Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hoi Carlijn, ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het nu is! Ik vind het wel verstandig dat je opnieuw naar de DA bent gegaan....!
Door Carlijn
Gistermiddag voor een bloedonderzoek met morris naar de DA geweest en nadat er een buisje bloed was afgenomen en 10 minuten te hebben gewacht, kwam de uitslag... Alles is dus goed (nieren, lever en bloedsuiker). Pfff wel een opluchting dat dat allemaal goed is, maar ja wat is het dan wel??
Hij drinkt nog steeds veel te veel, bijt op de achterpoten, krabt zich af en toe een ongeluk, is met buien erg suf (lijkt dan wel in trance te zijn), rent achter zijn staart aan en trekt er soms zelfs haren uit.
Soms gaat het even een (half)dagje wat beter en dan op eens begint ie weer te krabben en te drinken en ik kan geen oorzaak vinden, hij doet het zowel voor als na het eten, binnen en buiten.
De DA kon me verder niet echt helpen en we kwamen niet verder dan dat het misschien psychisch is (maar zelf vind ik het wel erg veel klachten voor een "psychisch" probleem) of een allergie.
Ik zit er nu over te denken om binnenkort maar eens te gaan beginnen met een dieet om te kijken of hij een voedselallergie heeft. Nu ik weet dat in ieder geval zijn bloed goed is durf ik er ook wat meer tijd voor te nemen om uit te zoeken of het aan het eten ligt.
Maar voor ik daar mee ga beginnen moet ik eerst gaan uitzoeken hoe ik dat moet gaan doen.
Ik denk dat ik hem volgende week eerst maar eens een aantal dagen fyto-mix ga geven omdat hij nu natuurlijk ook net een antibiotica kuur heeft gehad en vervolgens de lam/rijst van BIBI of Carnibest.

Groetjes,
Carlijn
Door Lizzy
Jeetje, nou, onwijs fijn dat alles goed met hem is zeg! Dat is in ieder geval een opluchting. Hoe is het nu met zijn urine? Heeft de DA de pH waarde nog gemeten?

Of het psychisch is, dat weet ik natuurlijk niet, maar ik weet wel dat honden soms heel gecompliceerd en/of getraumatiseerd kunnen zijn en dan rare dingen kunnen doen. Je zou dit gedragprobleem ook op www.yalla.nl kunnen zetten (gedragsforum).

Ik weet niet precies wat hij nu eet en wat voor dieet je wilt proberen? Ik weet alleen wel dat de lam&rijst versie van Bibi/Carnibest beide ook kip bevatten. Dus mocht je een kip-overgevoeligheid vermoeden, dan is de lam&rijst dus geen oplossing. Wil je een eliminatie-dieet proberen ofzo?

Groetjes, Lizzy
Door Mayka
Nou, idd wel erg fijn dat er geen enge dingen uit het bloedonderzoek gekomen zijn. Maar ja, wat nu? Lastig hoor, als je hond dit soort dingen doet zonder dat je weet waarom. Soms zou je willen dat ze konden praten ;D

Heel veel succes ermee en hou je ons op de hoogte?
Door Carlijn
Lizzy, de PH waarde van zijn urine was nog steeds aan de hoge kant (7), maar de DA vond dat nu niet meer zo'n probleem omdat de eiwitten en bloed wel verdwenen zijn.

Wat het voer betreft, ik zou wel een eliminatiedieet willen proberen, de DA stelde ook voor om hem een tijd op een dieet van koolvis/macaronie te zetten, maar ik stuit toch op een aantal problemen als ik dit wil gaan doen.
Ik heb Morris nog niet zo lang (10 weken) en zit midden in zijn opvoeding en eten is voor hem erg belangrijk.
Hier in de buurt kan ik hem (nog) niet loslaten omdat hij echt alles opeet en in het bos waar hij wel dagelijks los loopt, is de paardenmest nog steeds interessanter en lekkerder dan dat ik kan zijn.
Het gaat mij nu dus nog niet lukken om hem echt niets anders te geven dan zo'n eliminatiedieet, ook omdat hij erg graag ligt te kluiven op lekkere botten of op zijn kong en dat wil ik hem nu niet afpakken, nu hij nog helemaal in zijn geweningsperiode hier is. (hij is 3 maanden geleden uit Roemenie gekomen)

Het leek mij een idee om nu in eerste instantie 1 of 2 voedingsmiddelen uit te sluiten ( ik zat inderaad te denken aan kip en rund) want zo hou ik nog voldoende over wat ik hem wel kan geven.

Groetjes,
Carlijn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door