Beste barfers,
Ikzelf ben pas een dag actief op barfplaats na verwijzing door een kennis.
Wij hebben een bruine labrador van 7 die we een jaar geleden hebben overgenomen van mensen die er geen tijd meer voor hadden. Onze hond heeft sinds een maand of negen (zeg maar vlak nadat hij bij ons kwam) last van haaruitval en jeuk.
Na verloop van tijd kwamen we bij een dermatoloog terecht in Amsterdam. We zijn toen begonnen met antibiotica voor de ergste behandeling van de huid en daarna met een dieet van geitengehakt (rauw) met witte rijst. Na zes weken was er nog geen verbetering. Ze hebben testen gedaan (inspuiten met allergenen) op de huid en dit was allemaal goed, geen reactie dus. Ook is er bloed afgenomen voor het testen van allergieen en dat horen we morgen.
Na het geitenvlees wat dus nog niet hielp ben ik overgegaan op paardenvlees omdat het geitenvlees niet meer leverbaar was. Daar zit hij nu twee weken op (verder krijgt hij niets, ik weet dat dit niet goed is omdat hij andere voedingsstoffen ook nodig heeft) en zijn huid wordt steeds beter, hij heeft ook bijna geen jeuk meer. Het paardenvlees was echter even een tussenfase omdat ik wil beginnen met Carnibest Diabetes ZONDER rijst. Dit op aanraden van een kennis die aangaf dat honden soms ook glutenallergie kunnen hebben en dus beter is om te elimineren zonder rijst.
Daarna als we alles weten willen we gaan barfen. Alleen het paardenvlees volhouden is nu nog geen optie omdat het te eenzijdig is en in carnibest ook extra voedingswaarde zit.
Nou dit is zover dat ik jullie kan vertellen hoe wij bezig zijn. Graag hoor ik van jullie tips en ervaringen. Ik weet gewoon niet of we op de goed weg zitten... maar dat ik wil dat mijn bruine vriend weer helemaal mooi glimt en gezond is en lekker kan eten, dat is zeker!