Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door webster
Vorige week is er bij mijn hond een nagel verwijderd omdat deze ver ingescheurd was  nu is mijn vraag kan ik iets op het overblijfsel smeren zodat dit sneller geneest? Bij paarden gebruiken ze klei voor de hoeven is dit een optie?
Door Sietie
heeft ie nog last dan van zijn nagel? bij een van mijn honden is een tijd terug een geknapte nagel verwijderd, maar dat geneest zeer snel...ik zou er geen groene leem op doen (ik gebruik dit zelf ook wel bij de paarden ben er dus mee bekend)groene leem gebruik je voor onstekingen enz werkt als een soort trekzalf en droogt ook vreselijk uit. Ik zou het gewoon zo laten genezen, tenzij er een onsteking inzit natuurlijk.....

daar is het bij de paarden trouwens ook niet voor bedoeld om op de hoeven te smeren, zoals ik zei droogt dat enorm uit en al wat je NIET wil is droge hoeven ;)
Laatst gewijzigd door Sietie op vr 04 jan 2008, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
Als het verder gezond is zou ik er denk ik ook niets opsmeren. Of misschien wat honingzalf als er echt nog een wondje zit. Dat gebruik ik zelf wel bij wonden, het verzacht en bevorderd genezing. Probleem is dat de honden het er hier direct aflikken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door