Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
Nou de vreugde was van korte duur :-\. Na ca 8 weken klachtvrij te zijn geweest is afgelopen week de jeuk geleidelijk weer teruggekeerd :(.
Ik snap er niks van maar de jeuk zit weer op dezelfde flank.

Het enige wat er is veranderd;
- sinds 3 weken krijgt Beau weer yoghurt en gedroogde pensstaafjes (max 2X p/wk).
- afgelopen week heb ik weer kaas gebruikt voor training.
- sinds 3 weken krijgt hij weer meer beweging, in juli was het vanwege de hitte nihiel. Nu worden er weer flinke boswandelingen gehouden + gefietst.
- zijn oren waren van binnen weer helemaal rood en opgezet en pijnlijk; deze heb ik behandeld met surolan waardoor de klachten afnamen.

Morgen ga ik langs bij de DA, want ik wil niet dat het relaas zich weer herhaalt...
Door tt-tjes
Ik las in je topic dat beau allergisch is voor voedselmijten.
Misschien een tip, bepaalde soorten komen ook voor in yoghurt en zachte kaas.
Mijn Balou heeft ook een allergie voor voorraadmijten en die kan ik dus absoluut geen yoghurt of kaas geven, hij jeukt zich binnen een dag helemaal te pletter.

Kijk anders eens op deze link, ik ben daar heel wat wijzer geworden.

http://www.phadia.nl/upload/Netherlands ... 20Mijt.pdf
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 04 sep 2006, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
tt-tjes schreef: Ik las in je topic dat beau allergisch is voor voedselmijten.
Misschien een tip, bepaalde soorten komen ook voor in yoghurt en zachte kaas.
Mijn Balou heeft ook een allergie voor voorraadmijten en die kan ik dus absoluut geen yoghurt of kaas geven, hij jeukt zich binnen een dag helemaal te pletter.
Vanaf nu word Beau weer 2 maal in de week gewassen ook zijn oorschelpen.
Kijk anders eens op deze link, ik ben daar heel wat wijzer geworden.

http://www.phadia.nl/upload/Netherlands ... 20Mijt.pdf
Bedankt voor de tip! :)
We komen net bij de DA vandaan. Het vermoeden is dat Beau toch erg reageert op de voedselmijten in droge snacks zoals pensstaafjes en ook in yoghurt & kaas. Waarschijnlijk veroorzaakt dit een huidreactie, waardoor de malasessiagist weer actief wordt. De roodheid in zijn oorschelpen is dus ook weer malasessia. Voor de zekerheid zijn er kweekjes gemaakt, waarvan over 10 dagen de uitslag binnen is. Als dit uitsluitsel geeft over een malasessiainfectie dan wordt er naast de shampoo ook nog andere medicatie voorgeschreven.
Door nikèdog2000
toen ik las dat je yochurt en kaas gaf
was mijn 1 ste gedachten dat komt daar door
ik hoop als je het niet meer geef dat het weg gaat
Door tigger
nikèdog2000 schreef: toen ik las dat je yochurt en kaas gaf
Dit klopt idd!
Sinds de yoghurt en kaas uit het menu zijn, gaat het weer redelijk goed. Beau is kennelijk zo allergisch voor voedselmijten, dat hij bij het minste of geringste daarvan erge uitslag en jeuk krijgt. Droge snacks zoals pensstaafjes ed gaan minstens 4 dagen in de vriezer, hierdoor sterven de voedselmijten (en stofwisselingsstoffen af). Tevens krijgt hij nog injectietherepie, dit schijnen we nog ca 4 jaar te moeten volhouden. Nu kunnen we zijn allergie redelijk in toom houden; zodat we erge jeuk zoals in het voorjaar kunnen voorkomen.
Door tt-tjes
Vivian schreef: Droge snacks zoals pensstaafjes ed gaan minstens 4 dagen in de vriezer, hierdoor sterven de voedselmijten (en stofwisselingsstoffen af).
De uitwerpselen veroorzaken ook allergische reacties, die krijg je dus niet weg door de snacks in de vriezer te leggen!!!!
Door Anita*
nikèdog2000 schreef: toen ik las dat je yochurt en kaas gaf
Hoe zit dat dan met karnemelk? Dat geef ik Tara ook wel maar die zit af en toe ook te bijten op haar kont terwijl er geen vlo te vinden is ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door