Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
Gina heeft zo'n last van kriebel voeten...als de ergens gelopen heeft waar brandnetels op komen...
Ze loopt dan maar rond, helemaal zenuwachtig en is erg aan haar voeten aan het knauwen,,,dit houd ze echt wel meer als een uur vol, vind het zo sneu?

Ik heb al prikweg van VSM gekocht maar vind het niet echt helpen. Wie heeft er een goeie tip?
Door Do
zoekje iets tijdens het lopen op de brandnetels?want dat heb ik niet :-[
wel voor daarna
azijn!
Door Eef+Stippels
Misschien potenspray gebruiken voor het wandelen, zodat de poten beschermd zijn? Of desnoods schoentjes. Voorkomen lijkt me voor Gina het fijnst.
Azijn helpt inderdaad naderhand goed!
Door Do
schoentjes bij de jacht
danny als het zover is zeg het dan kom ik filmen 8)
Door Danny
Mwhahah, ja dan word ik natuurlijk echt uitgelachen...komt niet echt geloofwaardig over denk ik...

Maare potenspray..wat is dat precies waar kan ik het halen, is het niet slecht voor de voeten?

Hoe kan het dat de ene hond er meer last van heeft dan de ander?

Toch eens een flesje azijn in mijn auto zetten dan...dit is echt wel heel zielig...
Door Do
Lupa heeft ook laast van
op brandnetels loop ze alsof ze op eiren loopt
Zelda niet dus(maar zelda heeft weer laast van de ogen :-X)
dus de ene is gevoeliger dan de andere net zoals je en ik
Door pallas
Nox heeft er ook wel last van. Niet altijd, maar als er net van alles aan groen op komt.
Bereklauw is er ook zo één, dan kan ze na het opdrogen van de voetjes echt gaan knagen en onrustig zijn. :( Meestal trekt het toch wel weer weg, dus ik doe er niet zoveel aan. Misschien een verzachtende creme? Calendulan of zo?
Minder door de struiken laten struinen is helaas geen optie voor dit soort jagers :)
Door Do
Lupa heeft een A laten schieten bij het dirigeren
de duif lag tussen de brandnetels :-X
Door pallas
Do schreef: Lupa heeft een A laten schieten bij het dirigeren
de duif lag tussen de brandnetels :-X
balen
Door Danny
pallas schreef: Minder door de struiken laten struinen is helaas geen optie voor dit soort jagers :)
Uhh, nee is niet echt een optie nee. Er word juist op getraint dat ze er gewoon doorheen lopen..tja en dat doet Gina dus ook gewoon maar ja dan heeft ze later zere voeten... ???

Oh dat was balen Do...phoe he ben je zover dat je naar de duif mag...pakt ze hem niet..
Door Do
Danny schreef: Uhh, nee is niet echt een optie nee. Er word juist op getraint dat ze er gewoon doorheen lopen..tja en dat doet Gina dus ook gewoon maar ja dan heeft ze later zere voeten... ???

Oh dat was balen Do...phoe he ben je zover dat je naar de duif mag...pakt ze hem niet..
ja ik kon haar wel schieten toen, maar ja brandnetels he >:(
Door Eef+Stippels
Danny schreef:
Maare potenspray..wat is dat precies waar kan ik het halen, is het niet slecht voor de voeten?
Potenspray is beschermende en verzorgende spray voor de voetzolen.
Het is dus juist niet slecht voor de voeten  ;)
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 02 feb 2008, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
Weet je zeker dat het van de brandnetels is? Want dat dacht ik eerst ook, dat ze hier jeuk aan de poten kregen van de brandnetels of andere opkomende plantjes. Vooral Armagnac had erg last en bleef maar door het huis rennen in de hoop die jeuk kwijt te raken. Pike stak zijn hele poot in de bek. Van hun gezenuw werd ik zelf gek. Na een uur ongeveer was dat over en gingen ze eindelijk slapen. Maar: het viel mij op dat ze het in het weekend niet hadden. Als mijn man met ze weg was geweest. Dus: Lopen ze bij jou niet door de brandnetels of zo?? Ja hoor want die staan zowat overal. Uh ??? Ik ben een week niet met ze de dijk opgegaan: geen jeukpoten meer. Ik ging weer een keertje: Vreselijke jeukpoten. Wat is er dan anders op die dijk: Ze lopen daar los, ze struinen altijd de slootkant af. De sloot is van het najaar geschoond. Grondig, alles maar dan ook alles is er uitgehaald: waterplanten, afval, algen, prut en vissen  :-X. Alles is op de oever gegooid en daar blijven liggen. Het ligt daar nu in een lange brede richel te rotten. En in die rottende massa leven mijten. En die mijten die komen op hun poten en bijten. En daar krijgen ze vreselijk jeuk van, de een erger dan de ander, maar wel allebei. Nu ik er niet meer kom is het probleem over. Wel jammer want ze konden er lekker veilig struinen, maar die jeuk is dat niet waard. Dus misschien is het ook wel zoiets. Ik heb geprobeerd preventief hun poten in te smeren met tea-trea olie maar dat werkte niet, ook heb ik het geprobeerd door ze in te smeren met Vlovrij van ecostyle, dat werkte ook niet. Dus ik blijf er voorlopig maar weg.
Door Noes
Ja hier dus nog zo'n hondje waarvan ik dacht dat het door de brandnetels was. Gek wordt ze er van!!! na een uur (soms 3 uur) zakt het af. Flink spoelen onder de douche helpt wel iets, maar azijn of prikweg of zo ...helpt totaal niet. Idd valt het mij dus ook op dat als ze de slootkant afstruint dat ez dan vooral last heeft. Ook als ze op bepaalde plekken zwemt, maar ja dan struint ze automatisch ook die kant af. Distels zijn ook funest en die staan daar vaak.
Door Danny
Ja weet eigenlijk wel zeker dat het van de brandnetels komt hoor...

Maar zat me wel te bedenken dat het niet de voetzolen zijn, maar juist die huid tussen de tenen...
Als ik prikweg smeer dan smeerde ik dat juist op de zooltjes...maar ja moet het juist er tussen smeren eigenlijk...
Het haar heb ik de laatste tijd niet kort geknipt dus dat is het ook niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door