Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

sella schreef: Doe ik.
Hoeveel eet nelson overigens per dag?
dan kan ik vragen of hij dan een voorraad voor 6 weken kan malen voor je kanjer.
Je hebt meer dan 6 weken nodig als het goed gaat. Je gaat dan een diersoort toevoegen, dus je blijft diersoort 1 ook voeren.
Lil schreef: Je hebt meer dan 6 weken nodig als het goed gaat. Je gaat dan een diersoort toevoegen, dus je blijft diersoort 1 ook voeren.
Klopt, maar als ik dan alleen spiervlees kan voeren en bot van een andere diersoort wordt het al een stuk makkelijker.

Nelson eet 875 gram per dag.
Hope schreef: Klopt, maar als ik dan alleen spiervlees kan voeren en bot van een andere diersoort wordt het al een stuk makkelijker.

Nelson eet 875 gram per dag.
Ik ga het navragen, en eens kijken hoe het dan richting Nelson zijn vriezer komt.
sella schreef: Ik ga het navragen, en eens kijken hoe het dan richting Nelson zijn vriezer komt.
De slachterij hier om de hoek wil voor mij ook wel malen. Dan hoef ik alleen maar gans te bestellen en mikt hij het in zijn zuivere molen. Dat is misschien net zo handig, dan hoeft het ook niet het halve land door  ;)

Super lief dat je zo meedenkt en moeite doet!  :-*

Update:
We kunnen starten!
De slachter maalt hele hazen voor mij, met schone messen. Het is hier om de hoek dus ik kan er zelfs bij zijn als ik wil, al geloof ik hem zo ook wel. Elimineren met haas is wel handig, daar is goed aan te komen en te hard kan het zo ook niet zijn.
De wei is afgezet, de tamme kastanjes zijn van het gazon geharkt. Volgens mij kan ik van start!
Laatst gewijzigd door Hope op wo 01 okt 2014, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah dat is mooi, want ik zat al te peinzen, voor hij het bij elkaar heeft, dan moet Buffel onder het mes en zijn wij met zijn herstel 8 weken intensief bezig en kunnen we dus niets anders dan naar de dierenarts in Sneek voor controle en heel veel oefeningetjes doen om de spieren soepel te houden en heel heel moe zijn.
sella schreef: Ah dat is mooi, want ik zat al te peinzen, voor hij het bij elkaar heeft, dan moet Buffel onder het mes en zijn wij met zijn herstel 8 weken intensief bezig en kunnen we dus niets anders dan naar de dierenarts in Sneek voor controle en heel veel oefeningetjes doen om de spieren soepel te houden en heel heel moe zijn.
Wat super lief dat je dan toch zoveel moeite wilde doen! Succes met Buffel!  :-* :-*
Door Hope
Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met gemalen haas. Het lama-spiervlees dat in de koelkast lag heb ik daar nog gewoon bij opgevoerd. Zaterdag zijn we dan echt begonnen met elimineren.
Ik heb hem woensdag voor het laatst gewassen.

En nu valt op dat hij niet meer krabt. Gewoon helemaal niet meer.
Maar, is dat niet heel raar? Je zou denken dat het langer zou duren voor je resultaat ziet, toch?
Is het toch iets anders dan, of kan het toch voeding zijn?
Door Lizzy
Ik weet niet, als hij echt erg overgevoelig is voor iets dat je hem voert, kan de jeuk heel snel weg zijn hoor. Ik zou nog even een paar weken alleen haas geven, om zeker te zijn dat de jeuk echt echt weg is (zou mooi zijn!). En dan langzaam alles weer gaan toevoegen. Ik zou verwachten dat als je nu zo snel resultaat hebt (er zo snel geen jeuk meer is) je ook vrij snel weer wel jeuk ziet als je hetgeen geeft waar hij niet tegen kan!
Door Hope
Lizzy schreef: Ik weet niet, als hij echt erg overgevoelig is voor iets dat je hem voert, kan de jeuk heel snel weg zijn hoor. Ik zou nog even een paar weken alleen haas geven, om zeker te zijn dat de jeuk echt echt weg is (zou mooi zijn!). En dan langzaam alles weer gaan toevoegen. Ik zou verwachten dat als je nu zo snel resultaat hebt (er zo snel geen jeuk meer is) je ook vrij snel weer wel jeuk ziet als je hetgeen geeft waar hij niet tegen kan!
Aaah oke!
Hij krijgt in zijn orgaanmix elke dag lam, kalkoen en konijn. Misschien dat het één van die soorten is, en hij nu niet meer jeukt omdat dit toch een behoorlijk aandeel is.
Zal ik hem nog wel gewoon blijven wassen?
Door Lil
Ik zou nog heel even doorgaan met wassen om zeker te zijn dat de jeuk weg blijft. Je kunt ook afbouwen door met steeds langere tussentijd te wassen.

Wat fijn dat hij nu zonder jeuk is  :D
Door Lizzy
Het is altijd lastig, om 2 dingen tegelijkertijd te doen. Stel je stopt met wassen. En de jeuk komt terug. Terwijl je net ook 1 ander diersoort hebt geintroduceerd. Komt de jeuk dan van het stoppen met wassen? Of wat je nieuw hebt toegevoegd? Ik zou dus zelf blijven wassen. Ik weet niet hoe vaak je nu wast? Wat je evt. kunt doen: je wacht nog een week of 2 a 3. Als hij totaal geen jeuk meer heeft, ga je eerst het wassen afbouwen. Als de jeuk na een paar weken (zeg 3) niet terug komt, dan kun je een ander diersoort gaan toevoegen aan het menu.
Door Hope
Lizzy schreef: Het is altijd lastig, om 2 dingen tegelijkertijd te doen. Stel je stopt met wassen. En de jeuk komt terug. Terwijl je net ook 1 ander diersoort hebt geintroduceerd. Komt de jeuk dan van het stoppen met wassen? Of wat je nieuw hebt toegevoegd? Ik zou dus zelf blijven wassen. Ik weet niet hoe vaak je nu wast? Wat je evt. kunt doen: je wacht nog een week of 2 a 3. Als hij totaal geen jeuk meer heeft, ga je eerst het wassen afbouwen. Als de jeuk na een paar weken (zeg 3) niet terug komt, dan kun je een ander diersoort gaan toevoegen aan het menu.
Ik was nu twee keer per week.
Vandaag echt nog niet gekrabt, ik hoop dat het zo blijft!
Ik zal hem nog gewoon een paar keer wassen.
Sinds gisterenmiddag is Nelson ziek.
's Middags speelde hij nog fanatiek met Hope, niets aan de hand.
Rond een uur of 17.00 werd hij wat sloom en begon te smakken. Een half uur later gaf hij over, alleen slijm.
Hij heeft de hele avond in zijn bench gelegen en kwam er niet uit. Ik heb hem een klein beetje gemalen haas gegeven, niet te veel.

Hij is nog steeds niet fit. Hij smakt veel maar heeft niet meer gebraakt. De jeuk is in alle heftigheid terug, maar of het met elkaar te maken heeft weet ik niet. Hij is best onrustig. Hij ligt in zijn bench, komt er uit, gaat in zijn mand liggen, komt er weer uit, gaat in de keuken liggen, komt weer even bij mij, gaat weer naar zijn bench en dan begint het weer van voor af aan. Arm ventje.

Kan ik okugest geven tijdens het elimineren?
Hij loopt met muilfkorfje om dus hij kan niets gegeten hebben dat de jeuk en misselijkheid veroorzaakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door