Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
Als je hond soms niet lekker is en koorts heeft, let er dan ook eens op of de da wel diep genoeg in zijn keel kijkt, de meeste da's kijken even in de bek, maar een keelontsteking kan ook veel dieper zitten, daar zie je dan met zo in de bek kijken niets van. Mijn ervaring is dat de meeste da's wel in de bek kijken, maar bijna nooit de tong naar beneden duwen en daar beneden kan het kan het goed fout zitten. Let op een keelonsteking kan ook optreden bij kennelhoest!!! Dan is een hond er extra gevoelig voor!!!

Ik heb zelf twee weken geleden de ervaring gehad dat mijn hond ziek was, liet de kippevleugeltjes half stuk gebeten vallen uit zijn bek en toen ik hem temperatuurde zag ik dat hij koorts had, meteen naar de da  gegaan(Tiieneke: in het voor jouw welbekende SvG) - dat is het verhaal wat eerder vanwege compustoornissen niet  is doorgekomen) :-[  Ondanks urineonderzoek en bloedonderzoek BLEEK ERGENS EEN LICHTE ONTSTEKING TE ZITTEN, MAAR WAAR WISTEN ZE NIET..... :-\ :-\ ook nog even oppervlakkig in de bek gekeken,  weer naar huis met een AB kuur van clavubactin wat voor een breed spectrum is, als de da zog. niet weet wat er precies aan de hand is. Thuis gekomen werd de hond toch beter van de metacamspuit die ook nog eens was gezet, de koorts verdween meteen. Maar het zat me niet echt lekker, toen,  hoe het komt weet ik niet,  opeens bij me opkwam om eens dieper in de bek te kijken, dus bek open en tong naar beneden en jawel hoor er hingen allemaal dikke aanhangsels aan de zijkanten van de keel en die waren vuurrood. Dus een fikse keelontsteking.  Voor Tieneke: dit vond ik zelf een gemis van de da daar terplekke, dus vandaar mijn vraag of er hier nog goede da's bestaan. Het antwoord heb ik dus al eerder gelezen en a.d.h. hiervan laat ik mijn honden dus de volgende keer in Axel inschrijven. Het is een pak van mijn hart dat iemand hier nog goede ervaringen heeft met een da. Je moet het alleen weten ;) ;) ;)
Onze honden hebben vroeger nooit keelontsteking gehad. Het moet dus blijkbaar eens de eerste keer zijn :( :( :(

Moraal van dit verhaal: Kijk dus af en toe eens, als je hond loom is of anders doet dan gewoon,  zelf in zijn keel, maar dan met de tong naar beneden geduwd en een grote lamp er op ;) ;) ;)

Tieneke: Een da in SvG namelijk  Eu.... loopt met een boog om onze hond heen :( :(. Dus geen SvG meer voor ons ;) ;) ;)Nog bedankt voor je info :-

Barfplaats wordt gesponsord door