Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
202spots schreef: Tot zo ver alles nog steeds rustig hier!
Moest vanmorgen met Cis weg, en Tor alleen laten, gelukkig alles okay toen ik weer thuis kwam.
Blijven duimen dat 't eenmalig mag wezen
Ook erg heet hier, dus ze blijven lekker binnen. 8)
Klinkt goed,houden zo :-*
Door Nitus
Jeejte Dory, ik lees dit nu pas, maar je krijgt het wel voor je kiezen hè? :'( En dat net na de fijne berichten over Cis. Hopelijk blijft het bij deze paar aanvallen :-\.
Hoe gaat het nu met Tor?
Door geer
Jemig Dory... Ik heb het de laatste tijd een beetje druk, maar ik denk wel aan je hoor!  :-*
Door 202Spots
Net wanneer we dachten dat het 'n eenmalig iets was toen Tor de eerste cluster en 3 seizures had....(14 juli)
Is dat helaas wishful thinking geweest....want net lag ie weer op de bank te schudden :'(
Het duurde gelukkig niet zo lang, maar wel weer de bank nat van plas en schuim uit de bek...
Hij was wel gelijk weer stevig op z'n poten en begon meteen te rennen...naar buiten gedaan, Cis zat nog te plassen en hij besloot om er alvast overheen te piesen terwijl ze nog bezig was!!!!  ::)
Dus nou heb ik 2 natte honden!

Ik weet niet precies wat of ik nou moet doen...eerst afwachten of er vandaag nog meer komen....of weer gelijk straks naar de DA toe....of eerst afwachten of er over 'n paar weken opnieuw seizure komt...of nu gelijk gaan beginnen met meds....ik weet het zelf niet..weet aleen dat ik 't wel heel rot vind voor me Torretje ,maar ook voor ons zelf... :'(
Door conleeuw
agosie wat naar om weer zo iets mee te maken. Ik vindt ook epilepsie bij honden een moeilijke iets om te weten wat is handig om te doen. Ik geef even twee voorbeelden van hoe raar het balletje kan rollen.
De malthezer van mijn ouders kreeg seizure's (chico was al een oudere hond toen ze voor het eerst seizures kreeg) , in een paar maanden tijd een aantal, toen toch maar medicijne, het beestje was volledig afgestompt omdat zij heelwat nodig had om te seizures weg te houden, ze heeft ongeveer een jaar of twee medicijne ingenomen, toen waren wij met z'n allen op vakantie en heb ik gevraagd of ze niet even zonder wilden proberen, dus dat hebben wij gedaan, wat een leuke hond was het, Chico was al 16 maar speelden weer en genoot weer van buiten zijn, ging weer blaffen en dollen, hollen, gewoon leuk hond zijn, daarvoor was ze gewoon heel slap, at, ging naar buiten als ze moest maar dan had je het wel een beetje gehad.
Chico heeft in de daaropvolgende 6 maanden 1 keer een aanval gehad en nooit meer,  ze is met 17 nogwat ingeslapen omdat ze last kreeg van een tumor in haar buik. Ze heb een schitterende laatste jaar of wat gehad zonder medicijne.
Dan Spike, een labarador. Hij is hier wel eens geweest als logé, en ging vaak met ons mee naar de veluwe,  Spike kreeg eens in de drie maanden zo ongeveer een aanval al vanaf dat hij een jonge hond was. De dierenarts vondt het niet nodig om hem aan de medicijne te doen, dus hij heeft nooit drugs tegen seizures gehad. Hij was na een aanval vrij snel weer gewoon normaal en kon ook gewoon alles doen wat hondswaardig was. Vorige week heeft spike op leeftijd 9 jaar een aanval, en daar kwam hij niet meer uit, de dierenarts heeft alles gedaan om hem er uit te krijgen maar helaas, Spike is op leeftijd 9 uiteindelijk niet meer bij gekomen maar ingeslapen........ erg verdrietig voor zijn baasje, hij was immers nog té jong, maar ze zegt zelf, hij heeft een schitterende bestaan gehad, veel gelopen, veel liefde gegeven en gekregen.
Ik denk...... als ik in jou situatie was, dat ik nog even zou kijken wat er nu zo al nog gaat komen, krijgt hij nu nog een aanval, kort op deze, dan zou ik het zeker overwegen om dan maar aan de medicijne te gaan. Maar ik ben niet in jou schoenen, ik kan makkelijk van achter mijn PC zeggen, ik zou wachten. Jij moet jou gevoel gewoon volgen, vindt jij het genoeg, en heb jij liever medicijne dan de risico nemen dat er nog een aanval komt, dan moet jij dat gewoon doen. Je kan altijd weer beslissen om te stoppen met de medicijne......... heel veel sterkte en wijsheid toegewenst. * big hug*  :-*
Door roefus
202spots schreef: Net wanneer we dachten dat het 'n eenmalig iets was toen Tor de eerste cluster en 3 seizures had....(14 juli)
Is dat helaas wishful thinking geweest....want net lag ie weer op de bank te schudden :'(
Het duurde gelukkig niet zo lang, maar wel weer de bank nat van plas en schuim uit de bek...
Hij was wel gelijk weer stevig op z'n poten en begon meteen te rennen...naar buiten gedaan, Cis zat nog te plassen en hij besloot om er alvast overheen te piesen terwijl ze nog bezig was!!!!  ::)
Dus nou heb ik 2 natte honden!

Ik weet niet precies wat of ik nou moet doen...eerst afwachten of er vandaag nog meer komen....of weer gelijk straks naar de DA toe....of eerst afwachten of er over 'n paar weken opnieuw seizure komt...of nu gelijk gaan beginnen met meds....ik weet het zelf niet..weet aleen dat ik 't wel heel rot vind voor me Torretje ,maar ook voor ons zelf... :'(
Wat vervelend dat Tor er nu toch weer last van heeft  :'(
Maar ik vind het wel goed klinken dat hij weer meteen stevig op de poten was.
Raad geven kan ik niet.
Ik heb zelf wel een hond met epilepsie gehad en die moest uiteindelijk aan de medicijnen.
Ik geloof dat ikzelf even zou afwachten, hoe snel het zich herhaalt.
Maar je moet je eigen gevoel hierin volgen.
Veel sterkte ermee.
Door Malamoods
O gatver Dory, we hoopten allemaal dat het eenmalig zou blijven.... Ik ben te onervaren om je advies te kunnen geven, maar ik wil je echt heel veel sterkte wensen! Bah, wat is dit vervelend zeg! :(

Rachel.
Door 202Spots
Ja...moeilijk om te besluiten....ik denk dat we eerst vandaag af wachten en kijken of er nog meer komen....
en dan zien hoeveel en hoe erg...en wanneer het 'n cluster word.....dan denk ik vandaag toch naar de DA..
Wanneer het bij deze ene blijft...dan denk ik afwachten en zien of er 't 'n paar weken of langer rustig blijft....en wanneer er over 6 -7 weken opnieuw wat aan de hand is, dan hebben we 'n patroon...ligt er dan aan hoe 't verder zal gaan...
wanneer we zeker weten dat hij 1 keer in de paar maanden 1 seizure krijgt, dan heb ik geen moeite om geen Meds te geven, maar wanneer er vandaag ook weer 'n cluster zal komen....tja...dan ben ik bang dat het toch 'n cluster patroon zal zijn en om daar geen meds voor te geven lijkt me 'n beetje riskant :-\
Door conleeuw
202spots schreef: Ja...moeilijk om te besluiten....ik denk dat we eerst vandaag af wachten en kijken of er nog meer komen....
en dan zien hoeveel en hoe erg...en wanneer het 'n cluster word.....dan denk ik vandaag toch naar de DA..
Wanneer het bij deze ene blijft...dan denk ik afwachten en zien of er 't 'n paar weken of langer rustig blijft....en wanneer er over 6 -7 weken opnieuw wat aan de hand is, dan hebben we 'n patroon...ligt er dan aan hoe 't verder zal gaan...
wanneer we zeker weten dat hij 1 keer in de paar maanden 1 seizure krijgt, dan heb ik geen moeite om geen Meds te geven, maar wanneer er vandaag ook weer 'n cluster zal komen....tja...dan ben ik bang dat het toch 'n cluster patroon zal zijn en om daar geen meds voor te geven lijkt me 'n beetje riskant :-\
sounds like a plan to me,  nogmaals sterkte ermee
Door Ine
Ach jakkes, Dory, wat naar weer! :'(
Ik kan alleen maar hopen en duimen, dat het maar 1x is en dat het nu echt wegblijft :-\
Sterkte meis en knuffel voor Torretje :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door