Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
Zijn broer heeft het ook. Kleine kale plekjes. Nou, ik ga dinsdag maar even Advocate halen, een druppel middel dat tevens vlooien en wormen doodt. Wat kan ik geven om de afweer omhoog te krijgen ? Echinaforce?
Misschien moet ik hem wel gelijk laten testen op Leishmania, dat heeft ook met de afweer te maken... heeft iemand hier ervaring mee?
Door Lizzy
Astrid heeft daar inmiddels ervaring mee. Misschien dat zij dit topic nog leest. Ik zou je oveigens af willen raden om er nu zelf maar Advocate op te gaan smeren. Eerst een diagnose stellen en dan het passende middel erbij geven. Want wat nou als het geen mijt maar een schimmel is? Moet er dus wEEr ander gif op. En dat ondermijnt de afweer nogal. Dus eerst een goed afkrabsel laten maken bij de DA, is mijn advies.
Door Femke
de weerstand verhogen met echinacea en vitamine C en eventueel Chlorella is zeker geen verkeerd idee, maar ik zou toch even naar de DA gaan voor een passende diagnose.
Overigens is het wel vaak zo dat een heel nest met demodex besmet is.
Door Edelgrijsje
Ja, ik ga ook dinsdag even met hem naar de da, het kan ook met Stroghold geloof ik. ik zal het juiste goedje wel meekrijgen ;) Zijn  broer kreeg gelijk een giftige shampoo mee, maar mijn da is daar niet voor...
Gelukkig heeft hij geen last van jeuk e.d.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door