Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
In een ander topic schreef ik dat Balou dus ook AB kuur (spuit) heeft gehad.

Nu heeft hij behoorlijk diaree, wat dus daar waarschijnlijk aan ligt. Hij is verder niet ziek, heeft geen koorts, speelt gewoon en heeft een goede eetlust.

Hij krijgt 2 capsules probiotica per dag en ik heb hem nu sinds gisteren Psyllium Husk gegeven, ook 2 capsules per dag, maar dat helpt niet echt.

Nu lees ik regelmatig dat het goed is om ze een dag te laten vasten als ze diaree hebben, maar zijn eetlust is gewoon goed.

Is het verstandig om hem te laten vasten?? Of moeten we gewoon het effect van de AB uitzitten?
Door conleeuw
ik geef meestal gewoon eten als ze het willen, bij misselijkheid en spugen niet, want als je ze dan wat geef, en het komt er net zo snel weer uit, dan kan je beter even geen eten geven, bij diaree blijf ik voeren ;)
Door Nitus
Als Balou zelf graag wil eten zou ik hem laten eten. Ik vrees dat je dit nu 'gewoon' even uit moet zitten. Misschien wat meer opletten wata je hem geeft? Dus zo min mogelijk laxerende dingen.

Groene leem was het eerste wat in m'n gedachten opkwam, maar dat mag je dus niet tegelijk  met een AB-kuur geven. Maar als hij alleen maar een spuit heeft gehad en nu geen AB slikt zou ik voor groene leem gaan. (naast de probiotica)
Door Binno
Ik laat ze hier ook niet vasten met diarree, zolang ze zelf willen eten krijgen ze eten. ;)
Door tt-tjes
Nitus schreef: Als Balou zelf graag wil eten zou ik hem laten eten. Ik vrees dat je dit nu 'gewoon' even uit moet zitten. Misschien wat meer opletten wata je hem geeft? Dus zo min mogelijk laxerende dingen.

Groene leem was het eerste wat in m'n gedachten opkwam, maar dat mag je dus niet tegelijk  met een AB-kuur geven. Maar als hij alleen maar een spuit heeft gehad en nu geen AB slikt zou ik voor groene leem gaan. (naast de probiotica)
De AB spuit werkt 14 dagen, dus het zit nog steeds in zijn lijfje.

Hij krijgt nu alleen mager vlees/vleesbot en geen orgaan, dit idd om de laxerende werking.

Helaas is groene leem geen optie omdat hij kunststof pezen heeft die met niet oplosbare hechtingen vastzitten. Ik heb dat 1 keer gedaan en toen was na een aantal dagen een hechting zichtbaar door zijn huid. Het kan er mee te maken hebben of niet maar daar ben ik toen behoorlijk van geschrokken en heb het niet meer gegeven.

Ik blijf hem dus maar gewoon eten geven, en flink wat probiotica. Zijn ontlasting leek vanochtend iig weer wat vaster.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door