Hallo…
Ik heb al een aantal keer op dit forum raad gevraagd ivm met onze Beagle, Pluto: hij heeft constant onstekingen & abcessen aan zijn pootjes, ook oor-& oogontstekingen. De kuren met Echinacea Force van Dr Vogel hebben niet geholpen en nu zijn we weer bij af…
Iedere keer krijgt hij antibiotica kuren & tijdens deze kuren gaan zijn abcessen niet weg, maar hij is wel terug levendig en super speels… als hij stopt met de kuur, de dag erna slaapt hij weer constant en ziet het vel van zijn pootjes weer vuurrood en hij gloeit weer…
Verleden week waren we in verlof in de Ardennen bij mijn vader en ben ik daar naar de dierenarts geweest, ze zei dat hare hond hetzelfde had, dat Pluto een overgevoelige/allergische hond is. Hij mag niet meer op losse steentjes lopen, hij moet minstens 2 maanden op Hills Z/D anti allergene brokken, ik moet zijn pootjes dagelijks insmeren met een jodium oplossingen een een vette creme ( Cicaderm), hij mag geen rundsvlees of iets met rundsvlees in & ze raadde me ook aan om naar een dierenarts te gaan die met homeopathie werk.
Onze dierenarts zei dan weer dat hij ook niets met kip mocht eten gedurende 2 maanden om uit te maken of de allergie van eten komt!
Hierbovenop heeft Pluto nu ook een tumor op zijn teen die volgende week operatief verwijderd wordt.
Ik ben echt ten einde raad!!!!!!!!!!!
Als ik aan zijn eten bezig ben springt hij in zijn bench, wachtend op zijn Duck & als ik hem dan zijn kom brokken voorschotel bekijkt hij me zo van “ wat is da!”, ik heb nu al bouillon van groenten & konijn gemaakt om over zijn brokken te doen en dan wat gekookt konijn erbij, want als hij brokken eet durf ik hem geen rauw konijn te geven.
Ik haat het van hem brokken te moeten geven ( en hij ook), maar bij de Duck compleet is alleen de Lam& rijst zonder kip/rundsvlees … en deze is dan ook nog de versie dat beide mijn honden niet graag mogen… Pluto is gek van rundsvlees…Ik zie het ook niet zitten van hem 2 maanden enkel konijn & eend te geven als rauw vlees. En als ik die jodium op zijn poten doe wordt hij gek en wil hij constant aan zijn poten likken (anders doet hij dit ook constant aan zijn poten likken).
Ik voel me echt depressief omdat ik momenteel ni weet wat ik moet doen om Pluto hierdoor te krijgen, volgens mij is hij echt allergisch aan iets, maar aan wat???? Gras??? De granen in Duck?? Toch aan rundsvlees??
Ik woon in Steenokkerzeel, zijn er mensen die in mijn buurt winkel kennen waar ik andere kkv dan Duck kan kopen?? En is er in mijn buurt een “homeopatische dierenarts”???
Wij zijn echt ten einde raad & Pluto is constant ziek, dus ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!!!!
Groetjes
Anneke & Pluto