Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Niekol
Nadat ik Lulya vandaag heb gewassen, blijkt dat ze  roos, of in elk geval witte schilfertjes heeft. Ze heeft dit nooit eerder gehad. Ze heeft er geen last van, maar het is natuurlijk niet echt charmant bij een zwarte hond.
Ze barft gevarieerd (6 vleessoorten, waaronder ook zalm, groente en zuivel)
Zou het toch een tekort aan vetten of iets dergelijks kunnen zijn?
Door tt-tjes
Waar zitten die schilfers? Over heel haar lichaam of bijvoorbeeld op haar schouderpartij?

Ik hoorde laatst iemand waarbij de hond dit had vooral bij de schouders. Bleek cheyletiella mijt te zijn.
Door Niekol
Het is voornamelijk op haar romp. Het is niet echt overdrven veel. Maar als ik haar borstel zie je het schilferen. De huid ziet er verder rustig uit.
Door Lizzy
Hoe lang eet ze ook alweer vers?

Het kan heel goed hoor, dat ze wat meer vetten nodig heeft. Vis + borage-olie kan in die gevallen heel heilzaam werken.
Door Niekol
Een maand of 5 volledig barf, voorheen KVV.
Borage-olie ken ik eigenlijk niet. Ik gaf bij de kvv meestal koudgeperste lijnzaadolie.
Ik ga het eens proberen.
Is het eigenlijk een idee om af en toe eens wat andere olie zoals zonnebloem of olijfolie te geven of is dat niet nodig?
Door Lizzy
Niekol schreef: Een maand of 5 volledig barf, voorheen KVV.
Borage-olie ken ik eigenlijk niet. Ik gaf bij de kvv meestal koudgeperste lijnzaadolie.
Ik ga het eens proberen.
Is het eigenlijk een idee om af en toe eens wat andere olie zoals zonnebloem of olijfolie te geven of is dat niet nodig?
OK, ontgiften kan het niet zijn. Zonnebloemolie raad ik af. Dat bevat niet actieve omega 6 vetzuren (linolzuur) en dat krijgt je hond al in ruime mate binnen middels rauwe voeding. Olijfolie heeft z'n nut niet bewezen (omega 9 vetzuur, een niet essentieel vetzuur). De enige olieen die (in mijn ogen) zinvol zijn voor de hond en ook in relatie tot de vacht/huid: borage-olie en visolie. Je zou kunnen beginnen met wat extra visolie. Als dat niet voldoende werkt: wat borage olie erbij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door