Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
Eeffie schreef: En ik heb voor een lange periode Prednison meegekregen, want dat is bij haar het enige wat lijkt te werken. De Prednison onderdrukt het seintje van haar lichaam om zoveel soldaatjes naar de huid te sturen. (in Jip en Janneke taal vertaald haha)

nou kan ik het toch weer niet laten om te reageren  ;D ik las ergens  dat jij jou hond op carnibest heb (iets als lam en rijst? of zit ik er nu naast? ) .... dat is al goed, maar ik zou persoonlijk voor een carnibest gaan zonder rijst er in. Het is namelijk zo dat overactieve immuunsysteem toch beter doet op een dieet waar geen koolhydraten in zitten en rijst is daar een van. Dus... barf zou heel goed zijn, maar tot die tijd zou ik een KVV zonder granen geven ;)
Door Eeffie
Hmmm zit wat in!  ;) Bedankt! Daar ga ik me ook nog even in verdiepen....
Vandaag kom ik weer niet achter de computer vandaan denk ik.
Dus op granen en rijst e.d. zou haar lichaam extra kunnen reageren....

Ik ga even opzoeken in welke KVV helemaal geen koolhydraten zitten.
Door K&D
Even terug over het enten. Ik mag aannemen dat als ze twee jaar is, dat ze in elk geval de 1 jaars cocktail heeft gehad.
Dan zou ik - ongeacht het merk maar hopelijk is dat Nobivac - zeker 3 jaar stoppen en kijken of de rest van de klachten verbeteren of zelfs verdwijnen. Een enting is een behoorlijk zware aanslag op het immuunsysteem, helemaal áls dat al overaktief is. (misschien is het enten zelfs een oorzaak :-X )
En vervolgens, als ze dan tóch weer geënt moet worden - om welke reden dan ook - een titerbepaling te laten doen. In het gunstigste geval is die hoog genoeg en hoeft de enting niet.
In de bieb staat nog wel het e.e.a. aan leesvoer over enten, dus komende winter verveel je je niet.... ;D
Door Eeffie
Dubhe en Kyrah schreef: Even terug over het enten. Ik mag aannemen dat als ze twee jaar is, dat ze in elk geval de 1 jaars cocktail heeft gehad.
Dan zou ik - ongeacht het merk maar hopelijk is dat Nobivac - zeker 3 jaar stoppen en kijken of de rest van de klachten verbeteren of zelfs verdwijnen. Een enting is een behoorlijk zware aanslag op het immuunsysteem, helemaal áls dat al overaktief is. (misschien is het enten zelfs een oorzaak :-X )
En vervolgens, als ze dan tóch weer geënt moet worden - om welke reden dan ook - een titerbepaling te laten doen. In het gunstigste geval is die hoog genoeg en hoeft de enting niet.
In de bieb staat nog wel het e.e.a. aan leesvoer over enten, dus komende winter verveel je je niet.... ;D

Ik heb het even opgezocht en ze heeft 2 x een volledige Nobivac enting gehad.
Haar lichaam reageert overal heel heftig op, dus voorlopig ent ik haar niet meer.
Het gaat momenteel echt super met haar. Alle plekken zijn bijna weg en er groeit overal alweer haar op.

Is een kuur chlorella nu aan te bevelen of kan ik dat beter niet doen??
Door K&D
Ik kan je niets vertellen over chlorella. Dat heb nog nooit gebruikt. Wat ik wel weet is dat, tegen de tijd dat je de prednison moet of wil afbouwen, dat heel geleidelijk moet gebeuren.
Superfijn dat ze het zo goed doet nu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door