Doe ik.
Hoeveel eet nelson overigens per dag?
dan kan ik vragen of hij dan een voorraad voor 6 weken kan malen voor je kanjer.
Moderator: Lizzy
sella schreef: Doe ik.Je hebt meer dan 6 weken nodig als het goed gaat. Je gaat dan een diersoort toevoegen, dus je blijft diersoort 1 ook voeren.
Hoeveel eet nelson overigens per dag?
dan kan ik vragen of hij dan een voorraad voor 6 weken kan malen voor je kanjer.
Lil schreef: Je hebt meer dan 6 weken nodig als het goed gaat. Je gaat dan een diersoort toevoegen, dus je blijft diersoort 1 ook voeren.Klopt, maar als ik dan alleen spiervlees kan voeren en bot van een andere diersoort wordt het al een stuk makkelijker.
Hope schreef: Klopt, maar als ik dan alleen spiervlees kan voeren en bot van een andere diersoort wordt het al een stuk makkelijker.Ik ga het navragen, en eens kijken hoe het dan richting Nelson zijn vriezer komt.
Nelson eet 875 gram per dag.
sella schreef: Ik ga het navragen, en eens kijken hoe het dan richting Nelson zijn vriezer komt.De slachterij hier om de hoek wil voor mij ook wel malen. Dan hoef ik alleen maar gans te bestellen en mikt hij het in zijn zuivere molen. Dat is misschien net zo handig, dan hoeft het ook niet het halve land door
sella schreef: Ah dat is mooi, want ik zat al te peinzen, voor hij het bij elkaar heeft, dan moet Buffel onder het mes en zijn wij met zijn herstel 8 weken intensief bezig en kunnen we dus niets anders dan naar de dierenarts in Sneek voor controle en heel veel oefeningetjes doen om de spieren soepel te houden en heel heel moe zijn.Wat super lief dat je dan toch zoveel moeite wilde doen! Succes met Buffel!
Lizzy schreef: Ik weet niet, als hij echt erg overgevoelig is voor iets dat je hem voert, kan de jeuk heel snel weg zijn hoor. Ik zou nog even een paar weken alleen haas geven, om zeker te zijn dat de jeuk echt echt weg is (zou mooi zijn!). En dan langzaam alles weer gaan toevoegen. Ik zou verwachten dat als je nu zo snel resultaat hebt (er zo snel geen jeuk meer is) je ook vrij snel weer wel jeuk ziet als je hetgeen geeft waar hij niet tegen kan!Aaah oke!
Lizzy schreef: Het is altijd lastig, om 2 dingen tegelijkertijd te doen. Stel je stopt met wassen. En de jeuk komt terug. Terwijl je net ook 1 ander diersoort hebt geintroduceerd. Komt de jeuk dan van het stoppen met wassen? Of wat je nieuw hebt toegevoegd? Ik zou dus zelf blijven wassen. Ik weet niet hoe vaak je nu wast? Wat je evt. kunt doen: je wacht nog een week of 2 a 3. Als hij totaal geen jeuk meer heeft, ga je eerst het wassen afbouwen. Als de jeuk na een paar weken (zeg 3) niet terug komt, dan kun je een ander diersoort gaan toevoegen aan het menu.Ik was nu twee keer per week.