Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
die soof is toch een bijzondere hond, en dat door en door. Ik hoop dat je een duidelijke uitslag en aanpak krijg. Over probiotica nog even dit, bij mensen kan je via een ontlasting onderzoek laten kijken wat de balans is qua probiotica, het is niet zo simpel dat je maar wat toevoeg en dan komt het goed. De een veroorzaakt een verzuring de ander juist niet, weet je waar ze tekort aan hebben dan kan je de juiste tegenpool gaan gebruiken, zou het niet bij honden ook zo werken :-\
Door geer
Nou, uit het onderzoek kwam dat haar maagslijmvlies (licht) ontstoken is. Ze vermoeden door iets voedselallergieerigs, IBS dus. Voorlopig gaan we even door met de medicatie die we nu hebben. En sinds vandaag helemaal niet lekker, volgens mij heeft ze ineens erge last van haar gebit. Ze rilt, kwijlt...gelukkig kunnen we morgen terecht bij Dokter Erwin die haar gebit gaat doen. Ik vind het maar niets, zieke Soofje  :-\
Door geer
Cathelijn schreef: Is een (licht) ontstoken maagslijmvlies ook de verklaring voor die aanvallen? Of eerder een gevolg?
Sterkte morgen en een knuffel voor Soof  :-*
Ehm. Waarschijnlijk, denkt men, is iets van een allergie de oorzaak van de maagontstekig, wat weer leidt tot de aanvallen. Sinds vanochtend eet ze moeilijk, ligt ze maar wat te liggen, drinkt ze heel veel, kwijlt ze en ruikt ze uit haar mond naar...eh...naar hele vieze dingen. Ik vermoed dus dat haar gebit ook is gaan onsteken... :-\
Door Hanny
Wat akelig allemaal.
Morgen maar eerst haar gebit behandelen. Ik hoop, dat het goed zal gaan en dat ze daar dan geen last meer van zal hebben.
Wat is het toch vervelend, zulke maagklachten met een tot nu toe vage oorzaak. Het zou toch prachtig zijn, als daar iets zou kunnen verbeteren.
Vervelend is eigenlijk een te zwak woord, misschien is ellendig in dit geval beter.

Hanny
Door Boez
Allergisch voor 'iets', maar je weet niet wat. En met dit soort klachten lijkt een eliminatiedieet me moeilijk, want je ziet waarschijnlijk geen direct resultaat als de allergie weer opspeelt.
Je hebt zeker al eens getest of ze ergens allergisch voor is...?

Arm beestje, arm baasje. Sterkte beiden  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door