat je iets vind waardoor je hond geen last meer heeft van haar/zijn pootjes, succes
Door keetje
Inmiddels al weer een tijdje bezig met de dodezeezout en groene leem maar ik merk dus totaal geen verandering/verbetering.
Sok/schoentje gaat dus niet heeft ze in 5 minuten totaal verruineerd dus ze likt en sopt dat het een lieve lust is, waardoor de poot nog gevoeliger en roder begint te worden.
Nu ACEderm spray besteld en ik wilde molkosan proberen, nu heb ik even gegoegeld maar dat bestaat in zoveel verschillende uitvoeringen, oplosdrank,...in flessen van 500ml en 1000ml,..... welke moet ik nu hebben.
Ik had namelijk ergens gelezen dat dat ook wel eens kon gaan helpen, weet alleen niet meer precies waar, dus wie weet hier iets meer over?

Als dit niet gaat helpen misschien toch maar een AB kuurtje want ik wil niet dat ze hier nog maanden mee door moet lopen,.............
Door keetje
tt-tjes schreef: heb je de sudocreme geprobeert?
ja, ik zie geen resultaat.
Las ook ergens iets over grapefruitzaad extract, is misschien ook nog een optie,....?
Maar welke moet ik dan hebben? Geen idee, er staat zoveel op het net,....
Door chery
Ik zal niet teveel gaan proberen als ik jouw was....
Ik weet het heel moeilijk, je wil zo graag wat.
Heb niet alles gevolgd in je topic, maar is er al eens gekeken of er niet iets in de teen zit?
Door Lizzy
Ik tik even over uit het boek van Atjo Westerhuis, homeopathisch werkend DA:

"Blauwrode pukkels met bloederig etter op plaatsen waar de huid beschadigd is of was (littekenweefsel) : dat kunnen ook plekken zijn die de hond zelf door bijten heeft beschadigd. Denk bijv. aan de tussenteenpukkels bij o.a. de Bull Terrier; Arnica kan hier bij de genezing een ondersteunde rol spelen, naast middelen als Hepar Sulfuris en Selenium Metallicum. Bovendien bevordert Arnica de conditie van een hond die door huidinfecties en eindeloos krabben min of meer uitgeput is.

Arnica D6, 3 keer per dag 1 dosis gedurende 3-6 weken".

Kortom, ik zou Arnica D6 gaan geven.

Wat ik zelf ook zou doen (ik heb een Basset gehad met steeds terugkerende tussenteenontstekingen) is 5 keer per dag pure Echinacea Extra Forte (met Plantago en Cat's Claw) op de ontstoken plekken tussen de tenen druppelen.
Door keetje
Arnica D6,dus inwendig.....maar kan dat samen met het elimineren,...ik ben zo huiverig iets bij het konijn te gaan geven en dan niet weten waar ze op reageert, als er een reactie is.

Die echinacea extra forte is ook het proberen waard, genoteerd, ik moet straks nog naar de natuurwinkel dus ik zal eens kijken of het er is anders is het net geduldig,.....
Door keetje
chery schreef: Ik zal niet teveel gaan proberen als ik jouw was....
Ik weet het heel moeilijk, je wil zo graag wat.
Heb niet alles gevolgd in je topic, maar is er al eens gekeken of er niet iets in de teen zit?
Er is zit echt niets in haar poot, en het is begonnen toen ze op pas gemaaid gras liep, daarna is het dus geëscaleerd.
Door Lizzy
keetje schreef: Arnica D6,dus inwendig.....maar kan dat samen met het elimineren,...ik ben zo huiverig iets bij het konijn te gaan geven en dan niet weten waar ze op reageert, als er een reactie is.

Die echinacea extra forte is ook het proberen waard, genoteerd, ik moet straks nog naar de natuurwinkel dus ik zal eens kijken of het er is anders is het net geduldig,.....
Liever Arnica als een AB kuur..... En anders wacht je nu even met het toevoegen van iets nieuws.
Door keetje
Ok, het is in huis.

Wat moet ik zien als 1 dosis bij de arnica?
Ik heb vloeibaar, moet dat rechtstreeks in de bek?

Ook maar gelijk echinacea en molkosan meegenomen, als het niet voor haar is gebruik ik het wel voor mezelf.
Door Lizzy
keetje schreef: Ok, het is in huis.

Wat moet ik zien als 1 dosis bij de arnica?
Ik heb vloeibaar, moet dat rechtstreeks in de bek?

Ook maar gelijk echinacea en molkosan meegenomen, als het niet voor haar is gebruik ik het wel voor mezelf.
Vloeibaar kun je 3 keer per dag 8 druppels geven. Ik zou dat niet rechtstreeks in de bek doen, dat vindt de gemiddelde hond niet zo leuk. Het bevat alcohol. Ik zou er een klein drupje water bij doen en met een spuitje in de bek spuiten. Altijd 20 minuten voor of na het eten (op schone slijmvliezen). Dus ook niet tegelijkertijd met eten geven.

De Echinacea, is dat de Extra Forte met Plantago en Cat's Claw? Want dat is wel belangrijk.... Molkosan heb ik echt 10 keer niks mee......
Door keetje
Ondertussen heb ik haar 10 arnica druppels, met wat water in een spuitje in haar bek gedaan, dat had ik dus al goed.

En ik heb inderdaad de Echinacea met plantago en Cat's Claw, dus ook de goede,.... ;)
Heb het vanuit een spuitje gedruppeld tussen haar tenen, van boven en van onder, maar dat vind ze dus niet leuk, prikt denk ik iets, ik begin nu dus maar met 3 x daags en bouw dat op naar 5 x daags.

Dus we zijn een nieuwe weg opgeslagen, alles beter dan AB.

Als dit niet gaat lukken, verbeteren ga ik, denk ik na overleg met de zeeman, maar eens een afspraak maken bij /met Tannetje, kijken of die een andere kijk op de situatie van Luna's huid en poten heeft.

Maar eerst maar even deze middeltjes.

De molkosan schijnt te helpen als je daarin de poot drenkt, maar ik schijn het ook zelf op te kunnen drinken, waar het dan goed voor is, geen idee,...dat zoek ik dan nog wel uit. ;)

Bedankt voor de tips tot nu toe.......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door