Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Marieke schreef: Dankje!
Vandaag gaat het al wat beter inderdaad. Ze loopt al wat beter en lijkt zich ook prettiger te voelen. De zooltjes zijn minder rood op de plekker waar de laag eraf is.
Pfff onvoorstelbaar dat een hond dat voor elkaar krijgt, eigenlijk.  ???
Ben blij dat het beter gaat en niets ernstigs is. :)

Boris is hier al jaren kampioen in, als hij over het asfalt rent, zijn standaard zijn zolen helemaal kapot. Hij rent en maakt dan een noodstop (sliding heet dat bij westernpaarden) en dan hangen de vellen ervan af, hij leert het nooit.
Het enig dat hier dan helpt is schoonmaken en schoenen aan. Nu weet gelukkig iedereen die hem uitlaat (dus ook de buurvrouw en mijn vader) dat hij nooit mag spelen op het asfalt, hij luisterd namelijk als je zegt stap of draf (handig je hond naast het paard laten lopen, leert hij dat vanzelf). Nu heb ik er gelukkig geen problemen meer mee. Maar waarom een hond zo iets doet? Ik denk dat ze niet als wij mensen denken: hier ligt asfalt dat doet pijn en in het bos doet het geen pijn. Ze merken het pas als het te laat is, maar leggen de link niet tussen de ondergrond en de pijn.

Barfplaats wordt gesponsord door