Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik heb net ook de Plaque Off besteld.
Als het tandsteen steeds zo snel los laat, zou je toch inderdaad ook steeds een soort kuur
kunnen doen? En stoppen zodra de tanden schoon zijn. Dan lijkt mij het risico op over-
doseren van Jodium ook een stuk kleiner.
bij mijn  mannen zijn de tandjes nu zo goed als schoon!!!!!
Ik ga nog 1 weekje door en dan stop ik ermee, moet zeggen dat ik het echt wel super spul vind!!!
Het potje is nu voor de helft op met het geven aan 2 honden voor 1 maand.
ellen
[quote="pike"]
Staat er toch wel bij:

Speciaal zeegras D1070 (Ascophyllum Nodosum"

hier: http://www.plaqueoff.nl/plaqueoff.html

[/quote]

Die gasten bij Plaque Off lachen zich helemaal te barsten! Het is een veelvoorkomend algen soort en daar laten ze ons deze prijzen voor betalen.....

Now Foods Kelp tabletten bevatten dezelfde alg trouwens: http://www.derooderoos.com/catalog/prod ... ts_id=1504.

6 euro. En in de aanbieding bij Roos voor nog geen 5 euro. Voor 200 tabletjes. Volgens mij is dat nEt een tikkie goedkoper.

(dit is de site naar now foods: http://www.nowfoods.com/?action=itemdetail&item_id=3004)

Iets duurdere versie is van Orthica. 120 tabletjes voor 4,38 euro. 100% Ascophyllum nodosumextract. Volgens bevat 1 tablet 176 mg en dat maal 120 tabletten is volgens mij berekening 21 gram. Toch?

Tjonge jonge, die supplementenfabrikanten lachen zich echt gek! Er zijn tegenwoordig bio-boeren die deze alg in grote hoeveelheden over hun land strooien, omdat het de grond zo lekker vruchtbaar maakt. Ik denk dat we daar binnenkort wel een zak van 25 kilo kunnen kopen voor weinig! (ik ga wel ff mailen naar die gasten).
Lizzy schreef: Die gasten bij Plaque Off lachen zich helemaal te barsten! Het is een veelvoorkomend algen soort en daar laten ze ons deze prijzen voor betalen.....

Now Foods Kelp tabletten bevatten dezelfde alg trouwens: http://www.derooderoos.com/catalog/prod ... ts_id=1504.
Ik lees o.a. dit:

Samenstelling: Per tablet:
Jodium (uit kelp) 150 microgram.

Hulpstoffen:
Cellulose, maltodextrine, stearinezuur, magnesiumstearaat.

Het product bevat wel maïs en zoetstoffen.

Het produkt bevat ook een andere algensoort (die wordt eerstgenoemd), je weet de verhouding tussen beide niet.
Ik vraag me af of je deze produkten kunt vergelijken  :-\

Iets duurdere versie is van Orthica. 120 tabletjes voor 4,38 euro. 100% Ascophyllum nodosumextract. Volgens bevat 1 tablet 176 mg en dat maal 120 tabletten is volgens mij berekening 21 gram. Toch?
Deze lijkt wel hetzelfde. Je blijft wel met de vulstoffen in je maag zitten natuurlijk. Dat heb je bij poeder niet. Wel vreemd dat een poedertje duurder moet zijn dan een pilletje.

Ik vraag me nu wel af: is het nou de jodium die de tandsteen verweekt??? want het gaat bij deze produkten telkens enkel om de jodium  die er in zit ???  ??? In dat geval zou de algensoort die gebruikt wordt ook niet zo belangrijk zijn  :-\ :-\
ik geef de mannen al tijden zeewier, maar tandsteen bleef.
Nu met prozym is het bijna helemaal weg, door zeewier?
Waarom ging de tandsteen dan niet weg met allen ijslands zeewier?
Snap er niets van, maar ben blij dat de prozym hier goed zijn werk doet.
ellen
Ja dat kan zijn maar lees deze studie maar eens: http://www.biodistra.se/images/KI%20studie.pdf.

Die Plaque Off is niks meer of minder dan:

The food additive selected was the brown algae Ascophyllum nodosum. Tablets (ProDen PlaqueOff®) containing dried and pulverised AN were swallowed and in order to minimise any local oral effect during intake the tablets were wax-coated.

En AN staat voor Ascophyllum nodosum.

Wel het geval is:

This is the first study to demonstrate that a food supplement containing the brown algae Ascophyllum nodosum taken daily, significantly reduces the amount of established supragingival plaque and calculus in humans. The higher concentration of the algae had a greater effect than the lower one, suggesting a dose-dependent response. This is further substantiated by the observation that a greater reduction was seen on s three tablets daily regime during the second phase of the trial than on two tablets daily regime during the first phase.

Ook duidelijk uit het onderzoek is gebleken dat de alg niet op het tandplak zelf in werkt maar dat het de samenstelling van het speeksel veranderd waardoor plaque verdwijnt/af wordt gebroken.

Oh, ijslands zeewier van Spat heeft ook het nummertje 1070. Dat zou volgens Spat staan voor de grof/fijnheid van de maling van het wier. Voor paarden is het grover gemalen. Dit nummertje wordt ook gehanteerd door Plaque Off. Typisch, niet?

En hoe het precies werkt, waarom tandplaque verdwijnt door dit zeewier: daar is men nog niet achter. In de link die ik gegeven heb, kun je lezen wat de huidige theorieen zijn. Hoe dan ook: ik krijg toch het gevoel dat Plaque Off een total Rip Off is....
tja, ik weet het niet hoor..............................
Dat komt ook doordat de resultaten van prozym goed zijn.
Eind van de week stop ik ermee, maar ga wel gewoon door met het geven van zeewier. Ben benieuwd of de tandsteen dan ook weg blijft door het geven van de zeewier.
Kijken of dan het speeksel weer niet zo veranderd dat de tandsteen weer terug komt!
Want eerlijk is eerlijk, 1 kilo zeewier is goedkoper......
ellen
[quote="vanaalst"]
ik geef de mannen al tijden zeewier, maar tandsteen bleef.
Nu met prozym is het bijna helemaal weg, door zeewier?
Waarom ging de tandsteen dan niet weg met allen ijslands zeewier?
Snap er niets van, maar ben blij dat de prozym hier goed zijn werk doet.
ellen
[/quote]
Ik weet niet wat je voorheen gaf, maar ik geef ook IJSlands zeewier, maar dat is dus NIET de Ascophyllum nodosum die in de Plaque-off zit. "Mijn" zeewier heet heel anders, nl. Fucus vesiculosus.
[quote="Lizzy"]
Zou dit misschien de truc doen?

Het zeewier Ascophyllum nodosum is vooral rijk aan mannuronic zuur, wanneer het in de optimale periode van het jaar geoogst wordt.

[/quote]
Als dit de truc is dan is dat misschien een reden voor de hoge prijs, als je maar een bepaalde tijd kan oogsten is de opbrengst per jaar kleiner dan wanneer je het gehele jaar door kan oogsten  :-\
[quote="pike"]
Ik weet niet wat je voorheen gaf, maar ik geef ook IJSlands zeewier, maar dat is dus NIET de Ascophyllum nodosum die in de Plaque-off zit. "Mijn" zeewier heet heel anders, nl. Fucus vesiculosus.

[/quote]
maar verdwijnt bij jouw zeewier dan ook de tandsteen?
ellen
Mag dit eigenlijk ook bij katten gebruikt worden? De achterste kiezen van mijn kat zit best wat tandsteen op en ik kan er alleen slecht bij. Reiniging bij de dierenarts kost zo'n 60-70 euro hoorde ik vandaag dus dat vind ik nogal een bedrag.
[quote="pike"]

[/quote]

Ja precies! Ik denk dat er diverse soorten zeewier ijslands zeewier worden genoemd. Maar die van Sana-Vesta, da's dus wel de ascophyllum nodosum.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door