Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fenixjuh
Jacy heeft ook wel van zondag tot gisteren gekrabt op een teek.. Sterkte met arme Nelson, hopelijk is het snel voorbij :bigarmhug:

Ik weet niet of hij ertegen kan, maar ik gebruik lavendelolie op de kleedjes en tea tree olie (verdund) op de hond..
Door Hope
dinky89 schreef: Gaat het weer wat de goede kant op met nelson?
Nee  :'(

Ik weet niet wat het is. Hij krabt zich helemaal het ongans. Ik geloof eigenlijk niet zo in die teken, want dan zou het nu toch beter moeten worden. Hij is de afgelopen dagen alleen aan de lijn mee door het dorp geweest.
Door Lizzy
Hope schreef: Nee  :'(

Ik weet niet wat het is. Hij krabt zich helemaal het ongans. Ik geloof eigenlijk niet zo in die teken, want dan zou het nu toch beter moeten worden. Hij is de afgelopen dagen alleen aan de lijn mee door het dorp geweest.
Oh, dit is ruk zeg :'(. Het ging juist zo lekker.... :-\. Verdorie, wat kan dit toch zijn? Ik weet niet, van een teek zou je verwachten dat het met een paar dagen wel beter moet zijn :-\
Door Ramses1
Hope schreef: Nee  :'(

Verdorie! Wat balen het ging juist zo lekker met hem.

Ik probeer een beetje mee te denken... heeft hij misschien toch stiekem ergens iets kunnen opeten?
Door pluk
Was Nelson al getest op grasallergie?
Afgelopen week is het gras zo'n beetje ontploft. Vriendlief had een week geleden nergens last van en niest zich nu een ongeluk.
Door June
Hope schreef: Het gaat niet goed. Nelson heeft zich helemaal kapot gekrabdop zijn borst en in zijn oksels  :'(

Nu zat ik te denken. Het krabben is vandaag begonnen. Gisteren ging het nog zo fantastisch.
Maar gisteren vond ik ook een kleine teek in zijn linkeroksel. Weg gehaald, niet meer bij stil gestaan. Zou hij ook een allergische reactie hebben op teken?

Hier flinke bulten na een tekenbeet. Ze gaan niet snel weg en jeuken verschrikkelijk. Ik haal de teken ook direct weg, wonen bij het bos dus kijk hem altijd na. Ik doe er ook wel een beetje pure cocosnootolie op, soms stilt dat de jeuk. Er is ook een peace and kindness gel met zilver erin wat mischien zou kunnen werken, maar dat heb ik zelf (nog) niet geprobeerd, ik hoorde dat van een vriendin. En nu schijnt het ook uit te maken met welke tekentang je zo`n rotbeest verwijderd. Sterkte met Nelson........
Door sella
Ik heb de ervaring dat ze helaas wel een week of 3 jeuk kunnen houden van een tekenbeet. Zeker als het lichaam al in verhoogde staat van paraatheid is.
Dat is jouw Nelson zijn lijf met alle allergische dingen en de longinfectie.
Dat was mijn meisje met haar allergische dingen en gewrichtsproblemen.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het uitmaakt qua formaat van de teek. Zo een iniminie die je amper kan pakken, geeft minder jeuk dan zo een joekel die zich voltankt om voort te planten. dat kan je ook wel beredeneren, ienieminie iets bloed nodig, joekel teek veel meer, dus ook veel meer bloed stollingsvoorkomend spul in het speeksel.
Door Hope
Ik weet het niet. Maar zou je met een teek niet verwachten dat de jeuk zich beperkt tot 1 plek?
Hij heeft nu echt overal jeuk. Buik, oksels, staart, oren, kin, poten, liezen.
Door sella
Niet met de speeksel reactie. Mijn terrier die allergisch was voor vlooien was 1 vlooienbeet voldoende om hem 6 weken zich kapot te krabben op zijn hele lichaam. Is een histamine eactie en die beperkt zich helaas niet tot een plek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door