Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
Sinds donderdag hebben we weer een tweede hond! Een heerlijke schat van een golden retriever, een teefje van bijna 2. Ze heet ook Senna. Dat vonden we in het begin wel even slikken omdat onze vorige golden ook Senna heette, maar ja, zij is eraan gewend en ze lijkt verder helemaal niet op onze vorige Senna, dus ze heet gewoon lekker Senna.
Maar goed, voordat ze bij ons kwam at ze Cavom. Dat is ook wel te zien aan haar tandjes, maar dat komt wel goed! Ik geef haar nu nog even eerst Carnibest samen met probiotica om haar darmen wat te laten wennen en dan gaat ze lekker met Ruby mee barfen.
Ze heeft wat last van haar oortjes (niet erg) en ik wil haar graag helpen met ontgiften. Haar lijfie even lekker helemaal schoon voor een frisse start zeg maar  :D
Maar nu zit ik te twijfelen tussen groene leem, drainage compositum, chlorella of eventueel ander spul. Ik wil een niet te heftig middel. Wat kunnen jullie me aanraden?

Groetjes,

Fieke
Door Bobo
Gefeliciteerd met jullie nieuwe golden!  ;)
Bobby krijgt op het moment drainage compositum maar reageert vrij heftig.
Dit uit zich in zijn probleem gebied namelijk zijn oren.
Zie andere topic "drainage compositum vraagje" in deze rubriek.

Met de andere middelen heb ik geen ervaring dus ik lees even mee...
Door Boefke
Wat leuk, gefeliciteerd met Senna!
Boef heeft zowel drainage als groene leem gehad. Op drainage reageerde hij beduidend heftiger dan op de leem. Ik denk echter niet dat dit een wet van meden en perzen is...
Door Lizzy
Oh wat leuk, gefeliciteerd zeg! (inderdaad wel even slikken ja, de naam Senna...). Waar in het rijtje drainage compositum zit weet ik niet precies maar daarna zou ik denken van: chlorella naar Schindele's mineralen naar groene leem (chlorella het mildst en groene leem het sterkst). Ik ging voor Schindele's mineralen of chlorella.
Door Hitam
Allereerst gefeliciteerd met Senna! Wel lastig weer dezelfde naam, maar als ze er al aan gewend is kun je dat ook niet meer veranderen.

Ik zou eerst even afwachten wat er gebeurt met het omzetten naar vers. Dat geeft ook al een ontgifting. En daarna rustig beginnen met een klein beetje wat wat je maar wilt. Rustig opbouwen en niet meteen de volle dosis geven. Volgens mij maakt het dan niet uit. Bobby heeft bijna een jaar lang Drainage compositum gehad met tussenpozen. Telkens als zijn oren begonnen te jeuken begon ik weer opnieuw voor een paar weken. En nu heeft hij nergens meer last van. Ik was doodbang dat ik zijn oren zou moeten zalven  :o
Door Sennaruby
Dank jullie wel allemaal! Ik kijk eerst even aan hoe het gaat lopen en dan haal ik denk ik die Schindele's mineralen op en bouw dat voorzichtig op.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door