Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hope schreef: Ik weet het niet. Maar zou je met een teek niet verwachten dat de jeuk zich beperkt tot 1 plek?
Hij heeft nu echt overal jeuk. Buik, oksels, staart, oren, kin, poten, liezen.
Ik vind dat toch ook wel lastig om te geloven... Maar ja, wat is het dan wel? Volgens mij zit je niet in het mijten seizoen. De luchtvochtigheid is ook laag. Je begint bijna te vermoeden dat hij wat van straat heeft weten te snaaien. Of inderdaad een vlo? Had hij eigenlijk een vlo allergie? (want dat zou uit die test gekomen moeten zijn toch?). Volgens mij niet he, is hij niet allergisch voor vlooien?
Door Hope
sella schreef: Niet met de speeksel reactie. Mijn terrier die allergisch was voor vlooien was 1 vlooienbeet voldoende om hem 6 weken zich kapot te krabben op zijn hele lichaam. Is een histamine eactie en die beperkt zich helaas niet tot een plek.
Dank je!
Lizzy schreef: Ik vind dat toch ook wel lastig om te geloven... Maar ja, wat is het dan wel? Volgens mij zit je niet in het mijten seizoen. De luchtvochtigheid is ook laag. Je begint bijna te vermoeden dat hij wat van straat heeft weten te snaaien. Of inderdaad een vlo? Had hij eigenlijk een vlo allergie? (want dat zou uit die test gekomen moeten zijn toch?). Volgens mij niet he, is hij niet allergisch voor vlooien?
Ja, luchtvochtigheid is laag. In huis niets veranders in schoonmaken of zo.
Uit de allergietest kwamen alleen alle mijten. Vlooien niet. Gras ook niet.

Ik zit eraan te denken hem puur pollen te gaan geven. Want dat zou ook altijd nog kunnen natuurlijk.
Door MTK
Spider kan ook zo enorm reageren op een vlooienbeet. Of het met een tekenbeet ook is weet ik eigenlijk niet zo goed, moet je Harm even vragen. Hopelijk knapt Nelson snel weer op. De dagen dat hij hier heeft gelogeerd zag ik echt een hele andere hond dan ik daarvoor gezien heb. Dat ie maar weer snel zo is, lieve gekke Nelson!
Door Kaio
Vervelend zeg  :(
Een teek kan idd goed jeuken en voor een hele flinke bult zorgen, en zelfs tot hotspot leiden als je pech hebt. En gevoelig watzich uit in grotere bulten en een andere likhond.
Nou hebben mijn honden wel wat meer teken helaas, maar nog nooit hadden ze hierdoor over het hele lichaam jeuk, nog nooit. Wel lokaal, en soms heftig, maar lokaal.
Tja zou uitendelijk nog steeds kunnen dat Nelson jeuk van de teek heeft, maar ja net zo goed niet daardoor. Dat is toch echt moeilijk te bepalen of wel niet eigenlijk  :(
Maci heeft ook vooral mijten allergie toch tijdens het hooikoorst seizoen meer last. Dus ik zet ook puur pollen in, met redelijk resultaat.
Het is met mijn eigen hooikoorst overigens mega erg geweest afgelopen week, zag Maci ook wat meer krabben, dus zou zomaar kunnen.
Door Hope
Kaio schreef: Vervelend zeg  :(
Een teek kan idd goed jeuken en voor een hele flinke bult zorgen, en zelfs tot hotspot leiden als je pech hebt. En gevoelig watzich uit in grotere bulten en een andere likhond.
Nou hebben mijn honden wel wat meer teken helaas, maar nog nooit hadden ze hierdoor over het hele lichaam jeuk, nog nooit. Wel lokaal, en soms heftig, maar lokaal.
Tja zou uitendelijk nog steeds kunnen dat Nelson jeuk van de teek heeft, maar ja net zo goed niet daardoor. Dat is toch echt moeilijk te bepalen of wel niet eigenlijk  :(
Maci heeft ook vooral mijten allergie toch tijdens het hooikoorst seizoen meer last. Dus ik zet ook puur pollen in, met redelijk resultaat.
Het is met mijn eigen hooikoorst overigens mega erg geweest afgelopen week, zag Maci ook wat meer krabben, dus zou zomaar kunnen.
Tja, ik houdt hem voorlopig aan de lijn. Krijgt hij geen teken, kan hij 300% zeker weten niets snaaien en kan hij meteen weer even leren dat die plappende dingen aan de zijkanten van zijn hoofd oren heten  ::)

Vanavond ga ik hem weer wassen, hopelijk helpt dat.
Milo_en_Taina schreef: Spider kan ook zo enorm reageren op een vlooienbeet. Of het met een tekenbeet ook is weet ik eigenlijk niet zo goed, moet je Harm even vragen. Hopelijk knapt Nelson snel weer op. De dagen dat hij hier heeft gelogeerd zag ik echt een hele andere hond dan ik daarvoor gezien heb. Dat ie maar weer snel zo is, lieve gekke Nelson!
Ja hij ging echt fantastisch! De jeuk al wat langer maar ook zijn conditie was top. Hij was echt een tijd helemaal fit en jeukvrij, tot afgelopen week  :-\
Door Papalou
Balen joh, van Nelson. Hoop dat de jeuk inmiddels wat minder is. Zo lastig om bij een supergevoelige hond te weten wat de oorzaak is!

Hier is de jeuk bij neus en kop (oke, was stukken minder als bij Nelson, maar wel een signaal) pas na 3 weken gekookte gans verdwenen...Blijkbaar was het toch een reactie op voer wat hij eerder kreeg...Omdat hij zijn HAbrokjes eerst niet lustte, een proefzakje visbrokjes gegeven, en nu alweer een paar dagen jeuk....maar goed, lang niet zo erg als bij jouw Nelson, hoop dat het snel minder wordt!

Wat ga je aan de teken/vlooien doen?
Door Hope
Lizzy schreef: Hoe gaat tie daar met Nelson?
Beter, maar nog niet 100%

Ik was hem nu dagelijks en dat helpt goed. Arbeidsintensief, dat wel, maar ik heb nog geen apoquel hoeven gebruiken. Mijn idee hem alleen in het dorp uit te laten om tekenbeten uit te sluiten werkt niet. Dan zou ik hem echt binnen moeten houden, want hij loopt in de tuin blijkbaar ook teken op  :-\
Ik durf er alleen niets voor te gebruiken, de knock-out spray bijvoorbeeld. Stel dat hij daar niet tegen kan heb ik er weer een probleem bij.  :-\
Door Kaio
Ja vervelend is dat, die rommel tegen teken. Ik dacht al aan de lijn uitlaten geeft toch geen garantie tot geen teken? Hier weten ze dan ook een hoop te verzamelen.
Zelf heb ik nu een spray gebruikt tegen teken, pffff, en dan hebben ze nog teken (maar heb dan ook minder dosis gegeven) maar wel heel veel minder. Werd me echt te gek.
Overigens de enige hond die nooit reactie heeft gehad op een van zo'n middel in juist Maci.
Maar ik snap helemaal de angst om zoeits te gebruiken, ik doe het ook alleen als het echt niet anders kan.
Door Hope
Kaio schreef: Ja vervelend is dat, die rommel tegen teken. Ik dacht al aan de lijn uitlaten geeft toch geen garantie tot geen teken? Hier weten ze dan ook een hoop te verzamelen.
Zelf heb ik nu een spray gebruikt tegen teken, pffff, en dan hebben ze nog teken (maar heb dan ook minder dosis gegeven) maar wel heel veel minder. Werd me echt te gek.
Overigens de enige hond die nooit reactie heeft gehad op een van zo'n middel in juist Maci.
Maar ik snap helemaal de angst om zoeits te gebruiken, ik doe het ook alleen als het echt niet anders kan.
Dr. Vroom raad bravecto aan. Maar ik durf het gewoon echt niet.
Ik zit dan meer te denken aan neemboom spray. Dat gebruik ik in huis ook en dat gaat goed.
Hope schreef: Geen idee  :-\
En je staat er natuurlijk ook niet om te springen om allerlei dingen uit te proberen, dat begrijp ik heel goed. Ik vroeg het alleen omdat tea tree olie teken schijnt af te weren. Kun je ook alleen gebruiken als je geen katten hebt, want daar is het weer giftig voor.
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: En je staat er natuurlijk ook niet om te springen om allerlei dingen uit te proberen, dat begrijp ik heel goed. Ik vroeg het alleen omdat tea tree olie teken schijnt af te weren. Kun je ook alleen gebruiken als je geen katten hebt, want daar is het weer giftig voor.
Nee, daar sta ik niet om te springen. Maar ik sta ook niet te springen om lyme.
Ik heb dit seizoen 12 teken verwijderd. Waarvan 11 "speldenknopjes" en 1 grotere. Ik geloof dat de waterblazer ook goed werk verricht, want ik blaas er zo'n 8 tot 10 losse teken na de wandeling uit. Dus ja, of dat getallen zijn waarbij je zegt: je moet er echt iets aan doen, ik weet het niet. Ik ben zo bang dat het middel erger uit kan pakken dan de kwaal  :-\

Ik heb verder van Vroom het advies gehad geen alcohol op de huid te gebruiken omdat dit uitdroogt. Nu is het al niet simpel om een shampoo te vinden zonder alcohol, maar met een spray tegen teken zal dat zeker niet beter zijn vrees ik. 
Door Tamara
Ik gebruik voor misty en senna van die knoflook/schapenvet snoepjes. Weet niet of ze echt werken maar knoflook is ook goed voor de weerstand.
Ook na iedere wandeling goed controleren. Zoiezo 2x per dag.
Als je op tijd bent kunnen de teken volgens mij geen kwaad.  :confused1:

Ik gebruik ook niks op mijn lichaam en ik kan ook teken krijgen. Als hope er teveel last van krijgt van die chemische/natuurlijke spulletjes dan is het op tijd weghalen en onderzoeken toch de beste optie denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door