Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
Vanochtend liep ik in het bos en halverwege de wandeling begon Nelson te hoesten. Hij spuugde slijm op. Aangezien hij overal op kauwt dacht ik dat er iets in z'n keel zat. Op dat moment liep hij te rennen met een border collie. Ik ging linksaf en de border rechtdoor. Het hoesten stopte. Thuis heeft hij lekker kalfshart gegeten. Later op de dag begint hij weer te hoesten en schuimend slijm op te spugen. Het klinkt alsof hij kan stikken. M'n moeder is  met hem naar de dierenarts gegaan. Hij heeft hem helemaal onderzocht. Hij had geen koorts. Druk op de keel levert geen reactie. In eerste instantie dacht hij aan kennelhoest, maar hij mistte wel een paar kenmerken. Het kan zijn dat het in het begin stadium is. Het zou ook hooikoorst kunnen zijn. Vanavond lieten we hem uit (aan een tuigje) en moest hij niezen. Terwijl hij nu ligt, is hij weer aan het hoesten.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
Ik betwijfel of het kennelhoest is. Dan zou hij het afgelopen weekend opgelopen moeten hebben en behalve met honden van vrienden (die nergens last van hebben) kan ik me niet herinneren dat hij echt in contact is geweest met andere honden. Bovendien heeft hij daarstraks geblaft om Zingaro uit te dagen en dit lokte geen hoesten uit. Hij heeft vanavond rodi gegeten en morgen krijgt hij Carnibest. De komende dagen maar geen botten voor Nelson.
Door Elvira
Hij heeft de hele keel afgevoeld en niks gevonden, klieren waren ook niet opgezet. Als er iets zat, zit het er nog.
Hij kauwt echt op alles. Hij snoeit tijdens de wandelingen de struikjes wat bij. Trekt er af en toe wat onkruid uit en verder is het heel erg stoffig in het bos.
Door Elvira
Best mogelijk, het bos is geel van het stuifmeel. De blaadjes van de planten zijn bedekt met stof en stuifmeel. Een buitje voor het stof (bij voorkeur 's nachts) zou geen kwaad kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door