Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

yuki11 schreef: Prednoral  :-\
Te beginnen met 2,5 tablet (20 mg per tablet) per dag. In 5 weken afbouwen.

Maar hij drinkt nu al zoveel en plast veel...hij loopt zo'n beetje leeg  ::)
En als je nou vraagt om een ander soort? B.v. dexamethason. Ik zeg ook maar wat. Misschien dat Yuki dan minder hoeft te drinken en dus plassen. Enneh.... lekker wandelen. Daar knap je ook van op. Maar goed, het is een hele spannende tijd. Dat gaat misschien ook opbreken. Komt-ie dan  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :
yuki11 schreef: Met Yuk goed...af en toe een klein beetje incontinent  :-\, maar verder geen gekkigheid.
Met Karin?? Wel weer wat beter, maar nog wel totaal futloos.... :crazy2:
Laat die lente maar komen!  8)

Yuki gaat aan de vitamine D, en ik doe zelf ook maar mee, denk ik  :D
Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Yuk :-*, maar ik hoop wel dat het met Karin ook goed blijft gaan......., je bent een bere-sterk wijf ( exusez le mot), maar het is , gezien de omstandigheden en alle energie die je erin stopt, ook niet gek dat je van tijd tot tijd even in een dippie raakt... en inderdaad: de lente komt eraan en dat kan net weer effe die extra broodnodige energie geven :bigarmhug:
Bekijk het positief; beter veel drinken en veel plassen dan dat hij zich super beroerd voeld.

Wel vervelend dat hij wat sloompjes is, maar dat zal er vast bij horen.

Dipjes kun je altijd hebben/krijgen, maar we denken allemaal aan jou en aan Yuki, dus als iets is; geef een gil en we trekken je wel weer uit die dip ;)
Och, kiek toch 'ns; wat een warme reacties!!!  :biggrin2:

We komen echt niet toe aan een dip met al jullie lieve medeleven!!!  :flowers: :flowers: :flowers:

Vandaag gaat het weer oké met Yuki!!! Het zijn subtiele verschillen, maar voor mij wel belangrijk!! Ik zie graag zijn levenslustige blik, zijn 'watgaanwedoenwatgaanwedoen-blik'  ;) Dan ben ik tenminste zeker van de kwaliteit van leven voor hem!

En vreten dat ie doet joh...niet normaal meer...
Vroeguh..kreeg hij 1 kilo per dag. Na zijn castratie heb ik dat teruggebracht naar ca. 700-750 gram, want voor t eerst in zijn leven ontwikkelde hij een klein speklaagje  :biggrin2:
Natuurlijk is hij ook minder actief, dus die 700 gram was vaak meer dan genoeg.
Maar nu....een kilo is niet genoeg voor meneer hoor!!

Misschien moet ik voorlopig maar naar 1,2 kilo verdeeld in 3 porties??
Wat denken de deskundigen hier??  ::)

Ik denk dat het hele proces zoveel energie kost, want zijn speklaagje is echt wel weg...

:dog: :eat: :eat: :eat: :eat:  :P
Rosalie schreef: En als je nou vraagt om een ander soort? B.v. dexamethason. Ik zeg ook maar wat. Misschien dat Yuki dan minder hoeft te drinken en dus plassen. Enneh.... lekker wandelen. Daar knap je ook van op. Maar goed, het is een hele spannende tijd. Dat gaat misschien ook opbreken. Komt-ie dan  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :
Ik kan zo de verschillen niet zo goed ontdekken, behalve dan dat de prednoral een diergeneesmiddel is, en de dexamethason volgens mij meer humaan.
Maar goed; Yuki is nog niet begonnen aan de prednoral hè, dus ik heb ook nog geen idee hoe dat gaat. Maandag gaan we ermee starten  :-X
spreeuwtje schreef: veel sterkte dan vast..
lijkt me doodvermoeiend om een veelplasser in huis te hebben..
ook al is het natuurlijk super om te zien hoe goed yuuk t doet!! (en jij natuurlijk)

misschien leren yuuk op de wc te gaan? :P
Het valt nu wel mee...
Soms moet hij er s nachts een keer uit (en plast dan 3 keer een paar minuten  :D), maar afgelopen nacht heeft ie van 00 uur- 7 uur geslapen (en ik dus ook...en daarna weer lekker verder natuurlijk!!) Normaal slapen Yuki en ik minimaal 9-10 uur per nacht  :P
yuki11 schreef: Ik kan zo de verschillen niet zo goed ontdekken, behalve dan dat de prednoral een diergeneesmiddel is, en de dexamethason volgens mij meer humaan.
Maar goed; Yuki is nog niet begonnen aan de prednoral hè, dus ik heb ook nog geen idee hoe dat gaat. Maandag gaan we ermee starten  :-X
Owh,  :o dacht dat je al begonnen was met de prednoral en dat hij daarom veel drinkt en plast. Ik ken alleen maar de dexamethason (en die wordt idd ook voor mensen voorgeschreven).
Fijn dat het nog zo lekker gaar met Yuki en ik zou hem ook zoveel geven als hij nodig heeft. Want het kost natuurlijk de nodige energie om de ziekte aan te pakken.
Beter zo goed eten dan slecht, toch  ;)
het eten wat ie nu zo graag wilt doen komt door de prednison he, daar kunnen ze werkelijk waar de hele dag door eten!
dus het is niet zo zeer dat ie meer eten nodig heeft, nee hij heeft honger door de med..
dus uitkijken met meer geven..
fijn dat het nu wat lekkerder gaat!
vanaalst schreef: het eten wat ie nu zo graag wilt doen komt door de prednison he, daar kunnen ze werkelijk waar de hele dag door eten!
dus het is niet zo zeer dat ie meer eten nodig heeft, nee hij heeft honger door de med..
dus uitkijken met meer geven..
fijn dat het nu wat lekkerder gaat!
Ellen, Karin gaat maandag pas beginnen met de Prednoral. Dus daar kan Yuki nog niet op reageren  :)
Michelle M. schreef: Hoe gaat t met jullie twee?
Goed, dank je!!  :)

Vanmorgen gestart met de prednoral. 1,5 tablet om 8.30uur. Om 14 uur krijgt hij er nog 1. 2,5 per dag dus (= 50mg). Tot nu toe geen gekkigheid  :D
1 week 2,5 tablet, dan een week 2 en zo afbouwen naar 5 mg. (in 5 weken dus).
Een bijwerking van prednison is o.a. spierafbraak, en dat is niet wenselijk bij Yuki, i.v.m. zijn gewrichtsproblemen. Vandaar dus een kuur van 5 weken i.p.v. 17, zoals normaal in een chemo-kuren protocol.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door