Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door irmaa
Hier ook een oude hond al 2 jaar op metacam, dagelijks.. eerst  halve doseringen nu volledig, nu sinds 2 dagen op cortaphen forte.. omdat de metacam op het ogenblik niet meer zo goed helpt, en ja ook een spuit laten geven met anabolen.. ik weet het het is slecht, maar als de hond niet meer op komt omdat haar spieren niet echt meer mee willen werekn en een slechte rug heeft... .en pijn heeft, ( het is een hond van bijna 65kg dus even optillen gaat ook niet) dan is het erg jammer.. maar een goed en pijnloos leven gaat voor alles, dan maar (veel) korter..... als ze nog een paar maanden lekker kan meehobbelen en plezier in haar leven heeft!!
Het gaat aanzienlijk beter met haar dan een paar dagen geleden!!
Door MoniqueAppels
Bedankt voor alle antwoorden en tips. Fijn dat jullie zo meedenken :-* Het is gelukkig nog niet zo erg dat hij niet meer overeind komt maar ik merk gewoon dat hij een wandeling van 1,5 uur (woensdag was het zelfs bijna 2 uur) gewoon te lang is. Gisteren hebben we korte stukjes gelopen en vandaag ook. Ik heb nog een voorraadje duivelsklauw dus ik ben van plan dit iedere dag te gaan geven. Dan heb ik ook Rimadyl liggen hier en ik vind het echt te ver gaan om dat direct in de kliko te flikkeren dus wellicht dat dat een aanvulling kan zijn, indien nodig, op de duivelsklauw. Inmiddels heb ik een nieuw uitlaatschema gemaakt voor de werkdagen en daar ga ik maandag mee beginnen. Overigens gaat hij de afgelopen twee avonden wel weer mee voor een laatste ronde dus het lijkt erop dat dit alleen op de dagen met de lange wandeling erin niet goed combineert. Het blijft moeilijk om niet teveel te tutten met je hond maar hem ook niet teveel te belasten.
Door Lizzy
Ik zou duivelsklauw en rimadyl overigens niet tegelijkterijd geven. Duivelsklauw kan ook (in veel mindere mate dan rimadyl of andere pijnstillers) bijwerkingen hebben op de maag. En beide lijkt me dan een beetje veel van het goede.
Door Malamoods
Ah Monique, wat vervelend voor Annak! :( Ik kan je helaas geen advies geven, maar wens jullie wel sterkte toe! Het is zo naar als je hond pijn heeft...

Rachel.
Door MoniqueAppels
Lizzy schreef: Ik zou duivelsklauw en rimadyl overigens niet tegelijkterijd geven. Duivelsklauw kan ook (in veel mindere mate dan rimadyl of andere pijnstillers) bijwerkingen hebben op de maag. En beide lijkt me dan een beetje veel van het goede.
O oke. Ik begrijp het. Het is mij niet altijd helemaal duidelijk of het ene nou contra het andere werkt of juist aanvullend. Is het dan niet beter om alleen maar duivelsklauw te geven omdat dit toch altijd nog gezonder is (lijkt mij) dan Rimadyl.
Door Minna
Onze oude mannetje Sam heeft artrose in de onderrug en de nek, maar hij kan nog best stevige wandelingen aan. Wel merk ik dat hij soms heel stram wordt als we en heel veel hebben gelopen of een wedstrijd hebben gehad en het weer is koud/vochtig. Hij krijgt dan wel een rimadylletje, en ja dat heeft bijwerkingen maar hij is al 11 en meeste bijwerkingen richten serieuse schade aan pas na lang of intensief gebruik, dus kiezen wij ook voor wel lol, geen pijn.
Door Lil
Doe je met artrose toch nog wedstrijden? Goh had nooit verwacht dat zo iets dan nog kan.
Hier ook veel problemen bij vocht (kou niet, als het vriest geen probleem maar 15 graden en regen wel). Het helpt goed om hem dan een jas of truitje aan te doen, de reacties van veel mensen zijn dan echt ongeloofelijk  >:(, maar het valt mij op dat hij dan wel normaal loopt en stram is zonder jas.
Door Minna
Ja hij heeft er verder weinig last van, tuurlijk was het even wikken en wegen maar hij heeft er zoveel plezier aan dat wij vonden (en vinden nog steeds) dat het lol voor hem zwaarder weegt dan dat hij anders misschien een paar maanden langer leeft. Wel is het zo dat ik kijk gewoon hoe het gaat, als hij stram is of zo dan starten we niet.
Verder is hij ook niet erg prettig qua gedrag maar zolang hij alles mag doen valt er mee te leven, als hij niet meer mag werken is hij gewoon niet te genieten. Ik ben wel met hem dogdance gaan doen om zo het verminderen van behendigheid te compenseren. Een anderhalf jaar terug deed hij nog een of twee keer per week uur trainen en stuk of 20 wedstrijden per jaar, toen nog in "echte" wedstrijklasse, nu eens in de week thuis trainen en zo'n 10 keer een wedstrijd, en wel in veteranenklasse, dus afbouwen doen we al wel.
Volgende winter als hij er nog is krijgt hij wel een deken als hij meegaat naar een manege of zo, tijdens de wandelingen denk ik niet dat het nodig is, hij heeft een hele dikke dubbele vacht.
En de reacties van de mensen...ja, dan vraag je toch als hun ook even in z'n blote kont rond gaan lopen!
Ik heb vaak een jas voor mijn smousje omdat als die getrimd is is ze een hollandse naakthond, en ze heeft dan echt last van de kou. Is wel een stoere jas met zwarte leren buitenkant en fleecevoering! (heeft oma voor haar gemaakt ;D)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door