Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
En heeft je hondje sinds een maand niet meer gegeten? Of althans slecht?

Ik zou echt eens proberen over te schakelen naar Duck, het is van alle kanten beter....

Ik zou zeggen lees een beetje rond en je raakt vanzelf overtuigd.

Houd je ons een beetje op de hoogte?

Sterkte van Femke
Door lisac
Femke schreef: En heeft je hondje sinds een maand niet meer gegeten? Of althans slecht?

Ik zou echt eens proberen over te schakelen naar Duck, het is van alle kanten beter....

Ik zou zeggen lees een beetje rond en je raakt vanzelf overtuigd.

Houd je ons een beetje op de hoogte?

Sterkte van Femke

:o :o :o :o neen Femke ze eet nog wel maar alleen tegen haar zin met beetjes en alleen gekookt kippevlees
wat die maand geleden betreft dan is ze ingeent
en dan is het begonnen

ik ga zeker jullie raad opvolgen en duck proberen
en natuuuuurlijk hou ik julie op de hoogte
nogmaals allemaal hertelijk bedankt voor jullie hulp
:D :D :D :D :D
Door Lupa
probeer echt van die pal en de andere rotzooi af te komen, probeer voor een tijdje duck.
En gekookte kip is ook niet echt goed, ten eerst is het gekookt en ten 2 is de voedingswarde niks.
kijk hier op de site naar menutjes, dan kun je een idee krijgen van wat een hond te eten kan krijgen.
Door lisac
dat is het eerst wat ik morgen ga doen Lupa
dat is Duck proberen en ik hoop echt dat ze het lust
zoniet gan ik toch voor alle zekerheid naar DA
laat jullie zeker iets weten hoor ;) ;) ;)
Door lisac
CaSanGio schreef: Is er geen dierenspeciaalzaak Tom & Co in de buurt???
Daar verkopen ze Duck, maar ook wel bij andere dierenspeciaalzaken.
dat zou wel eens kunnen
maar ik heb nog 2 adressen waar ik Duck kan kopen
ga het morgenvroeg eerste werk doen
laat je iets weten
:D :D :D :D
Door lisac
hallo allemaal

ik zou iedereen willen bedanken voor de goede raad die jullie me gegeven hebben

ben vanmorgen Duck gan kopen
en ja ze heeft met enthousiasme gegeten :D

hopelijk vanavond ook

klopt het dat je het alleen diepgevroren kunt krijgen

nogmaals bedankt vrienden ;)
Door Nitus
Hai Lisac, wat fijn dat jouw hond het graag eet. Duck (en verder alle komplete vlees voeding)kun je idd alleen bevroren kopen. Denk er wel om dat je het rauw geeft en dat je het niet ontdooit in de magnetron!
Door Lizzy
Duck is rauwe/verse (en dus gezonde) voeding. Het bevat rauw vlees, rauwe/gemalen botten, orgaanvlees en andere noodzakelijke voedingsstoffen om te zorgen dat jouw hond alles binnen krijgt en super gezond wordt en blijft!

En, het GROTE voordeel is juist dat het in de vriezer bewaard moet worden! Want, dit is de beste manier om vlees te conserveren/te bewaren. Doordat ze het hebben diepgevroren en doordat het in de vriezer bewaard moet worden hebben ze geen troep te hoeven gebruiken voor de houdbaarheid (dit in tegenstelling tot brokken en blikvoeding).

Je moet Duck dus zelf ook in de vriezer bewaren. En, het er op tijd uithalen om in de koelkast te laten ontdooien. Natuurlijk moet je het eerst op kamertemperatuur laten komen alvorens het aan je hond te geven (direct uit de koelkast is te koud). Maar, ontdooi het niet (en breng het ook niet op kamertemperatuur) in de magnetron nee. Want het moet echt rauw gegeven worden!

Alleen voor de overschakeling zou je er een dag of 2 gekookt water overheen moeten gooien. Maar als jouw hond het rauw eet (en geen diarree krijgt) geef je het beter zonder gekookt water. Langer dan 2 dagen moet je er geen gekookt water overheen gooien, want het maakt wel wat vitamines en enzymen kapot die juist zo belangrijk zijn.

Goed, misschien wist je dit bovenstaande allemaal al, maar ik kreeg (door jouw vraag) even de indruk dat je niet helemaal goed voorgelicht bent door de dierenwinkel. Vandaar dat ik deze informatie even voor de zekerheid intyp.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 13 apr 2004, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lisac
bedankt Lizzy en Nitus voor de informatie
want ik heb al de fout gemaakt door het te laten ontdooien in de magnetron
de winkelier had enkel gezegd dat alles op de verpakking stond
nou ja, vanavond beter
hopelijk wilt ze het dan ook nog
o ja en mijn andere hond is er ook gek op

groetjes lisac ;)
Door qyan
hoi lisac,
en nu maar hopen dat je hond weer lekker gaat eten ;)
gewoon 24 uur van te voren de benodigde hoeveelheid vlees uit de vriezer in de koelkast leggen en ruim van te voren uit de koelkast zodat het op kamertemperatuur is.
is het dan nog wat koud, dan kun je bijv een bak heet water onder het vlees zetten.
zo doen wij het ook weleens met het vlees van qyan als ik weer zo slordig ben geweest om het te laat uit de koelkast te halen :-[
dussuh, gewoon rauw geven ;)
Door lisac
hallo vrienden

nogmaals bedankt iedereen
ons mouchke eet nu al twee dagen terug met volle eetlust van haar nieuwe Duck :D :D :D
der is een pak van mijn hart
en op de koop toe is het minder duur dan haar vorige voeding
hopelijk blijkt het zo

merciekes allemaal

groetjes lisac :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door Lupa
zo dat is dan geregeld ;)
je hond is je heel erg dankbaar.
je zou nu op menus kunnen kijken om bv af en toe uets anders te eten te geven, bv pens ed.
Afwisseling is wel goed en je hond zal hel blij mee zijn.
Door Nitus
Hé, da's fijn om te horen, Lisac, dat je hond weer met plezier eet. :) Denk dat dat ook wel zo blijft. En als het anders is weet je waar je om raad kunt vragen, niet? :) Veel succes, en je hond zal je dankbaar zijn dat hij voortaan versvlees krijgt. :D
Door lisac
eigenlijk zou mijn hond jullie moeten danbaar zijn ;D
ik weet niet wie gelukkiger is de hond of zijn baasje

wees gerust ik blijf dit hier allemaal op de voet volgen
en hopelijk kan ik jullie misschien ook eens helpen moest dat nodig zijn

groetjes lisac :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door