Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
Hoi Tieneke,

Soms...heel soms.....zijn de wonderen de wereld nog niet uit ;)

Hou onze vriend goed in de gaten en neem de beslissing als de tijd 'rijp' is!!!

Achteraf begrijp je wel wat ik bedoel. Je kent hem door en door en weet gewoon wanneer wanneer het echt over is!!! En dan is het goed.

Geen schuldgevoelens en nachten wakker liggen van was ik niet te snel of te laat......Kobus laat het wel merken, echt waar. Lekker laten gaan voorlopig.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op vr 21 nov 2003, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
jeetje Tieneke, daar zit je dan mooi mee. Wat een gedonder.
Tja wat moet je dan zeggen, er valt zoweinig te zeggen behalve zeer veel sterkte. En ik ga bidden voor een klein wondertje voor Kobussie.
Door Eidos
tieneke schreef: Hoi Barbara,vandaag was het weer niet top!
Met eten was het weer kl.ote!
Ik stond een partij te stressen van heb ik jou daar.
Moest een grote bestelling klaarmaken,boeketten draaien,prijzen etc.
Daarna mijn man halen van zijn werk die al 2 weken in het gips loopt met zijn arm door een bedrijfsongelukje.
Ook nog even de 5 paarden verzorgen tussendoor en heel het huishouden etc.
Ben ook tot 2 uur vannacht doorgegaan in mijn winkel.
Met uitlaten vanmiddag viel hij door allevier zijn poten!
Hij liep hierna gewoon weer verder.
Daarna alleen maar slapen en nergens op reageren.
Heb met mijn man voorzichtig overlegt dat dit niet zo langer kan.
Tot vanavond,hij at weer met smaak en had er weer zin in.
Nu ligt hij buiten en slaapt,volgens mij heeft hij geen pijn.
Ik ben bang dat hij niet heel lang meer mee zal gaan.
Iedere keer ben ik blij als het weer beter gaat met hem,maar eerdaags zal het waarschijnlijk definitief einde verhaal zijn ben ik bang! :'( :'(
Jeetje Tieneke, wat een gedoe allemaal.... Woonde je maar wat dichterbij, dan kwam ik je overdags helpen je paarden te verzorgen, je huisje op orde te houden en je woefie te knuffelen...
Ik ben het wel met paul eens.. als het echt niet meer gaat geeft kobus dat zelf aan.. en ik hoop dat dat nog lang niet gebeurt, want ik weet hoe je je voelt...( Mijn katten hebben ook hun slechte dagen.. daartegenover staan ook weer goeie dagen ).

Sterkte wijffie met alles !! Ik leef met je mee hoor ;). En beterschap voor je man natuurlijk!! Alles komt altijd tegelijk he ?!

Liefs barbara en lebber van dosje
Laatst gewijzigd door Eidos op vr 21 nov 2003, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Bedankt allemaal voor jullie medeleven! :-*
Vandaag ging het wonderwel vrij goed met hem,hij at goed en was levendiger dan de afgelopen dagen.
Het is gewoon een heel groot verschil met de voorgaande dagen.
Zou hij na deze dip toch weer opkrabbelen zoals Paul zegt :-\
Door tieneke
Truus.P schreef: Hoi Tieneke,
Hoe is het nou met jou en kobus?
Ben benieuwd ;)
Hoi Truus,kunnen wij gedachten lezen?? ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op vr 21 nov 2003, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
tieneke schreef:
Hoi Truus,kunnen wij gedachten lezen?? ;D
Nou zeg, dat is inderdaad zo ???
Goh, wat fijn om te horen dat het iets beter gaat met kobus :D
Blijf positief denken , misschien dat kobus dit aanvoelt.
Ik ben blij voor je en voor kobus.
Geniet van deze momenten en geef hem een knuffel wil je?
Groetjes.
Laatst gewijzigd door Truus op vr 21 nov 2003, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
Goh, Tieneke, lees dit allemaal nu pas. Meid wat een zorgen over Kobussie, dat kan voor jou zelf ook nooit goed zijn. Maar goed dat het nu weer ietsje beter met 'm gaat. Weet je waar ik aan zat te denken? Ik weet dat suikerziekte bij mensen veranderingen in hun karakter teweeg kan brengen, dat ze "dwars" kunnen worden of op een andere manier anders dan ze normaal zijn. Zou dat bij je monster ook niet kunnen spelen als-ie bijv. zijn normale eten niet wil en alleen lekkere hapjes? Ik weet het niet hoor, probeer gewoon mee te denken. Verder is er natuurlijk het feit dat het herfst is, het "donkere seizoen"is voor alle oude mensen èn dieren moeilijk. O sh*t, ik zit gewoon van alles te bedenken omdat ik er niet aan wil dat het misschien gewoon "op" is voor hem :( Ben aan 'm gehecht geraakt, ofschoon ik 'm niet eens persoonlijk ken...Verder kan ik me alleen aansluiten bij wat Paul zegt, zolang hij niet aangeeft pijn te hebben en nog kan genieten van z'n leven...laat 'm. En het is waar, hij zal het zelf zeggen, met z'n ogen als het zover is...
Sterkte en het beste ermee meis.
Groetjes, Nelly.
Door tieneke
Hoi Nelly,vanmorgen at hij voor het eerst in weken weer verse vuile pens,ik had haast alles weggegeven.
Het was 1 pond en de bodem at hij er haast uit! :o
Al die tijd heb ik dagelijks wat runderhart bij zijn gewone maaltijden gemengd voor de juiste verhoudingen.
Hierna at hij nog wat gehakt met een vers eitje.
Heel de dag heeft hij op zijn manier meegehobbeld en vanavond met eten dacht hij weer:vreet zelf maar!
Het menu bestond uit 500 gr vleugels en ik heb ze uiteindelijk in 3 stukken geknipt en in zijn bek gedaan.
Hij slikte zonder tegenspraak alles door ::)
Hierna kreeg hij nog wat rundergehakt wat hij in 1 keer naar binnen roste!
De visite die het allemaal zag was het helemaal met ons eens:het nollebakmonster is vreselijk verpest en weet hoe hij ons moet manipuleren.
Zij waren het ook met ons eens,hij heeft absoluut geen pijn maar is gewoon oud en op!
Daarintegen gaat hij misschien nog een tijdje mee :-\
Door tieneke
Ja Nelly dat zou best kunnen van die gedragsveranderingen.
Hij is zo verschrikkelijk zeikerig de laatste tijd,ongelooflijk!
En een partij dwars!
Luisteren doet hij soms helemaal niet meer.
Verleden week had hij weer een avond dat hij niet wilde eten,geloof het of niet maar iedere keer is dat op woensdagavond 18.30.
Hij weet dat wij hierna weggaan om mijn bestelling bloemen en planten op te halen.
Iedere woensdagavond is het feest!
Op zo,n avond presteerde hij het om weg te lopen naar de paardenstallen en hij luisterde helemaal niet meer.
Mijn man die normaal nooit boos wordt werd zo pissig dat hij hem bij zijn kladden pakte!! :o
Zelfs met mijn hulp kregen wij hem zittend niet van zijn plek! :o
Hij is inderdaad heel erg dwars geworden en doet gewoon dat wat hij wilt! ;D ;D
Door Nelly
Dat zal dus waarschijnlijk gedeeltelijk aan z'n suikerziekte te wijten zijn, maar, vrees ik, als ik dit zo lees, ook voor een heel groot gedeelte aan z'n baasjes! :D Hij wil dus gewoon niet dat jullie woensdsagsavonds weggaan en probeert dat op zijn manier tegen te houden! :D Ach weet je wat, laat het niet té gek worden, maar verder, hou van die lieverd zolang je hem nog hebt :)
Door tieneke
Kobus is weer helemaal het ventje! ;D
Gisteravond had hij het helemaal naar zijn zin en blafte en waakte er weer lustig op los :P
Met zijn insulineverbruik ben ik minder blij,dat is in de laatste 2 maanden van 1,2 naar 1,4 ml per dag gegaan.
Eten doet hij ook vrij goed,als hij iets niet wilt eten vindt hij het gewoon niet lekker!
Vaak doe ik een heel klein deel even verwarmen om erdoor te mengen,doe ik dit niet dan is de kans levensgroot aanwezig dat hij het niet eet.
Toen ik vanmiddag aan het stofzuigen was stond hij ineens in de deuropening en bedelde om gestofzuigd te worden! ::) ::) :P
Heerlijk vindt hij dat,vaak maak ik er dan een punk-hond van ;D ;D
Door Truus
Goh wat fijn Tieneke dat jou Kobus het nu weer beter maakt.
En eigenwijs las ik ;) ;D
Geniet er van ;)
Door avalon
Kobussie wil nog niet weg. Fijn dat hij weer is opgeknapt, het is een topper :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door