Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Zweedse Barfreak (Theo) schreef: Inderdaad!
Ook al baseert men het hier ook allemaal op het boek van Ian Billinghurs.
Niet alleen Zwedenaren maar ook ikzelf beschouw dus 100% gemalen vlees (met been) in plastic verpakt als BARF.
Ian heeft namelijk nergens in zijn boek geschreven dat het niet gemalen mag zijn, mits iemand mij kan laten zien waar hij dat dan schreef. Uiteraard geeft men niet alleen maar gemalen vlees, dat heb ik ook niet beweert, en ik heb ook al vermeld dat wij hem o.a hele kippen kalkoen halsen, wild been etc geven. Dit alles aangevuld met groente van boven en onder de grond etc.

Ook hier in Zweden is BARF dus wel degelijk BARF al verkoopt men ook hier o.a kvv. Maar dat heet dan ook geen BARF.
Dan nog mis ik orgaan in het menu, buiten de pens. Zit dat er ook bij?
Ja dat vind ik ook wel een nadeel dat ze er niet zo lang mee bezig zijn. Was nog wel op zoek naar iets wat ze zo af en toe eens tussendoor krijgen i.p.v. een maaltijd, wordt wel moeilijk met die darmontsteking van Ylanie volgens mij.

Gr. jacqueline

Moet gewoon nog even alles uitzoeken voor Ylanie, ik wil wel dat ze allemaal dan een stuk vlees hebben
Sennaruby schreef: Een nadeel van KVV tov BARF is dat je nog steeds niet precies weet wat je je hond voert en het is geen uitdaging voor de hond. Het genot van lekker knagen, scheuren en trekken heeft een hond die KVV eet niet, dus ook niet de goede gebitsverzorging. Dat zijn twee nadelen die me zo te binnen schieten.

Groetjes,

Fieke
Theo,
Wordt het probleem ergens op het zweedse net beschreven in het Engels?

Ik snap niet goed wat ze met 'harde' maag bedoelen, nl. Wil er graag wat over lezen, dus als je een url hebt naar Engelse tekst, zie ik die graag verschijnen.

Mijn hond heeft op dit moment last van een verdikte maagwand, dit wordt veroorzaakt door e.o.a. allergie. We zijn nu aan 't zoeken naar de veroorzaker. Kans is groot dat het graan is, maar het zou net zo goed kippenvlees kunnen zijn. Voorlopig weet ik dit nog niet.

Vandaar dat ik graag meer wil lezen!
Zweedse Barfreak (Theo) schreef: Deze worsten zijn 100% vlees ( en been) geen enkel andere toevoeging, geen water niks. Men vult het dus zelf nog aan met groente etc.
Het enige verschil is dus dat het geen stukken vlees zijn met of zonder been, maar dat het gemalen vlees met been is. Ik weet zoals ik al eerder schreef 100% zeker dat het ook echt 100% is omdat ik de makers persoonlijk ken, en op hun bedrijf zeer regelmatig ben en ook nog een tijdje verkoper voor hen ben geweest.
Als je het verkocht hebt dan weet je natuurlijk (zoals je zelf al aangeeft) precies wat er inzit..
Wat zit er dan precies in? Hoeveel procent spiervlees, hoeveel procent orgaan vlees etc. Van de vlees bot verhouding van de vleesbotten hoeveel % is bot etc. De vraag is al eerder gesteld maar ik heb geen antwoord kunnen vinden ben dus wel benieuwd wat kvv (want dat blijft het voor mij toch  ;D) in zweden precies is...

Onze hond eet gedeeltelijk rauw en gedeeltelijk duck maar duck geeft niet precies aan wat er inzit en met een
reden (zie ook hier op het forum) vaak is het niet helemaal gebalanceerd en er word vaak (logisch voor een commercieel bedrijf) toch nog wel naar goedkopere oplossingen gekeken (duck lam en rijst is compleet maar bestaat toch, dat zie je ook aan de structuur, voor een behoorlijk gedeelte uit rijst...) Ben dus benieuwd wat ze er daar in stoppen als ze het min of meer kant en klare barf noemen...

Laatste puntje :) als je aangeeft de barf worst ooit verkocht te hebben (als vertegenwoordiger o.i.d) heb je
soortgelijke verhalen misschien ook weleens van klanten gehoord die de barf worst gaven?
Laatst gewijzigd door Ron op ma 12 mar 2007, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron schreef: Als je het verkocht hebt dan weet je natuurlijk (zoals je zelf al aangeeft) precies wat er inzit..
Wat zit er dan precies in? Hoeveel procent spiervlees, hoeveel procent orgaan vlees etc. Van de vlees bot verhouding van de vleesbotten hoeveel % is bot etc. De vraag is al eerder gesteld maar ik heb geen antwoord kunnen vinden ben dus wel benieuwd wat kvv (want dat blijft het voor mij toch  ;D) in zweden precies is...

Onze hond eet gedeeltelijk rauw en gedeeltelijk duck maar duck geeft niet precies aan wat er inzit en met een
reden (zie ook hier op het forum) vaak is het niet helemaal gebalanceerd en er word vaak (logisch voor een commercieel bedrijf) toch nog wel naar goedkopere oplossingen gekeken (duck lam en rijst is compleet maar bestaat toch, dat zie je ook aan de structuur, voor een behoorlijk gedeelte uit rijst...) Ben dus benieuwd wat ze er daar in stoppen als ze het min of meer kant en klare barf noemen...

Laatste puntje :) als je aangeeft de barf worst ooit verkocht te hebben (als vertegenwoordiger o.i.d) heb je
soortgelijke verhalen misschien ook weleens van klanten gehoord die de barf worst gaven?
Hahahhah grappenmaker ;D ;D
Ron schreef: Ehm zo grappig was het niej bedoeld :) mis ik iets? :D
Ja, het gegeven dat niemand buiten de fabrikant om exact weet wat er in zo'n kvvprakje zit, zelfs de verkopers niet. Dat is in NL het geval, zal in Zweden niet anders zijn :-\
Ron schreef: Ja ok maar TS geef zelf aan precies te weten wat erin zit  ;D dus in dit geval hebben we waarschijnlijk te maken met een uitzondering...
Ach, ze heeft er een keer bijgestaan, dat is in mijn opinie nog altijd wat anders dan ALTIJD precies weten wat erin zit.
Zweedse Barfreak (Theo) schreef: Deze worsten zijn 100% vlees ( en been) geen enkel andere toevoeging, geen water niks. Men vult het dus zelf nog aan met groente etc.
Het enige verschil is dus dat het geen stukken vlees zijn met of zonder been, maar dat het gemalen vlees met been is. Ik weet zoals ik al eerder schreef 100% zeker dat het ook echt 100% is omdat ik de makers persoonlijk ken, en op hun bedrijf zeer regelmatig ben en ook nog een tijdje verkoper voor hen ben geweest.
Heb je misschien gelijk in (alhoewel ik denk dat we hier met een hij te maken hebben) maar ik was door bovenstaand berichtje ervanuitgegaan dat TS inderdaad precies wist wat er in zit zoals hij zelf al aangaf dus ik was gewoon benieuwd... Overigens gaat het niet om ALTIJD maar meer door de band genomen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door