Ik blijf het vreemd vinden dat die Professor Pork Chops adviseert (varkens karbonade... ???..), maar hij geeft ook aan dat poultry (gevolgelte) en beef enzo ook goed is.
Verder geeft hij een link op zijn site naar een soort dagelijkse boodschappenlijst. Die vond ik zelf erg handig. Het gekke is, dat mijn Beau dus dol is op groente en fruit (wat ook in de lijst voorkomt). Ik hoef maar een paprika te snijden en hij komt al aanlopen voor "zijn" stukje. (Dat hoef je dus bij Tunja niet te proberen....trekt meteen een snuit van "smeer dat maar in je haar"....

).
Beau weet gewoon dat het goed voor hem is.
Verder krijgt hij dagelijks glucosamine, visolie met omega 3 en 6 capsules, vit B complex door zijn prakkie Carnibest. Als toetje een flinke slok yoghurt .
Je kan bij de reformwinkel van het merk Biotics gammanol tabletten halen, dat zijn spierversterkers op natuurlijke basis. Die heeft Beau ook een tijdje gehad (wordt gemaakt van rijstmeel). Helaas is het voor Beau nu niet meer afdoende en krijgt hij binnenkort een anabole prikje. Dat is trouwens allang niet meer zo eng als vroeger hoor, de dosering kunnen ze tegenwoordig erg goed aanpassen. Ze hebben er ook geen last van ofzo. En als we hiermee Beau nog een kwalitatief goed leven kunnen geven, dan is voor mij de keus snel gemaakt (kwaliteit boven kwantiteit).
Want vergeet een ding niet: het is geen pijnlijke aandoening. Het geeft ongemak, en vergt wat meer inspanning voor de hond, maar omdat het een geleidelijk proces is, merkt hij er niet zo veel van.
Ik denk wel eens dat ik er meer last van heb dan hij....

, gewoon uit medelijden.
Sterkte hoor!
Peet