We zijn weer terug. Ze is onder narcose geweest, het kon niet anders. Er zijn twee kiezen getrokken en ze heeft een ontsteking in haar mond. Ze hebben alles weer schoongemaakt en haar nagels zijn ook gelijk maar geknipt. Haar gebit viel niet tegen voor een hond van haar leeftijd, de overige tanden en kiezen zien er uitstekend uit.
Ze heeft wel wat moeite met wakker worden maar dat is dus de leeftijd. Ze wil wel en haar voorpoten doen ook goed mee maar het achterkantje wil nog niet voor 100%. Ze mag lekker in haar benchje uitslapen.
Ahhhh, die kleine meid.... Nou, zo te lezen is ze beduidend niet voor niets onder narcose geweest. Dit had niet uit zichzelf goed gekomen zeg maar. Ik ben ook blij dat Dorothea zich met het topic heeft bemoeit ! Dikke knuffels voor het dametje!
De patient loopt inmiddels weer buiten. Ze gaat goed. Zo kun je goed zien dat een narcose op oudere leeftijd toch wel meer impact heeft dan als ze jonger zijn hoor. Een paar jaar geleden hebben we haar gebit laten schoonmaken en toen was ze gelijk na de tegenprik weer op de been, nu zat er toch wel een anderhalf uur tussen voordat ze zich weer happy voelde.
De ontsteking in haar mond stond volgens de da los van de gebroken kies. Het zag eruit alsof er een takje in had gezeten maar dat kan helemaal niet want Raps speelt niet met takken. Dan moest het een botje geweest zijn. Ik heb geen idee want voordat ze problemen had met haar kies heb ik niets aan haar gemerkt. Maakt verder ook niet uit. Ze is verlost van 2 slechte kiezen en kan er weer voor een paar jaar tegenaan. De kiezen die verwijderd zijn zitten links en rechts en zijn premolaren. Ze kan dan ook nog lekker kauwen en kluiven.
Ik ben blij om te horen dat de dame weer wakker is, en dat ze van een en ander verlost is. Nu maar hopen dat de ontsteking ook snel weggaat, en dat ze van de getrokken kiezen niet al te veel last meer heeft. voor Raps!
Wat een opluchting dat die kiezen eruit zijn en dat alles goed is gegaan. Ze kan er weer voor jaren tegenaan met zo´n fris gebitje.
Beterschap en knuffels voor de dappere patiënt.