Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Bij een castratie wordt er iets weggehaald, bij een teef de eierstokken en eventueel de baarmoeder, alhoewel men volgens mij steeds vaker de baarmoeder laat zitten, zo ook bij een laparoscopische castratie. Bij een reu dus de ballen.

Bij een sterilisatie worden de eileiders afgebonden, of in ieder geval onderbroken, hoe dat precies gebeurd weet ik niet. De hond wordt dan nog wel gewoon loops maar kan geen pups meer krijgen.
door computer problemen kon ik niet eerder reageren :( maar afgelopen 15 maart is amy dus gecastreerd en ik heb echt nog geen 1 nadeel van deze operatie ondervonden toen we haar 2 uur later op konden halen wou ze eigenlijk al meteen weer spelen met andere hondjes ;D ze was nog wel suf maar heel vrolijk en de volgende dag was er al niets meer te merken en heeft ze lekker lopen dollen met haar vriendjes ik heb nog nooit een normale castratie mee gemaakt maar dat zal ook nooit gebeuren mijn volgende teefjes worden alleen maar zo geholpen
monky555 schreef: door computer problemen kon ik niet eerder reageren  :( maar afgelopen 15 maart is amy dus gecastreerd en ik heb echt nog geen 1 nadeel van deze operatie ondervonden toen we haar 2 uur later op konden halen wou ze eigenlijk al meteen weer spelen met andere hondjes  ;D ze was nog wel suf maar heel vrolijk en de volgende dag was er al niets meer te merken en heeft ze lekker lopen dollen met haar vriendjes ik heb nog nooit een normale castratie mee gemaakt maar dat zal ook nooit gebeuren mijn volgende teefjes worden alleen maar zo geholpen
Dit is ook onze ervaring. Ik vond het ook prettig dat je mag blijven tot ze bijna slapen en je wordt meteen gebeld zodra de operatie klaar is. Na een uurtje mochten we haar alweer halen. Luna was een dag een beetje van slag maar de volgende ochtend liep ze alweer te sjessen in het bos alsof er niets gebeurd was. Wij hebben er tot op vandaag (is nu 9 maanden geleden) geen spijt van gehad en zouden het ondanks dat het heel veel geld kost toch weer op deze manier laten doen.
Caroline A. schreef: Dit is ook onze ervaring. Ik vond het ook prettig dat je mag blijven tot ze bijna slapen en je wordt meteen gebeld zodra de operatie klaar is. Na een uurtje mochten we haar alweer halen. Luna was een dag een beetje van slag maar de volgende ochtend liep ze alweer te sjessen in het bos alsof er niets gebeurd was. Wij hebben er tot op vandaag (is nu 9 maanden geleden) geen spijt van gehad en zouden het ondanks dat het heel veel geld kost toch weer op deze manier laten doen.
Wij hebben Sofi in maart 2007 ook zo laten castreren bij DK Westland in Naaldwijk en dat is goed bevallen. Ze was toen net 2 weken bij ons en daarom vond ik het belangrijk om zo lang mogelijk bij haar te blijven met het inslapen en haar zo snel mogelijk weer te zien als ze wakker werd. Zodat ze wist dat ze niet (alweer) in de steek gelaten was. Dat is uitstekend bevallen, we hebben haar die dag rustig gehouden en de dag erna rende en sprong ze weer in het rond als ze de kans kreeg :)
nadat onze vorige hond 's nachts gestorven is door een hartaanval na de narcose voor castratie zouden wij altijd voor de laparoscopie kiezen. blijkbaar is het een heel andere narcose, afkomstig uit de kindergeneeskunde. met andere stoffen en veel minder diep. omdat de wonden kleiner zijn, er minder pijn is hoeft de narcose niet zo zwaar te zijn en ook veel korter dus minder risico's.  de hond is veel sneller bij en ik heb gehoord dat ze daarna ook een spuitje krijgen zodat ze zich niets meer herinneren, maar of dat waar is?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op za 17 nov 2007, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door