Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Bedankt allemaal, ik ga morgens eens kijken in nieuweein bij dibevo of ze dat verkopen, van hier in het duffe Houten word het nergens verkocht. Maar eerst moet Taiko eerst beter worden en dan kunnen we als de bak brok leeg is (heb nog 15 kilo staan) eens gaan kiken hoe onze twee het erop doen, maar hoe doen jullie het als je twee weken op vakantie gaat naar het buitenland?
diebo verkoopt oa duck en energique (wel op de datum letten, ik kocht daar een partij die bijna over de datum was, terwijl het ruim een jaar houdbaar is :-[)

Aan het muntplein Dobey verkoopt prins, Pet's place aan het Nedereind verkoopt Energique. Er is in Nieuwegein vrij makkelijk aan kvv te komen ;)
Tai-ja schreef: Bedankt allemaal, ik ga morgens eens kijken in nieuweein bij dibevo of ze dat verkopen, van hier in het duffe Houten word het nergens verkocht. Maar eerst moet Taiko eerst beter worden en dan kunnen we als de bak brok leeg is (heb nog 15 kilo staan) eens gaan kiken hoe onze twee het erop doen, maar hoe doen jullie het als je twee weken op vakantie gaat naar het buitenland?
Misschien denk je zonde van het geld van die brokken, maar als het goed gaat op KVV, heb je de dierenarts niet meer nodig en dat scheelt nog meer aan geld en je hond voelt zich er ook lekkerder onder.
Weg doen die brokken dus.

Groetjes Trudie
zou ook niet langer wachten met over gaan op kvv!
Als je langer wacht en de diarree gaat niet over en hij valt nog meer af.........
Nee hoor , lekker kvv inslaan en je hond gelukkig maken!!!!!
Je zal zien hoe dat ie opknapt!!
En eerst beter worden? Zal toch heftig aan mijn DA gaan twijfelen als hij na 2 weken nog niet weet hoe die het moet oplossen. Zak brokken wegdoen, kvv kopen en je zal zien dat je DA kosten als sneeuw voor de zon verdwijnen!!!
ellen
nicolioo schreef: Een vriendin van mij heeft een hond een reu van ongeveer 1 jaar oud en die heeft al een hele week diaree en is naar de dierenarts geweest en die denk aan chronische diaree?? Ik heb er nog nooit van gehoord maar hier misschien iemand wel. De hond krijgt brokken dus misschien is er iets met eten te doen.

Graag reacties, ik vind het zo sneu voor die vriendin en voor de hond.

gr. Nicole
Dag Nicole,

Een dierenarts die denkt aan chronische diarree moet volgens mij zijn/haar schoolgeld gaan ophalen. Chronische diarree is geen kwaal. Diarre is het gevolg van een ander probleem en het lijkt me zaak om dat andere probleem (de oorzaak) te achterhalen.
Zolang je niet weet wat het probleem is, kun je ook moeilijk beginnen met het oplossen van het probleem. Eén ding weet ik wel heel zeker, zolang jouw hond brokken blijft eten zal dat probleem zeker niet minder worden. Brokken bevatten veel te veel stoffen wat de spijsvertering van een hond niets mee kan. Gevolg: een verstoorde spijsvetering geeft vaak diarree.

Ik zou de ton brokken versneld leegmaken door hem om te kiepen boven de kliko!
Laatst gewijzigd door Antonia op do 28 feb 2008, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
We lopen bij de  Universiteit Utrecht dus dat zijn geen dommerikken, uitslagen waren verder allemaal goed en de oorzaak is van het vuurwerk eten. Vooral rotjes. Daardoor zijn zijn ingewanden gaan iriteren. Vandaag zijn laatste astro voer gehad dus morgen weer langzaam met vlees beginnen.
Ik schreef ook niet dat het in Utrecht dommerikken zijn. Ik vind dat degene die denkt aan chronische diarree als diagnose een dommerik is. Maar ik lees nu dat de echte oorzaak (het eten van rotjes) en een daardoor geïrriteerd spijsverteringskanaal is. Dat is tenminste al een hele stap. Nu het probleem aanpakken.

Heel veel beterschap.
hai, ik zou onmiddellijk stoppen met brokken.
heb ik met ziggy ook gedaan.
en die had een verwaarloosd darm en spijverteringskanaal doordat hij verwaarloosd was.
ik heb hem onmiddellijk op energique n4 gezet. hij doe het er goed op
het enigste is kluiven daar krijgt hij nog wel diaree van je moet ook het darmkanaal rustig laten wennen.(dus eerst kvv).
eventueel okugest geweldig middel. groetjes sylvia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door