Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
GO FOR IT meid. Wij hebben ruim 5 jaar geleden voor hetzelfde dilemma gestaan en ik dank nog elke dag god op mijn blote knietjes dat ik het heb laten doen. Maarten Kappen van de kliniek voor gezelschapdieren heeft de operatie bij onze Terry uitgevoerd, zie www.dierenkliniekeersel.com en dan het kopje total hip, dat is mijn meisje. Ik heb na herstel nog tot vorig jaar recreatief GG en flyball gedaan met haar. Ze kon ook weer mee met hele lange wandelingen van 4 uur en meer. Nu is ze 11 en het gaat nog steeds prima. Bij Maarten kostte de laatste keer dat ik informeerde voor iemand anders rond de 2500 euro per heup, dit was vorig jaar ergens. Vaak hoeft maar 1 kant gedaan te worden, meer info zie www.biomedtrix.com.
Door *Remy*
Niet te geloven, niemand zegt dat ik helemaal gestoord ben. Ik had misschien een paar begrijpende reacties verwacht of in ieder geval had ik er op gehoopt, maar dit slaat alles. Dank jullie wel en een hele dikke kus van Misty. Ik weet wel dat ik jullie niet persoonlijk ken (en jullie mij niet), maar jullie mening maakt mij duidelijk wat ik eigenlijk al de hele tijd wist; ik moet Misty gewoon deze kans geven.

Ik ga contact opnemen met Maarten Kappen (leuk die foto van jullie en Terry), met dierenartsenpraktijk Putten, de rijksuniversiteit Utrecht en de kliniek in Gent. Wanneer ik dan allles op een rijtje heb gezet en Misty gezond wordt verklaard voor de operatie wordt mijn meisje geopereerd. En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!!
Door K&D
Hier komen de hondjes niet op de eerste plaats.....daar staan onze kinderen al.
Maar ze komen op een goede tweede plek ;).
Succes met de behandeling en we duimen voor een goed resultaat.

Overigens kan ik me de (negatieve) reacties van mensen ook wel voorstellen. Voor zo'n bedrag zouden bv. heel veel kindertjes die het niet zo goed hebben geholpen kunnen worden.
Voor een vakantie? Nee, dat is de vakantie niet waard.....een hond wel.
En wat anderen ervan vinden, daar zou ik in zo'n geval lak aan hebben.
Door tieneke
Lupa schreef: en  voor het geld dat ik uit geef ook

voor mij is het heel simpel heb je het geld en een operatie zou helpen dan doe ik het, zonder te denken hoeveel kinderen ik met dat geld zou kunnen helpen
Je kunt echt niet heel de wereld helpen...ik zou op het moment dat mijn beesten wat mankeren ook echt niet aan andermans leed denken,ik heb voor mijn beesten gekozen en zolang het gaat doe ik er dan ook alles voor.
Door Sanyo
Gewoon doen! Als het een reeële kans van slagen heeft, ging ik er ook voor, hoor.
Aan wat anderen zeggen, moet je lak hebben.

Ik heb zelf onlangs 1200 euro uitgegeven aan da kosten voor mijn oudje, dat de 14 jaar nadert.
Maar ze heeft het gehaald en is weer een happy hond! En hoe lang dat zal zo zal zijn weet niemand, maar ik geniet van haar, zolang zij ook nog plezier in het leven heeft.
Je krijgt inderdaad reacties in de trand van, daar kun je ook een nieuwe pup voor kopen, maar voor mij is er maar één Jory!
Waar ik mijn geld aan uit geef, dat bepaal ik zelf! ;)
Door Cindy de Wolf
Sanyo schreef: Gewoon doen! Als het een reeële kans van slagen heeft, ging ik er ook voor, hoor.

Ik heb zelf onlangs 1200 euro uitgegeven aan da kosten voor mijn oudje, dat de 14 jaar nadert.
Maar ze heeft het gehaald en is weer een happy hond! En hoe lang dat zal zo zal zijn weet niemand, maar ik geniet van haar, zolang zij ook nog plezier in het leven heeft.
Je krijgt inderdaad reacties in de trand van, daar kun je ook een nieuwe pup voor kopen, maar voor mij is er maar één Jory!
En zo is het maar net ;)
Door *Axel*
Sanyo schreef: Gewoon doen! Als het een reeële kans van slagen heeft, ging ik er ook voor, hoor.

Wel petje af hoor  :) Dit is liefde!! 4j geleden ook meer als 1000eu uitgegeven aan mijn toen 4j- duitse herder met nierinsuff.... terwijl er al direkt geen hoop meer was van de da`s... Ik heb uiteindelijk de knoop moeten doorhakken maar geen moment spijt gehad van die 1000eu.
Gewoon doen hoor!!
Door Nelly
Die reactie van: van dat geld aan de DA kun je toch makkelijk een nieuwe pup kopen vind ik afschuwelijk. Het is toch je vriendje waar het over gaat? Toen mijn Ashley met 6 jaar spondylose kreeg en dagelijks dure pijnstillers nodig had heb ik hem ook niet laten inslapen, hoewel het iedere maand een grote hap uit mijn budget betekende. Al met al is Ashley 12 jaar geworden, toen heb ik hem hier thuis laten inslapen, omdat hij niet meer kon opstaan, ik moest hem omhoog tillen met behulp van een laken (hij woog ca. 40 kg.) Tranen met tuiten heb ik om hem gehuild en nog schiet ik vol nu ik dit zit te typen. :'(
Door Mevroi Kruim
Ja, als je het idd puur economisch bekijkt dan kun je beter je zieke hond laten inslapen en een pup aanschaffen. En er zijn maar zat mensen die er zo over denken, een hond is voor de lol dus geen lol meer = geen hond meer, zeker als het veel gaat kosten.

Bij mij zou het nog niet eens zozeer van het geld afhangen maar ook van de leeftijd van de hond en het rendement van de operatie. Ik heb mijn kat van nu 15 twee jaar geleden laten opereren voor ruim 500 euro. Het was een duidelijke operatie met een goede kans van slagen, met een hele grote kans dat de kat het daarna weer prima naar haar zin zou hebben (minus een pootje, dat wel). Ze was goed gezond en levendig en ze kan best 18 worden, ook met 3 pootjes. Alternatief was direct inslapen want ze had vreselijke pijn. Dat was geen moeilijke afweging voor mij.

Ik had een DH met zwaar HD. Toen hij 8 was had hij veel last, toen is hij geopereerd. Heup vervangen werd toen niet gedaan maar na de behoorlijk dure oepratie heeft hij nog een goed jaar gehad. Daarna was het weer mis en kreeg hij heel veel pijn. Een tweede operatie heb ik toen niet laten doen, de slaagkans was niet hoog en 9 is voor een DH een behoorlijke leeftijd, het was echt een oude hond, ook zonder de pijnlijke heupen. Toen heb ik dus anders afgewogen.

En uiteindelijk is het mijn geld en mijn dier en ik bepaal wat wel en wat niet. Dat kan een ander niet uitmaken.
Door *Ilse
IK heb een standpunt, neem een beslissing en laat je lijden door je gevoel! Je kunt het naderhand niet meer terug draaien!!

En wat andere met het geld doen, ja lekkker belangrijk, het gaat over jouw hond en jouw portomonee!
Als ik het kan betalen, zou ik het doen, er er zijn volgens mij ook dierenklinieken waar je evt gespreid betalen mag!

Wat je ook doet, (volgens mij weet je het al) veel stertke en houd ons op de hoogte!
Door Nitus
Nou zo'n dilemma vind ik het niet, het is jouw hond, jouw geld  ;). Als het mijn hond was zou ik het zonder aarzelen doen. Zo'n groot bedrag is natuurlijk wel slikken, maar als je daarmee je maatje nog een tijd bij je kan houden zonder dat die pijn heeft, ik zou er niet (al te lang) over piekeren.
Wij hebben aan Gitte ondertussen ook al zo'n 3700 euro uit gegeven het laatste jaar. Gelukkig hadden we nog spaargeld, maar anders zou ik het lenen. Dan maar een paar jaar langer in onze auto doorrijden ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door