Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
Om maar meteen met de deur in huis te vallen want ik weet ff niet hoe ik moet beginnen.... Danou lag vanavond lekker bij mij op schoot te slapen toen ze ineens een harde wind liet waar ze zelf ook van schrok en daarbij viel er iets glibberigs met een hele sterkte geur op de grond wat ik volgens mij herkende als de geur van dat de anaalklier leeg gedrukt werd.Kan dit?Ze schuurde al wel steeds over de tegels met haar komt en likte steeds bij de staart dus ik wilde al even met haar naar de da gaan maar kan iemand me hier een verklaring voor geven?En ze wil maar niet loops worden ze is vorig jaar omstreeks week 30 (voor ons bouwvak toen geloof ik)loops geworden en dat had dan toch al weer zo moeten zijn?Het is inmiddels 8 maanden verder.Of ben ik nou te bezorgd?
Door -Natalie-
blij dat het op de grond is gevallen, en niet op de bank  ;)
anaalkliervocht heeft een hele typische geur, kan heel goed dat het haar klieren zijn geweest. vooral dat sleetje rijden en likken bij de staart hoort hierbij. het schijnt te jeuken/irriteren als ze vol zitten. de dierenarts kan de anaalklieren leegmaken ( of de trimster, of gewoon zelf als je weet hoe )
de loopsheid kan nog komen hoor, het verschilt tussen 5 en 8 maanden ( de tussenperiode ) maar dit verschilt per hond. over het algemeen zit er bij grote rassen langer tussen de loopsheden dan bij kleine rassen. als je het niet vertrouwt kan je altijd de DA bellen.
Door Lizzy
Ja, dit klinkt wel als anaalklier. Goor he :-X! Gebeurd wel eens. Als ze er normaliter geen last van heeft, niet aan bijt en geen sleetje rijdt en geen jeuk eraan heeft: deed ik er niks aan. Want, het leegdrukken van de anaalklieren veroorzaakt soms een verergering en als het niet nodig is: afblijven. Tenzij ze vol zitten/geirriteerd zijn: dan moet je wel. Een keer een lekker vleesbot geven zodat ze een keer goed hard poept (niet verstopt raakt of beton poept!): wil ook nog wel eens helpen!
Door danou2004
Vorige week zat ze de hele tijd sleetje te rijden maar sinds het weekend niet meer en gister gebeurde dit dus en echt dat vind ik wel giga stinken hoor.Normaal heeft ze er geen last van dus denk dat het wel meevalt dan.En de loopsheid zal ik dan nog even geduldig mee zijn ben vast veel te bezorgd.(zal wat worden als ik ooit kinderen mag krijgen  ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door