Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
Cathy schreef: Ik heb net buiten in haar onlasting zitten poeren , wat me opvalt is dat er stukken vet niet verteerd zijn !
zou het wat met de galblaas of de alvleesklier te maken hebben?
Door Cathy
Femke schreef: zou het wat met de galblaas of de alvleesklier te maken hebben?
Heb al bij alvleesklier gekeken , maar ze vertoond verder geen van dat wat er bijstaat .

Ze heeft vandaag alleen wat gemalen magere poulet ( fijn gemalen ) met wat groentemix gehad , heeft geen pijn in buik nu .
Door conleeuw
ik zou ook naar de da gaan en zeker nu haar darmen niet goed werk de yoghurt en andere lactose bevattende etensware achterwegen laten ;) omdat als de darmen niet goed werken lactose niet goed valt ;) sterkte ermee
Door Cathy
Ze had net super ontlasting  8) zin 3 weken weer eens goed verteerd , ze heeft dan ook geen grammetje vet gehad vandaag .
Laatst gewijzigd door Cathy op zo 01 jul 2007, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathy
Ben net terug van de DA , haar darmen waren op één plek best wel gevoelig , maar haar galblaas voelde goed en haar lever ook , heb nu medicatie ( Metradizol ) mee gekregen om het allemaal wat rustiger te maken , advies was haar toch weer langzaam over tezetten op Caribest , maar ik zit nu op mijn Kip rijst te wachten , lam rijst geef ik haar niet meer , het lamsvlees is toch een stuk vetter dan de kip .

Na !! ik heb haar net eten gegeven en dat lig er al weer uit  :(
Cathy schreef: Ben net terug van de DA , haar darmen waren op één plek best wel gevoelig , maar haar galblaas voelde goed en haar lever ook , heb nu medicatie ( Metradizol ) mee gekregen om het allemaal wat rustiger te maken , advies was haar toch weer langzaam over tezetten op Caribest , maar ik zit nu op mijn Kip rijst te wachten , lam rijst geef ik haar niet meer , het lamsvlees is toch een stuk vetter dan de kip .

Na !! ik heb haar net eten gegeven en dat lig er al weer uit  :(
Femke schreef: uitgespuugd bedoel je? Wat heeft ze te eten gehad? Kan het geen bijwerking zijn van de Metradizol zijn?
Ze heeft poulet gehad met wat groentemix , dat krijgt ze al een paar dagen , of het door de Metradizol weet ik niet .
Door ~anna~
Nu geen groentemix geven!
Gewoon de kvv(versvoer)geven wat ze normaal ook krijgt,en dan portie's van ongeveer 30 gram.
Ik doe er in zo'n situatie een scheutje kamillethee over,gekookt water kan ook maar kamille verzacht het hele gebied in de buik.
Liever nu geen nieuw voer uitproberen maar gewoon geven wat ze normaal ook krijgt.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 03 jul 2007, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathy
balou&crystal schreef: Nu geen groentemix geven!
Gewoon de kvv(versvoer)geven wat ze normaal ook krijgt,en dan portie's van ongeveer 30 gram.
Ik doe er in zo'n situatie een scheutje kamillethee over,gekookt water kan ook maar kamille verzacht het hele gebied in de buik.
Liever nu geen nieuw voer uitproberen maar gewoon geven wat ze normaal ook krijgt.
Haar voer ( lam en rijst van cb ) wat ze normaal heeft krijgt ze niet weer , is veel te vet , dat verteerd ze niet .
Door 202Spots
Ze heeft poulet gehad met wat groentemix
Had je de kip en groente rauw gegeven?
Anders zou ik gewoon 'n paar dagen gekookte kip (of kalkoen) met, wel of geen gekookte groentes (of wat rijst erbij) geven tot dat ze weer beter voeld...
Lamsvlees is idd zwaarder en vetter dan de kip.
en kalkoenvlees is nog magerder dan kipvlees.
Door Cathy
202spots schreef: Had je de kip en groente rauw gegeven?
Anders zou ik gewoon 'n paar dagen gekookte kip (of kalkoen) met, wel of geen gekookte groentes (of wat rijst erbij) geven tot dat ze weer beter voeld...
Lamsvlees is idd zwaarder en vetter dan de kip.
en kalkoenvlees is nog magerder dan kipvlees.
Heb haar een halfuur geleden enkel wat poulet gegeven en dat zit er nog in .

Ze voelt zich niet ziek hoor  ;)
Door 202Spots
Cathy schreef: Heb haar een halfuur geleden enkel wat poulet gegeven en dat zit er nog in .

Ze voelt zich niet ziek hoor  ;)
Fijn dat 't binnen bleef and dat ze niet ziek voeld.
Maar als 'n hond spuugd dan voeld ie toch niet lekker?
Door Cathy
202spots schreef: Fijn dat 't binnen bleef and dat ze niet ziek voeld.
Maar als 'n hond spuugd dan voeld ie toch niet lekker?
Haar maag is erg snel van streek , dus ik ben dat wel gewend  van haar  ;)
Door Henk en Donja
Als ik zo even lees doe je het hardstikke goed hoor, nouja ik ben dan niet zon expert, maar ik heb wel min of meer hetzelfde met mijn pup gehad.

Gewoon stoppen met knoeien, en wel direct, en als je wil die kip/rijst proberen of anders heeft CB ook nog een speciale variant waar ik wel goede dingen van hoor, en verder even helemaal niets meer qua extra. Dan komt het vast weer goed.

Donja heeft door mijn onzekere geknoei bijna een maand alleen pens gegeten, want dat eet/verteerd ze gewoon heel goed. Behalve dat ze in die periode een beetje magertjes was, was ze prima gezond volgens de DA(en ze groeide ook als kool dus). Ik vind het nog steeds vreemd hoor, maargoed. Beter een tijdje eenzijdiger voeden dan je gewent bent dan teveel er mee gaan rommelen, daar worden die darmpies niet beter van, die vertering moet even weer tot rust komen.

Succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door