Weet je zeker dat het van de brandnetels is? Want dat dacht ik eerst ook, dat ze hier jeuk aan de poten kregen van de brandnetels of andere opkomende plantjes. Vooral Armagnac had erg last en bleef maar door het huis rennen in de hoop die jeuk kwijt te raken. Pike stak zijn hele poot in de bek. Van hun gezenuw werd ik zelf gek. Na een uur ongeveer was dat over en gingen ze eindelijk slapen. Maar: het viel mij op dat ze het in het weekend niet hadden. Als mijn man met ze weg was geweest. Dus: Lopen ze bij jou niet door de brandnetels of zo?? Ja hoor want die staan zowat overal. Uh ??? Ik ben een week niet met ze de dijk opgegaan: geen jeukpoten meer. Ik ging weer een keertje: Vreselijke jeukpoten. Wat is er dan anders op die dijk: Ze lopen daar los, ze struinen altijd de slootkant af. De sloot is van het najaar geschoond. Grondig, alles maar dan ook alles is er uitgehaald: waterplanten, afval, algen, prut en vissen

. Alles is op de oever gegooid en daar blijven liggen. Het ligt daar nu in een lange brede richel te rotten. En in die rottende massa leven mijten. En die mijten die komen op hun poten en bijten. En daar krijgen ze vreselijk jeuk van, de een erger dan de ander, maar wel allebei. Nu ik er niet meer kom is het probleem over. Wel jammer want ze konden er lekker veilig struinen, maar die jeuk is dat niet waard. Dus misschien is het ook wel zoiets. Ik heb geprobeerd preventief hun poten in te smeren met tea-trea olie maar dat werkte niet, ook heb ik het geprobeerd door ze in te smeren met Vlovrij van ecostyle, dat werkte ook niet. Dus ik blijf er voorlopig maar weg.