- do 22 mar 2007, 13:57
Nou, ik ben geweest.
Ik hield even mijn hart vast toen hij meteen begon over hypo-allergeen dieet omdat hij denkt dat ze een zwakke maag heeft. Ik heb hem uitgelegd wat en hoe ik voer en dat ik best bereid ben om een eliminatiedieet te geven, maar niet in brokvorm. Nou goed, dat mocht. Barf kwam toch uit zo'n rolletje? Nee, ik maak het zelf. Oh, ik mocht het ook prima zelf koken. Nee, ik kook het ook niet. Ja, maar ze moeten ook wel Calcium binnen krijgen hoor. Ja, maar ik geef ook botten. Botten? Rauw? Maar is dat niet heel slecht voor de maag? Nee hoor, want de maag is heel zuur en wolven eten ook dode beesten. Oh ja, daar zat wel wat in.
Afijn, uiteindelijk zag hij er wel heil in, in ieder geval liet hij mij en mijn manier van voeren in mijn waarde, en gaf hij me nog een adresje van een Turk op het Osdorpplein die hele eenden a 5 euro de kilo verkocht. Ik mocht hem wel, deze dierenarts.
Afijn, afgezien van het eliminatiedieet om te kijken of ze ergens niet tegen kan - wat ik me slecht kan voorstellen in dit geval - heb ik preventief Zitac meegekregen. Dat ga ik haar nu geven, om te kijken hoe dat gaat. Ook hem ik Primperan meegekregen voor mocht het misgaan en ze misselijk worden. We hebben de symptomen doorgenomen (loos braken of tekenen van shock) waarbij ik direct moet komen en vooralsnog ga ik het zo maar even aankijken. Meerdere kleine porties per dag voeren...
De uiterste optie was om haar maag vast te laten zetten. Dit kost een modaal maandsalaris, maar dan is het risico op torsie verminderd met 95%...en hij kan het sinds kort ook laproscopisch. Hm...
Nu zit ik even met dat eliminatiedieet. Het kan natuurlijk nooit kwaad om een tijdje konijn te gaan geven, gewoon om te kijken wat het doet. Maar ik kan me zo slecht voorstellen dat het een bepaalde eiwitbron is waar de maag 'allergisch' op reageert. Dan zou het kip moeten zijn, of rund. Want de laatste twee keer had ze het op kip en rund. 'T gaat er bij mij niet helemaal in, wat jullie?